7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
MarlienV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2013 13:36
Locatie: Amsterdam

7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door MarlienV »

Sinds afgelopen zondag 16 juni, is een van onze Maine Coon kittens (7 maanden inmiddels) niet meer thuisgekomen van het buitenspelen.

Hieronder de oproep op amivedi:
http://amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=832445

Ik ben eigenlijk nonstop aan het zoeken, roepen rammelen geweest en heb internet afgestruind naar tips (en deze uitgevoerd), maar helaas allemaal zonder resultaat.

Hij reageert normaal gesproken als een trein op mijn stem en weet dan niet hoe snel hij weer binnen moet zijn als ik hem roep :-(

Een van mijn grootste angsten is nu dat hij misschien wel meegenomen is.

Ik vraag me nu natuurlijk af hoe voor de hand liggend dat is dat dit inderdaad gebeurt is en of iemand me hier iets over kan vertellen, ookal blijft dit gissen natuurlijk.

Ook vind ik het belangrijk om het hier te melden, mocht hij wel ergens in het circuit terechtkomen.

Hij is gechipt, maar geen idee of iedereen dat ook echt controleert natuurlijk :-)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door mittenslief »

ja ze zijn heel vriendelijk die van mij in ieder geval wel, hij zal door iedereen meegenomen kunnen worden....daarom mag hij van mij absoluut de tuin niet uit...phh zou een hartverzakking krijgen als er 1 van mij vermist is....veel suc6 en ik hoop natuurlijk dat hij weer snel terecht is
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door BillyJean »

Hè, wat rot voor jullie. Ik hoop dat ie snel terug komt.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door nellebel »

ik hoop dat hij terugkomt, maar vrees eigenlijk dat hij is meegenomen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
MarlienV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2013 13:36
Locatie: Amsterdam

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door MarlienV »

Mag ik vragen waar jullie op baseren dat hij meegenomen zou kunnen zijn?

Dit is geen verwijt hoor, ik denk er zelf ook af en toe aan, maar ik vraag me echt af hoe voor de hand liggend het nou echt is?

Van katers hoor je vaker dat ze een paar daagjes de hort opgaan natuurlijk.

Wat betreft het ras, we wonen in een enorm katvriendelijke buurt met een groot hofje in het midden en enorm veel katten, er loopt hier nog een Maine Coon rond, die al zo'n 6 jaar buiten komt.

Nu kunnen we natuurlijk dikke pech hebben, maar ik zoek eigenlijk wat meer achtergrondinformatie over catnippers, misschien cijfers, of ervaringen? Ik ben enorm nieuwsgierig naar hoe vaak het nou echt voorkomt. Zo iemand moet hier dan natuurlijk ook maar net langslopen (als je hier niet woont, kom je hier niet - zo'n wijkje is het )
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door Anne87 »

Raskatten worden wel vaker meegenomen. Helaas. Daarom wordt in een koopcontract vaak gesteld dat de kat niet los buiten mag lopen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door Dinky »

Soms is het een kwestie van pech hebben. Zou dus zeker ook een site als marktplaats in de gaten houden in je zoektocht of hij daar niet aangeboden wordt. Naast het feit gewoon elke dag (ochtend/avond) te blijven zoeken want je weet niet of hij er misschien toch nog gewoon ergens rondloopt.

Ga ook bij buren langs om te kijken of hij niet per ongeluk ergens binnen zit (meegeslopen naar binnen) en hang posters (die je makkelijk kan afdrukken via amivedi) op in de straat en de buurt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door nellebel »

redenen zijn voor mij:
hij is een raskat, kan veel geld opleveren
je zegt dat het geen angsthaas is, dus hij laat zich misschien ook makkelijk pakken, binnenlokken
hij is gecastreerd dus "jagen" op krolse vrouwtjes is er niet bij
hij reageert normaals gesproken goed op je stem en nu niet.

kijk vaak lees je over bange katten. die durven soms niet tevoorschijn te komen als je staat te roepen. of die verstoppen zich voor andere mensen. wat ik van jou begrijp is dat hij altijd reageerde op je stem, dus waarom nu niet? en hij is niet bang aangelegd dus zich voor jou verstoppen tewijl je hem roept klinkt niet zo logisch.

hij hoeft niet gecatnipt te zijn, maar het kan wel. ook wil het niet zeggen dat hij verkocht gaat worden, maar hou marktplaats enz maar eens in de gaten of hij wordt aangeboden.
misschien heeft iemand hem wel in huis genomen als binnenkatje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door Brittenbolletje »

Vervelend dat jij je kat kwijt bent :(.... Geen idee of dat ook kan bij jou daar, maar houd er ook rekening mee dat hij aangereden kan zijn en gewond licht en daardoor niet kan reageren of erger zelfs.
Cerna

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door Cerna »

Ik snap werkelijk niet waarom je een raskat buiten laat lopen. Dat is vragen om problemen. Maine Coons zijn echte modekatten en niet iedereen heeft het geld (ervoor over) om zo'n dure kat te kopen, dus wanneer er dan een gratis rondloopt die zich ook nog gemakkelijk laat pakken.........Tjaaa.

Maar ik hoop voor je dat dat niet het geval is en dat hij snel weer bij de achterdeur staat.
MarlienV
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2013 13:36
Locatie: Amsterdam

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door MarlienV »

hij is terug! Luid miauwend stond hij vanochtend in de tuin. Nadat ik hem binnenliet, kon hij maar moeilijk kiezen tussen eten en knuffels geven en luid laten weten dat hij er weer was.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door mittenslief »

phhhh gelukkig maar
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door Chiquita98 »

Dan heb je echt geluk gehad. Ik laat mijn "gewone" katten niet eens los buiten lopen laat staan mijn raskatje. Ben veel te bang dat iemand hem meeneemt want raskatten zijn duur en er zijn altijd gekken die dan een raskat die buiten loopt lekker gratis mee kan nemen.

Een ieder moet het zelf weten trouwens hoor, maar weet wel dat er dus een risico aan verbonden is. Sorry maar ik kan dan soms even geen meeleven voelen als het katje dan weg is. Klinkt hard, maar aanvaard de consequenties als je je kat los laat lopen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat hij weer terug is gekomen :)
Toch zou ik goed overwegen hoe ik hem buiten zou laten lopen. Meestal staat ook in koopovereenkomsten van raskatten dat ze niet vrij buiten mogen lopen namelijk en dat is niet voor niets ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: 7-mnd oude Maine Coon vermist in Amsterdam - Slotervaart

Bericht door BillyJean »

Ik ben echt blij voor je, een verhaal met goede afloop...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie