Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
moppie139
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:43

Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door moppie139 »

Hallo allemaal,

Ik heb jullie advies en raad nodig!! Ik heb twee katten, zusjes van drie jaar! Het zijn binnenkanten en nog nooit buiten geweest.
Nu kom ik vorige week in de avond thuis en een van de twee katten schiet zo naar buiten.. Ik ben meteen gaan roepen maar je zag ze schrikken en zette het op een lopen! Ben er meteen achteraan gegaan met voer rammelen en zoeken en roepen maar nergens meer te vinden en geen reactie!
Na een uur maar opgegeven en terug naar binnen gegaan in de hoop dat ze snel terug komt. Maar niet dus :-(
Nu zijn we een week verder en ze is nog niet terug!!
Elke avond loop ik rond in de buurt om te kijken en te roepen. Ze staat vermeld op amivedi, asiel.. Heb geflyerd en in de hele buurt briefjes in de bus gedaan! Ze staat vermeld op Facebook en alle vrienden, familie, kennissen zijn op de hoogte.

Wat kan ik verder nog meer doen en hoe groot zal de kans zijn dat we haar nog terug vinden of ze zelf weer thuis komt aangelopen?!

Klein detail, ze is niet gesteriliseerd..

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dat kleine detail is een groot detail

Maar verder
Echt klote voor je Ik
Hhoop dat je haar terug vind
In ieder geval elke avond rons lopen haar roepen bakje voer mee rammelen
Avonden meer kans want dan is rustiger op straat

Advies voor je andere poes
laat haar helpen...
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door Kattebeest »

Is ze wel gechipt?

Blijven zoeken, liefst in de late uurtjes als het stil is buiten. Nachtrust doet er even niet toe, dit is een noodsituatie. Als je ophoudt met zoeken zal ze nooit terugkomen.

Tja, ze is nu natuurlijk de katers aan het afstruinen (of andersom), dat maakt moeilijker zoeken. Hoop echt dat je haar terug vindt en je weet waarschijnlijk wel dat ze dan niet in haar eentje terug zal komen.....

;-) Zie dat Cindy me voor is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
moppie139
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:43

Re: Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door moppie139 »

Bedankt voor jullie snelle reacties!!

Ik loop inderdaad elke avond laat, als het rustig is op straat rond in de buurt! Maar geen reactie van haar.. Wel van andere katten, ze komen steeds een leegstaande intratuin uit gelopen. Dit is twee straten verderop bij mij, en waarschijnlijk een ideale schuilplaats voor een hele hoop katten uit de buurt:) Ik hoop zo ook voor haar en dat ze zich snel weer thuis meld of ik haar vind!

En inderdaad! De afspraak voor de sterilisatie van de andere poes is al gemaakt..
moppie139
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2014 20:43

Re: Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door moppie139 »

En nee, helaas, ze is niet gechipt!
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door Ikey »

Laat de ander dan ook meteen chippen gelijktijdig met de castratie.

Veel meer dan je al hebt gedaan kun je niet doen. Behalve blijven zoeken, zoals je al doet :) Als je haar terug vindt is de kans groot dat ze zwanger is.

Veel sterkte en succes met zoeken!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door Dinky »

Zou ook een flyer bij alle dierenartsen in de omgeving afgeven zodat die haar misschien herkennen als ze binnen wordt gebracht om wat voor reden dan ook. Net als ook nog melding maken bij de dierenambulance met flyer.

Houdt er ook rekening mee dat het zo kan zijn dat ze eerst een nestje krijgt ergens buiten en pas daarna weer terug komt naar huis.

Verder inderdaad blijven zoeken en heel hard hopen dat ze weer veilig thuiskomt!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Kat vermist! Voor de eerste keer naar buiten..

Bericht door Hannahden »

Oh wat verschrikkelijk voor je. De mijne is er vorig jaar vandoor gegaan. Niet naar buiten geglipt maar wel voor één van de eerste keren naar buiten. Had alles goed gedaan, gechipt, gecastreerd etc. maar nooit meer teruggevonden. Helaas geen super tip maar hou alles in de gaten. Ik heb ontzettend veel gehad aan mijn buren die echt steeds belde en smste dus probeer dat een beetje warm te houden.

Ik heb in mijn zoektocht echt super veel op internet opgezocht en las dat binnenkatten meestal rond de 100 meter van je huis verwijderd zitten maar als ze zijn geschrokken zich wel een week stil kunnen houden. Geef dus niet op. Ik las ook van veel mensen die hun vieze was in de tuin hadden gelegd en zo een spoor naar binnen hadden gemaakt en dat ze zo de volgende dag ineens weer op de stoep stonden.

Heel veel sterkte, ik weet hoe je je voelt en het is vreselijk!

PS: staat ze ook op mijndieriszoek.nl? Als je haar daar aanmeld krijgt iedereen die zich daarvoor heeft opgegeven een mail dat jouw kat kwijt is. Daarnaast heb ik mijn kat ook aangemeld op de dierencentrale en op marktplaats (klinkt raar maar heb via die weg wel reacties gehad)

Daarnaast ben ik ook gaan zoeken hoe het beleid van dode katten was, wie die ophaalde enzo en heb de gemeente gebeld welke dode katers ze hadden gevonden afgelopen week en ik heb iedereen die het horen wilde een flyer gegeven (DA, Supermarkt, alle dierenziekenhuizen en asiels in de buurt)
Plaats reactie