Mijn kat is niet terug gekomen!

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Ghost79 »

Mijn kat Qumus van 2 jaar die ik al ook bijna 2 jaar heb gaat graag naar buiten in de nacht en zit dan dan weer braaf elke morgen weer thuis voor zijn voerbak als ik wakker ben maar sinds vandaag voor het eerst is hij nergens te bekennen :(
Wat moet ik nou? Ik hem weinig voer gegeven de laatste dagen, zou het hier mee te maken hebben?
Denk niet dat ze een radar hebben in zijn chip of misschien toch wel?
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Kattebeest »

Nee, geen gps of zoiets in de chip. Die apparaatjes bestaan wel maar moet je apart aan een halsbandje omdoen. En niet alle regio's beschikken over een 'zoekteam' met speciale apparatuur om een vermiste kat met gps op te zoeken.

Amivedi inlichten, contact opnemen met het dierenasiel. Alvast flyers maken om in de buurt uit te delen/op te hangen. Bij directe buren aanbellen en vragen of zij in hun garage of schuurtje willen kijken. Naar buiten gaan en zoeken, roepen. Vooral vannacht als het stil is. En dat blijven doen, iedere dag.

Edit: wat is de reden dat je hem de laatste tijd weinig voer hebt gegeven en wat is voor jou weinig?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Dinky »

Inderdaad flyers maken (kan via amivedi volgens mij) en deze naar dierenartsen in de buurt mailen/afgeven, aan het asiel in de buurt geven, aan de dierenambulance in de buurt sturen/geven, zoeken met bijvoorbeeld voerbakje in de hand (vergeet niet onder/in struiken te kijken en aan de kant van de weg)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Adriana »

tja, dat is het risico dat je met een buitenkat loopt.
als ik het goed zie is Qumus een blauwe rus dus naast alle risico's op ongevallen/opsluiten is er ook nog de catnap-kans, gewoon gejat dus..
gelukkig is hij gechipt maar dat is schrale troost..
hoop dat hij bij amivedi of dierenambu wordt binnengebracht of zelf de weg weer terugvindt...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door mittenslief »

het is altijd een risico als je de kat buiten de deur laat of ze nog wel terugkomen, kan jaren goed gaan, maar hij kan zich ook te pleuris zijn geschrokken van vuurwerk wat ze al volop aan het afsteken zijn, of hij is aangereden of inderdaad gekatnipt
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Kattebeest »

Wat betreft catnap risico: in je flyer zetten dat Qumus speciale medicijnen of voer nodig heeft. Wil nog wel eens afschrikken.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Ghost79 »

Ja ik heb hem! Ik fietste in mijn buurt steeds zijn naam roepend en hij kwam vanzelf uit de tuin van buren 8 huizen ernaast!
Het had in de morgen gestormt en had hij besloten om daar te toefen kennelijk!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Kattebeest »

Gelukkig en wat fijn.
Pas je een beetje op dat hij niet weer wegblijft? Heb hier een kattenluikje beleid: niet naar buiten als ik er niet ben en niet naar buiten als ik slaap. Nog geen garantie dat het goed gaat overigens.

Koester je ventje, vooral tijdens deze feestdagen met vuurwerk.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Ghost79 »

Ja zal ik doen. Overigens denk ik dat de nachten toch veiliger zijn voor katten behalve als vuurwerk is natuurlijk.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Dinky »

Wanneer je de documentaire van de BBC bekijkt verdelen de katten hun buiten tijd ;-)
Zou deze dagen inderdaad buiten proberen te beperken met het vuurwerk dat al afgestoken wordt en het stormachtige weer. Ben wel blij dat hij in elk geval weer snel thuis is gekomen :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door mittenslief »

nou gelukkig maar, maar kijk inderdaad de komende tijd uit met vuurwerk
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Adriana »

fijn dat hij naar je toe kwam toen je hem riep..
maar als hij van uit een tuin 8 buurhuizen verder de weg naar huis niet meer weet, dan zou ik maar eens nadenken over afzetten van je tuin.
want je weet nu hoe verdrietig je bent als hij niet terugkomt, maar het is gelukkig goed gegaan. dat geeft zeker geen garantie voor een volgende keer en het vuurwerk wordt ook s nachts afgestoken..
is hij intussen wel gecastreerd?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Ghost79 »

Ja lang geleden al.
Hij weet zeker wel de weg naar huis maar om ene reden wilde hij nog niet naar huis terug komen. Ik denk dat hij ergens van geschrokken was ofzo.
Poespoes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2013 19:46

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Poespoes »

Jaren geleden zou ik op de poes van vrienden passen, terwijl zij op vakantie gingen voor veertien dagen. poes zou 's avonds thuis komen en de nacht doorbrengen en 's morgens weer naar buiten gaan. Vriend gaat op vakantie, en je raad het al.....veertien dagen geen poes gezien. Wel was elke dag het bakje met voer leeg, die braaf elke dag klaar zette buiten. Dat was de regel. Maar die had ook een andere poes of hond kunnen leeg eten. En iedere dag maakte ik me meer zorgen. De dag naderde toen ik me voorbereidde op het "slechtnieuwsgesprek". Hield het huis in de gaten van de vriend en zag dat hij inmiddels terug was van vakantie. Ik naar hem toe en begon gelijk op de drempel maar over de poes en dat ik me heel schuldig voelde en dat de kat al veertien dagen weg was. Vriend begon te lachen en vertelde dat hij boven inmiddels boven in zijn mandje lag en nog geen vijf minuten nadat vriend thuis was, aan de deur had gemiauwd om binnen te worden gelaten. Waarschijnlijk heeft hij veertien dagen lang vanaf de in aanbouw zijnde woningen aan de overkant, zijn huis in de gaten gehouden. En roepen door mij in de buurt had geen zin, want ik was niet zijn baasje. Vermagerd was hij niet, en hij was het waarschijnlijk toch geweest die zijn voerbakje had geleegd. Achteraf wel leuk, maar voor mij geen leuke veertien dagen.
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Re: Mijn kat is niet terug gekomen!

Bericht door Ghost79 »

Ha, dat kan ik me inmiddels wel voorstellen, katten kunnen je echt zorgen maken op dat manier. Het zijn net je kindjes waar er van alles mee kan gebeuren als ze buiten zijn!
Gesloten