Wat moet ik doen ?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat moet ik doen ?

Bericht door Adriana »

Tom Coelman schreef:Wat ik ook niet snap. Toen ik hem bij de DA aanmeldde vroegen ze of ik benaderd mocht worden door een eigenaar die zich eventueel meldt..
maar was-ie nou wel of niet gechipt en wel/niet geregistreerd?
en als hij bij deze da is gechipt dan weten ze toch wie de eigenaar is?
of heb ik ergens overheen gelezen..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Wat moet ik doen ?

Bericht door Kattebeest »

Adriana, DA is in dit geval dierenambulance. Moest ook een paar keer nadenken en teruglezen. Zoals ik het begrijp is de dierenambulance niet langs geweest en is de kat ook nog niet gescand op wel/niet chip.

Naar een da is ook een optie (da=dierenarts). Die beschikken over een goed en gevoelig scanapparaat en kunnen zo zien of de kat gechipt is.

Edit: in mijn/ons geval heeft de da (=dierenarts) geen kosten in rekening gebracht voor scan en algemeen onderzoek.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wat moet ik doen ?

Bericht door Adriana »

nee, voor het scannen van een chip mogen ze geen kosten in rekening brengen, daar is ook geen dierenarts maar een assistente bij nodig.... en de betr. katzel...
da wordt hier voor dierenarts gebruikt vandaar mijn verwarring..

en als jouw da geen kosten voor algemeen onderzoek in rekening heeft gebracht, is dat heel aardig.
hier gaan ze via het dierenasiel (= da) per dierenambu (= da) naar de betr. en samenwerkende dierenarts (= da) weet ik van zwerfpoes Streep..
;-) :grin: en sorry maar ik ben een beetje melig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Wat moet ik doen ?

Bericht door Ikey »

Het katje is zo te horen niet schuw naar mensen, want hij vraagt bij je om aandacht. Ik zou proberen hem te vangen en met hem naar de da (= dierenarts ;-) ) gaan om te zoeken naar een chip.

En inderdaad overal flyeren, vooral in die woonwijk 1,5 km verderop.

Ontzettend goed dat je hem weer eten geeft. Dat zou ik ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om niet te doen!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Poespoes
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 dec 2013 19:46

Re: Wat moet ik doen ?

Bericht door Poespoes »

Hoe is het nu een maand later met dat katje afgelopen???
Plaats reactie