Kat gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Kat gevonden

Bericht door nimfee »

Hoi allemaal,

Bij mijn vriend is er constant een kat die om het huis leeft (studentencomplex). De kat is van niemand, omdat het een zwerfkatje is verzorgt het onderbuurmeisje af en toe de kat en geeft ze de kat af en toe eten, een kussentje om op te liggen e.d.

Het is een hele aanhankelijke kat, daarom dacht ik eerst dat hij wel van iemand moest zijn. Niet dus.

Welke opties zijn er nu mogelijk? Het is in Breda, weet iemand een goed dierenasiel waar ik eventueel naar kan bellen om te vragen wat er mogelijk is e.d.? Vind het een beetje sneu voor het beestje, die hoort gewoon bij een leuk huisje te zitten bij iemand op schoot.

Ik merk trouwens dat asiels 'not-done' zijn, dat meisje dacht dat de kat dan in een hokje wordt gestopt en dat is zielig (is ook zielig, maar ik geloof dat dat niet bij elk asiel is toch? En deze kat is erg aanhankelijk, dus ik denk dat 'ie zo een baasje heeft).

Ik kan de kat helaas zelf niet houden, al zou ik dat maar al te graag doen, het is echt een leuke kat.

Groetjes Danielle
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat gevonden

Bericht door Dinky »

Meeste asiels hebben volgens mij een katten kamer tegenwoordig ipv hokken (behalve eerste twee weken in quirantaine) Anders ga je eerst kijken bij een asiel voor je de kat er heen brengt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat gevonden

Bericht door eveline1982 »

Alle katten die in een asiel komen moeten in een quarantene ruimte. Ja dat is wel sneu, maar wel zo veilig voor de andere dieren. Daarna komen ze meestal in een kamer met andere katten, of dit moet echt niet mogelijk zijn omdat het dier niet met soortgenoten om kan gaan. Helaas hebben veel mensen nog slechte ideeen maar er is veel verbeterd en staat (gelukkig) steeds meer de aandacht op gevestigt, dat de dieren niet verwaarlood kunnen worden. Een dier in een asiel heeft in ieder geval recht op medische zorg, voedsel en een warm droog plekje. Ik zelf vind dat stuk beter, dan maar rondzwerfen op straat. En in het asiel komen mensen die er doorgaans echt over hebben na gedacht aangezien er kosten aan de plaatsing verbonden zijn :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat gevonden

Bericht door castratenkoor »

Hoe weet je zo zeker dat ze van niemand is? Als ze lief en aanhankelijk is, is ze dus aan mensen gewend. Hebben jullie haar wel opgegeven bij Amivedi, dierenbescherming ed?
Er zijn zat mensen die een kat kwijtraken en verder weinig moeite doen om hem/haar te vinden. Omdat dat geen zin zou hebben..........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat gevonden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hahaha steek onder water,, dinie
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat gevonden

Bericht door nellebel »

bij het asiel kunnen ze denk ik ook wel controleren of ze misschien gechipt is.
misschien is het zo'n kat die op meerdere plekjes woont. laatst toch ook iemand waar de kat alleen maar s'avonds thuis kwam.
in het asiel heeft ze wel kans op een lekker plekje bij iemand thuis, ze zwervend zal ze het zeker niet vinden
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Kat gevonden

Bericht door nimfee »

De kat scheen eerder heel schuw te zijn, maar het onderbuurmeisje 'verzorgd' deze kat nu twee jaar en de kat is dus steeds aanhankelijker geworden. Het zou best kunnen dat deze kat overal en nergens woont, maar het is toch wel sneu als ik dagelijks de kat voor het huis zie mauwen en zo ontzettend graag naar binnen wilt, maar dat gewoon niet mag. 't Beestje hoort gewoon bij een fijn huisje te zijn, met mensen die met haar/hem kunnen knuffelen en waar hij/zij naar binnen kan.

Maar het viel mij de laatste weken erg op dat veel mensen een ontzettend slechte kijk hebben op een asiel. Ik ben zelf een paar keer bij een konijnenopvang geweest (waar mijn konijntjes ook vandaan komen), daar hebben ze ruime hokken met graafstukje en allerlei rennetjes. Ik had nml over een konijnenopvang met iemand, en die vond het maar zielig, zo'n opvang... Diegene dacht dus dat ze daar lopen weg te rotten in een armzalig hokje. En nog meer van zulke verhalen. Ik denk dat er om die reden de kat nooit naar een asiel is gebracht, want dat meisje zei ook al 'is dat niet zielig?'.

Goed, ik denk zelf dat de kat wel echt thuisloos is, mijn vriend zag dat de kat veel viezigheid in zijn vacht heeft (vlooien? teken?) en om die reden mag de kat ook niet naar binnen bij ons onderbuurmeisje. Omdat hij dus vies is.

Ik ga eens bellen naar het asiel in Breda, misschien dat ik er binnenkort even langs kan om te kijken hoe het er uit ziet bij hen. Dan kan ik dat meisje ook gerust stellen. En ik ga even op Amivedi kijken.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat gevonden

Bericht door nellebel »

goed plan, en leg je buurmeisje ook maar uit dat ze zo helemaal geen kans op een goede toekomst heeft
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie