VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
stussy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 10:45
Locatie: Alkmaar

VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door stussy »

Sinds 11 mei is mijn lieve meissie Safi vermist...

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=826667
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... mympSeller

Samen met haar maatje waren ze in de nacht van 10 op 11 mei buiten.
Toen wij van onze nachtdienst thuis kwamen stond hij zoals altijd voor de deur.
Safi normaal ook, maar dit keer niet.
De eerste week afgewacht, maar ze kwam maar niet en begon me steeds meer zorgen te maken.

Ik heb haar gezocht en nog steeds... Middag en avond.
Flyers gemaakt en in de buurt opgehangen (supermarkten, pinautomaten, bushokjes etc.).
Als vermist opgegeven bij NDG (ze is gechipt), Amivedi, Asiels in de buurt, dierenambulance, marktplaats en of er speurhonden haar kunnen opsporen (zoals in USA), maar niets kunnen vinden (bloedhonden wellicht?)
Ik kijk zelfs geregeld op NDG of er niks is veranderd en op marktplaats of ze te koop wordt aangeboden, tevergeefs...

De dierenarts zegt dat ze is weggelopen, omdat ze geïntimideerd werd door de kater van de buren op het moment dat ze krols was. (Deze buurt is een katrijke omgeving).
Het asiel zegt dat ze met 4 weken voor de deur staat met kittens, want enkele weken voor haar verdwijning was ze krols en een week voor haar verdwijning viel ons op dat ze iets grotere tepeltjes had. Ze kan natuurlijk ook schijndrachtig zijn geweest, maar ik sluit niks uit.
Een andere optie is dat ze in die bewuste nacht is meegenomen (gejat).
Ze is immers een mooi katje en dat zeggen meerdere mensen... MAAR...
Waarom Safi wel en Joey niet? Ze lijken als 2 druppels water op elkaar... Alleen de kleur is ets anders.

Ik ben ten einde raad... Ik mis haar zo verschrikkelijk en de andere kater die we hebben is zichzelf niet meer sinds ze weg is. Hij heeft nu verlatingsangst.
Wat kan ik doen als er de vermoeden is dat ze meegenomen is?
Wat kan ik überhaupt nog doen?

Woont er iemand in omgeving Alkmaar (Daalmeer/Koedijk)? Hoever kan ze zijn???
We zouden het erg op prijs stellen als jullie jullie ogen en oren open willen houden.
Heeft iemand haar gezien?
Heeft iemand onlangs een 'nieuw' katje in huis gehaald?
Etc. etc.

Ik loof een beloning uit voor diegene die haar weer thuis brengt...

Alvast bedankt,
Groetjes,
Esther
Laatst gewijzigd door stussy op 09 jun 2013 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Waarom loopt en open poes kitten buiten??
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door Dinky »

Naast het feit dat ik het dom vind om een open poes van 10 maand buiten te laten lopen zou ze nu dus ergens in een schuurtje of ergens anders een nestje kunnen hebben als tienermoeder.
Zou vooral in de buurt blijven flyeren en asiel en dierenambulance in de gaten blijven houden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door BillyJean »

wat een liefje om te zien, ik hoop dat je haar snel terug hebt. En blijf zoeken!
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
stussy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 10:45
Locatie: Alkmaar

Re: VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door stussy »

Wij wonen in een huis met een tuin en het is onmogelijk om ze altijd maar binnen te houden, zeker zodra het warm weer is.
Het liefst hield ik haar ook binnen, maar als de ene kat wel mag en de ander niet...

Het was/is niet de bedoeling geweest om van haar een tienermoeder te maken. We wilden wachten met een nestje tot ze 1 jaar is en meteen daarna steriliseren.

Ik blijf zoeken op internet en blijf flyeren, alleen is het zo frustrerend als sommige flyers elke keer op dezelfde plekken verwijderd worden...
Laatst gewijzigd door stussy op 09 jun 2013 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door Ms Maaike »

Veel mensen laten hun kat buiten, dat is het punt ook niet waar hier een paar mensen over struikelen. Het gaat erom dat de poes open is en losloopt. Dat is vragen om problemen. Ik hoop dat je haar weer vindt.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6811
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door Dinky »

Ik weet heel goed wat het is om een poes te hebben die koste wat kost naar buiten wil ;-)
Hoop ook dat je haar veilig en wel weer terug vind ;-) gelukkig is ze gechipt wat kan helpen als ze word gevonden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
stussy
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 10:45
Locatie: Alkmaar

Re: VERMIST: Kitten-Poes 'Safi' omgeving Alkmaar

Bericht door stussy »

Op het moment dat we in de gaten hadden dat ze krols was, hielden we haar bijna 1 week binnen.
Ze wist het daarvoor en daarna goed te verbergen tot we haar, na het loslaten, buiten betrapten met geïnteresseerde katers. Ik heb haar meteen 'weggeplukt' en weer binnen gehouden tot we geen krolse signalen meer van haar kregen, alleen bleef de kater van de buren haar steeds ongewenst lastig vallen en beet elke keer van zich af.
Ik heb het uitgerekend... Rond 11 april was ze weer buiten, dus zou ze nu rond de 8 weken zijn. Het is inmiddels 4 weken geleden dat ze verdween. Ze was op de dag van verdwijning 4 weken drachtig (als ze niet schijndrachtig was).
Ik las op internet dat het niet gewoonlijk is dat een drachtige poes al met 4 weken wegloopt, toch?
Plaats reactie