Zou hij nog terug komen?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Fried
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2013 10:06

Zou hij nog terug komen?

Bericht door Fried »

Sinds een week of 10 is mijn kat kwijt. Hij is 's nachts van mijn balkon afgevallen/gesprongen. Ik woon op een hoog dus het balkon is niet onwijs hoos. Sindsdien heb ik hem niet meer gezien. Gelijk aangemeld bij amivedi, posters opgehangen, bij alle benedenburen aangebeld om in hun tuin te zoeken onder de planten/struiken, 2 wekenlang elke avond gezocht en gerammeld met zijn brokjes en hem direct op facebook gezet. De poster heb ik ook bij de dierenwinkel in de buurt opgehangen en in de wijken om mijn wijk heen. Naar mijn idee heb ik dus alles gedaan wat ik kon maar hij is dus nog steeds niet terug. Hij is gechipt dus als hij ergens gevonden wordt dan ga ik ervan uit dat ze mij zullen bellen.

Nu vroeg ik mij of hoe groot de kans is dat hij nog terugkomt. Eerlijk gezegd ga ik er al een beetje vanuit dat ik hem niet weerzie. Ik hou mijzelf maar voor dat hij vast ergens anders woont en heerlijk bij een oud vrouwtje op de bank ligt. Het is namelijk helemaal geen buitenkat. Hij ging hooguit een uur naar buiten elke avond en kwam weer hard aangelopen als ik hem riep.

Wat denken jullie zal ik hem nog terug zien? Of kan ik de hoop maar beter opgeven :-(
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat erg lijkt me zoiets toch he
ik durf t he niet te zeggen maar zou de hoop niet op geven...
Was de kat geholpen?
Sterkte hoop dat ie opeens weer aan komt lopen
was t en ras kat? Zo ja heb je ook big kans dat mensen hem hebben genomen en evt ip marktplaats hebben gezet voor t geld
zou daar ook is kijken.. Mja tien weken geleden.. Lastig
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Fried
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2013 10:06

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door Fried »

Hij is gecastreerd inderdaad en geen raskat.
Het is een rode dikke kater met wel een heel hoog knuffelgehalte. Ik vermoed dus dat iemand gedacht heeft ach wat een lief beest en ach wat zielig kom maar bij ons in huis.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door eveline1982 »

Ik zou zowiezo wekelijks de websites van de dichtbijzijnde asiels in de gaten houden, dat een kat gechipt is wil helaas niet zeggen dat ze hem altijd vinden, of er naar kijken. 10 weken is erg lang, maar ik heb verhalen gelezen van katten die na jaaaaaaaaaaren nog werden verenigd met hun eigenaar!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door mittenslief »

ik heb momenteel een moederpoes in huis, die was 9 maanden geleden vermist.....nu gevonden dus met een heleboel jong.....baasje wilde haar niet eens meer terug
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door eveline1982 »

Walgelijk! Eerst zorgen dat ze zwanger kan raken, daarna amper tot niet zoeken en als ze gevonden is met grut er niet meer willen zorgen! Ze moeten zorgen dat, dat soort mensen een verbod krijgen op het houden van dieren!!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door mittenslief »

ja inderdaad.......hij had haar ook niet teruggekregen hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Cerna

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door Cerna »

Wanneer je vermoedt dat iemand hem opgenomen heeft, zou ik - mocht je dat nog niet gedaan hebben - de dierenartsen in je woonplaats op de hoogte brengen.
Misschien dat zij recentelijk een nieuwe kat hebben ingeschreven of in de gaten willen houden of er een nieuwe kat wordt ingeschreven en wanneer hij gechipt is, komen ze er zo achter.

De kans dat hij terugkomt wordt met de dag kleiner, maar ik zou de moed nog niet helemaal verliezen.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door BillyJean »

Familie van ons waren hun kat kwijt. Een maand later zien ze hem voor de ramen liggen bij mensen een stuk verder in de straat. Die hadden de kat gewoon binnengehaald en niet meer naar buiten laten gaan. Idioten! Die denken alleen aan zichzelf en niet aan de inverdrietige kindjes die ook al juist hun zusje waren verloren. Dus blijf goed opletten en kijken.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Fried
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2013 10:06

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door Fried »

Ik kijk inderdaad al steeds goed om mij heen als ik buitenloop, eindelijk een goed excuus om bij iedereen naar binnen te gluren ;-) .

Eigenlijk ging ik ervan uit dat als er een nieuwe kat bij een dierenarts komt hij automatisch op een chip controleert, maar dat is dus niet zo?
Dacht trouwens dat dit bij asiels ook zo zou aan.

Heb gisteren alle katten die online staan bij de dierenasiels bekeken maar daar zit hij ook niet tussen.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Zou hij nog terug komen?

Bericht door Ms Maaike »

Ze controleren wel, maar het is niet te zeggen dat ze de chip ook vinden. Deze verschuift namelijk nog wel eens. :) Bij mijn 14-jarige kater zit hij op z'n linkerpoot, moet je maar net weten. Het apparaat waar ze mee aflezen is niet zo gevoelig; ze moeten hem best dicht bij de chip houden willen ze 'm af kunnen lezen. :) Heel veel succes met zoeken en beslissingen maken!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie