Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Hallo allemaal, ik heb me vandaag aangemeld op jullie forum want ik heb jullie hulp nodig!! Afgelopen zondag heb ik mijn kat, Dio van twee jaar (gecastreerd) naar buiten gedaan. Wij wonen in een flat maar komen uit een groot huis en Dio vond het heerlijk om naar buiten te gaan, ik wilde hem dit niet ontnemen dus ik wilde hem naar buiten doen. Dit heb ik ongeveer 3 keer eerder gedaan sinds we hier wonen (we wonen er nu ongeveer 7 a 8 maanden) Steeds als ik hem naar buiten deed en hem riep vanaf het balkon, kwam hij vrolijk aangehuppeld en deed ik de deur voor m open. Afgelopen zondag heb ik hem naar buiten gedaan en hij is tot nu toe nog steeds niet thuis.

Ik heb alles al gedaan, hij is overal aangemeld, gechipt, ik heb asiels, dierenartsen, ambulances gebeld. Er hangen posters en alle buurtbewoners hebben een aparte flyer gehad. Hij zit ook niet bij mijn oude huis.

Iedere avond als het donker en stil is, gaan we buiten zoeken met snoepjes en luisteren we goed in steegjes met schuurtjes maar geen gehoor. Mijn Dio is een kletskous en miauwt veel zeker als je hem roept. En als je hem roept, komt hij altijd! Omdat ik overal gezocht heb, en geen gehoor heb, weet ik bijna zeker dat hij niet in de buurt zit. Hij is absoluut geen bange kat dus ik denk ook niet dat hij ergens bang zit en niet durft te reageren.

Het erge is, mijn overbuurvrouw haar kat lijkt precies op Dio. Zelfs ik dacht vanaf mijn balkon dat het Dio was. Nu bellen alle buren steeds dat ze hem ergens zien en dan krijg ik wat hoop en dan blijkt het niet om Dio te gaan. (nogmaals, als hij in de buurt zou zitten zou hij denk ik echt wel komen als ik roep, misschien niet de eerste dag maar zeker wel na een week)

Ik begreep dat katten in de lente vaak de hort op gaan maar dat dat vooral met hormonen te maken heeft en Dio is gecastreerd toen dat kon. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik probeer hoop te houden want ik lees zoveel verhalen dat katten na 2 weken weer vrolijk binnen komen lopen maar ik durf dat niet echt te hopen. Daarnaast komt, ik woon in een flat dus hij kan niet naar binnen zonder mijn hulp (of die van een medebewoner). Nou denk ik niet dat hij er al vaak heeft gestaan aangezien ik om de 5 minuten op mijn balkon sta te roepen)

Wie herkent mijn verhaal en heeft er helpende woorden voor me? Heb natuurlijk sommige verhalen hier ook gelezen maar wilde toch ook even mijn verhaal vertellen.

(sorry voor het extreem lange verhaal maar ik moest mijn ei even kwijt :-| )
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door eveline1982 »

Agossie dat is sneu! Ik denk dat hij toch verder is gaan wandelen en toen de weg is kwijtgeraakt. Ik zou je zoekgebied toch verder gaan uitbreiden. Ook moet je daar niet al te lang mee wachten, zelfs hele tamme katten kunnen in een paar weken tijd gaan verwilderen. Mijn vader is van een huis naar een flat verhuisd, Tommie zijn gecastreerde kater had hier veel moeite mee en is uiteindelijk via het balkon ontsnapt. Het heeft weken geduurd, maar hij is terug gekomen en stond op de parkeer plaats te janken! Daarna is hij naar mij verhuisd omdat hij na een paar weken rust weer naar buiten wilde en in huis plaste van boosheid. Binnen een hele korte tijd ontsnapte hij via mijn voordeur en kwam de volgende avond laat pas weer terug, hij kon de omgeving totaal niet, dus heel knap! De poes van mijn moeder is ruim een week weg geweest, en kwam enigzins mager terug. Tijger, mijn vorige poes, is ook verdwaald toen zij tijdelijk bij me moeder woonde, zij is bijna 2 weken weg geweest voor ik eindelijk een telefoontje kreeg dat ze gevonden was, en helemaal in orde!

Blijf flyeren en houd alle asiels en amivedi in de gaten. Chips willen nog wel is "verdwijnen" en helaas checken er nog altijd asiels en dierenambu's niet op chips. Dus houd ook de asiels in de omgeving in de buurt of er niet een kat word aangeboden die op de jouwe lijkt!

Ik hoop dat je kat, snel terug komt en in orde is! Veel sterkte
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door BillyJean »

Ik hoop dat je Dio snel terug vindt, wat erg lijkt me dit. Zelf zijn we een kat ooit kwijtgeweest doordat ie in een schuurtje zat opgesloten van mensen die een weekein weg waren...dat kan ook gebeuren...ik hoop snel op een goed bericht!!! sterkte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door BillyJean »

Ik hoop dat je Dio snel terug vindt, wat erg lijkt me dit. Zelf zijn we een kat ooit kwijtgeweest doordat ie in een schuurtje zat opgesloten van mensen die een weekein weg waren...dat kan ook gebeuren...ik hoop snel op een goed bericht!!! sterkte
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Hij is zondag niet thuisgekomen en maandagavond zijn we al echt door heel de buurt gaan zoeken. Maar nergens reactie. Het is natuurlijk nu Meivakantie hier in regio rotterdam dus het kan dat hij ergens zit opgesloten en dat mensen op vakantie zijn. (laten we hopen dat ze niet twee weken weg zijn). Hij is met lekker weer vertrokken. veel mensen laten dan hun deur open staan.

Gisteren zijn we naar rotterdam gereden omdat een kat op amivedi stond die er zoveel op leek! Maar hij was het toch niet. Eerst super getwijfeld, of hij niet een beetje in de war was van een week alleen, of hij misschien anders eruitzag omdat hij vies was en lang geen eten heeft gehad, of dat dat vlekje onder zijn neus misschien nu niet zichtbaar was omdat hij vies was.... Maar het was hem gewoon niet, ik zag het gelijk! Ik hoop snel op positief bericht maar vind het moeilijk om positief te blijven!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Kattebeest »

Ben Kasper (nu 14) ook twee keer kwijt geweest. De eerste keer was vier jaar geleden. De hele buurt geflyerd nadat ik voor mezelf had opgeschreven onder welke omstandigheden hij weg gebleven was, hoe laat, etc.etc. Vier dagen later kwam mijn buurman aangefietst toen ik 's ochtends bij de bushalte stond om naar mijn werk te gaan (met wallen onder mijn ogen van het nachtelijk zoeken en niet slapen). Kasper zat op de zolder van zijn garage. Al die tijd was ik langs die garage gelopen en geroepen: geen antwoord.

Kasper is een prater en miauwt de boel bij elkaar hier in huis. Maar daar op zolder was het een heel ander diertje. Hij herkende mijn stem toen ik hem wilde meenemen maar pas met veel moeite kwam hij naar me toe. Eenmaal weer in huis heeft hij minstens een uur lang lopen dralen en heel hard zitten miauwen. Ik weet het niet zeker maar vermoed dat een kat onder onbekende omstandigheden het zekere voor het onzekere neemt en zich klein en stil houdt. Soort overlevingsstand.

Twee jaar geleden was het weer zover. Geleerd van de eerste keer meteen bij de directe buren aangebeld en gevraagd of ze in hun schuurtje of garage wilden kijken. Vierentwintig uur later kwam hij rond vier uur in de ochtend binnengeslopen (ja, ik was nog wakker.....). Ik weet dat tenminste één van de buren de hele nacht de schuur open heeft laten staan. Waarschijnlijk durfde Kasper pas in de vroege ochtend - als alles buiten in diepe rust is - uit zijn schuilplaats te komen.

Ik hoop echt dat je hem snel terug hebt. Vreselijk als je niet weet waar je beestje zit.
groetjes, duim voor je!
Nancy
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Hey Nancy, dat geeft me inderdaad weer wat hoop. Ik ben echt dagen alleen maar aan het zoeken en als ik dan thuis gekomen ben zonder Dio is alle moed in mijn schoenen gezonken en ben ik zo verdrietig. Dio is vorige week zondag kwijt geraakt en toen was het natuurlijk super lekker weer dus het kan best dat iemand de deur open heeft laten staan of de garage en dat hij daar zit, het is natuurlijk ook nog eens meivakantie. Dus wie weet zijn die mensen daarna vertrokken. Ik hoop inderdaad zo dat ik een telefoontje krijg dat hij ergens in een schuur vast zat. Ik moet en zal hem terugvinden!!! Morgen is het alweer een week zonder hem.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Kattebeest »

Nog even een aanvulling zodat je de moed erin houdt.
Een vriendin van mij en grote kattenliefhebster was een paar jaar geleden een van haar katten kwijt. Zij woont ook in een flat. Charlie (een poes) kwam na ruim een week terug, net als Kasper, diep in de nacht/vroeg in de ochtend.

De acties die je hebt ondernomen zijn goed. Pas ook goed op jezelf!
Nancy
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door BloemTetsu »

Mijn kat ben ik vorig zomer 2 keer kwijt geweest. Allebei de keren 6 dagen weg. Dankzij de flyer en chip terug gekregen. In een radius van 800 meter om ons huis heen.

Ik duim voor je!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Nou dat klinkt allemaal goed. Ik hoop maar dat als hij ergens in een schuurtje zit, die mensen niet twee weken op vakantie zijn. Het jammere is, dat om mijn flat heen huizen zijn gebouwd en dat zijn van die smalle hoge huizen en dat zijn er heel veel en daarachter komen weer de tuinen uit van de huizen die ervoor staan, oftewel... Er zijn zo minstens 100 schuren in de nabije omgeving waar hij kan zitten.

Ik zit een beetje te twijfelen of ik vandaag nog een briefje bij de buren door de bus doe of ze goed in schuren/kelders/caravans/boten etc willen kijken of dat ik dat pas doe na de vakantie periode als iedereen terug is. Ik zie het nog wel gebeuren dat iemand nu op vakantie is en dan thuiskomt en die week oude brief leest, hem weggooit en er niks mee doet.

Vorige week zondag was hij weg, dus hij is nu precies 1 week weg, net weer even geroepen maar nog steeds niks....
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat erg voor je :(
ik hoop dat ie snel terug is.!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Kattebeest »

Het gaat misschien wel wat ver, maar zover was ik de tweede keer dat Kasper wegbleef. Heb eerst bij de mensen in mijn eigen huizenrijtje aangebeld. Toen ben ik plan B gaan voorbereiden.

Niemand kent Dio beter dan jij. Waar zou hij heen gaan, wat zoekt hij op? Wat vond hij fijn buiten in het huis waar je eerst woonde? Welke route zou hij gelopen hebben? Dan ga je de buurt bekijken via Google maps. Je kan inzoomen, uitzoomen en straten en huisnummers noteren die het meest in aanmerking komen. Daar richt je dan eerst op, later kan je altijd nog verder gaan met andere huizen. Briefje kan, aanbellen kan ook. Bij aanbellen kan je wat vreemde reacties krijgen, die kreeg ik in ieder geval in mijn eigen huizenrijtje. Kreeg ook verrassend lieve reacties.

Zoals ik al zei, het gaat misschien wat ver. Maar ik was er toch de hele tijd mee bezig. En zo kon ik iets doen tegen het machteloze gevoel.

We blijven duimen, veel groetjes!
Nancy
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Ja daar ben ik nu mee bezig, heb serieus ook al een soort kattenprofiel gemaakt van mijn kat en heb contact gehad met een kattenprofiler en ik heb een website opgezocht van een medium, waar ik absoluut niet in geloof en heb er nog niks meegedaan maar het venster staat hier toch open just in case haha. Ik ben inderdaad in alle staten. Ik begreep dat als ze verstopt zitten ze deze week zich een beetje gaan laten zien dus heb weer wat hoop voor deze week.... Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Tember »

Jeetje, ik leef heel erg met je mee! Ik ben een paar jaar geleden ook een van mijn katten een week kwijt geweest. Godzijdank kwam ze terug. Zij is een regelrechte bangerik, dus ik heb flink in de rats gezeten.

Wat misschien een tip is, zo heb ik in elk geval mijn kat teruggekregen is (als het mogelijk is): ik ben in de woonkamer gaan slapen met alle ramen en deuren open. In de tuin (dit zou je misschien op je balkon kunnen leggen) heb ik alle vuile was verspreidt, in een spoor naar mijn raam, zodat ze de geur zou herkennen en zo haar weg terug zou vinden. Dit is gelukt en om 6u 's ochtends werd ik wakker gemiauwd door haar.

Ik ga in elk geval voor je duimen!!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Oh wat fijn dat je kat terug is gekomen!! Ik kan dat helaas niet want ik woon 3 hoog. en onder mij zit een school met schoolplein dus kan niet echt iets van een constructie maken. We zijn inmiddels alweer 10 dagen verder en ik ben me langzaam mentaal aan het voorbereiden dat ik hem nooit meer zal zien.... Hoop houden is wel heel lastig als je iedere nacht een rondje maakt en overal roept en het lijkt alsof je kat van de aardbodem verdwenen is. Al hoor ik van veel mensen dat hun kat ook 2 weken is weggeweest.....
Plaats reactie