Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Dankje!! Net weer geroepen met zijn favo speeltje met belletjes maar dat werkte echt voor geen meter. Normaal krijg ik namelijk de hele katten populatie uit de buurt achter me aan en er staat standaard bij dezelfde schutting altijd 1 kleine poes op me te wachten en nu heb ik met veel pijn en moeite 1 kater gezien dus volgende keer maar weer de snoepjes meenemen....
Lucienne
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:26

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Lucienne »

Hoi Hannah,
Wat erg dat je Dio nog niet gevonden hebt. Ik zag je zaterdag op zondagnacht lopen met je bakje snoepjes, ik vond het zo sneu voor je maar wel goed dat je dat toch blijft doen. Je weet immers maar nooit. Heb je hem al wel gezien en komt hij niet naar je toe of laat hij zich niet zien?
's Avonds kijk ik ook een paar keertjes extra uit het raam en ik houd de tuin van het kinderdagverblijf in de gaten maar helaas heb ik hem ook niet gezien. Het werk ook niet echt mee dat er constant kinderen zijn op het schoolplein. Heb je al geprobeerd om ergens eten neer te zetten? Is misschien ook lastig met de buurtkatten. Ik zal blijven duimen voor je!
Lucienne (nummer 42)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Hey, wat grappig dat je me hebt gezien. Ik heb zaterdag inderdaad laat gezocht omdat als ik rond 11 uur ga, het nog best druk is met mensen die honden uitlaten etc. het is inmiddels 5 weken later en ik heb bijna iedere avond gezocht met snoepjes, speeltjes, etc. Op verschillende tijdstippen en echt helemaal niks. Inmiddels denk ik niet dat ik nog iets kan doen. Ik heb de buurt 4 keer geflyerd, 2 keer posters geplakt en 2 keer briefjes door de bussen gedaan..... Ik ga in ieder geval savonds niet meer steeds zoeken want mijn tentamens zijn over 3 weken en ik heb echt door dit alles nog niks kunnen doen en ik hoop dat hij door zijn chip weer een keer opduikt of gewoon weer naar huis komt na zijn avontuur!!

Ik heb een weekje eten op het schoolplein achtergelaten rond 11 uur, dat was sochtends steeds op maar ik vrees dat dat niet Dio was.

Ik blijf alle websites in de gaten houden en zal af en toen buiten nog roepen maar ik ben langzaam aan het idee gewend dat ik hem nooit meer terug zal zien.
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door DeTut »

echt ellendig hoor ik voel met je mee! en ja je tentamens moeten natuurlijk wel voorbereid nu!
als je nog wel iets kan doen, raad ik nogmaals aan om omgeving oude huis toch echt serieus ook te doen + huisaanhuis flyeren, zie mijn eerdere tips. ik vroeg je daar toen ook hoe ver de huizen van elkaar zijn maar heb geloof ik geen reactie gehad...? als hij leuk en makkelijk is in de omgang zou hij bij een vreemde gewoon in huis blijven...?
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

ja de oude omgeving hebben we ook gedaan. Wij woonde in een hofje met steeds 3 huizen aan elkaar (in een vierkantje) en daar achter was het centrum en daarvoor was een drukke weg met weer gewoon rijtjeshuizen.

Ik had die vraag inderdaad over het hoofd gezien! Sorry. Maar waarom wil je dat weten?

Hij is over het algemeen wel makkelijk maar hij is makkelijk in een bekende omgeving. Hij was hier echt een andere kat. Vroeger ging hij naar buiten en was er niks aan de hand en was hij niet echt ergens bang voor, hij zou inderdaad zo bij iemand naar binnen lopen en sinds we hier wonen is hij een bangerik. Hij wilde in eerste instantie ook niet naar buiten en als hij even naar buiten ging was hij niet aan het ontdekken maar zat hij voor de deur tot iemand hem naar binnen liet... Daarom weet ik ook niet zo goed wat ik kan verwachten. Zit hij ergens bang te zijn en durft hij niet te komen, of heeft hij juist lekker de tijd van zijn leven buiten in dit lekkere weer. Maar ik gok het eerste....
Lucienne
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:26

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Lucienne »

Hoi Hannah, ik houd mijn oren en ogen voor je open. Je telefoonnumer zit in mijn tas dus mocht ik iets zien of horen dan laat ik je het weten. Succes met je tentamens. Groet, Lucienne (42)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Super Lucienne! Hartstikke bedankt
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door DeTut »

Hannahden schreef:ja de oude omgeving hebben we ook gedaan. Wij woonde in een hofje met steeds 3 huizen aan elkaar (in een vierkantje) en daar achter was het centrum en daarvoor was een drukke weg met weer gewoon rijtjeshuizen.

Ik had die vraag inderdaad over het hoofd gezien! Sorry. Maar waarom wil je dat weten?

Hij is over het algemeen wel makkelijk maar hij is makkelijk in een bekende omgeving. Hij was hier echt een andere kat. Vroeger ging hij naar buiten en was er niks aan de hand en was hij niet echt ergens bang voor, hij zou inderdaad zo bij iemand naar binnen lopen en sinds we hier wonen is hij een bangerik. Hij wilde in eerste instantie ook niet naar buiten en als hij even naar buiten ging was hij niet aan het ontdekken maar zat hij voor de deur tot iemand hem naar binnen liet... Daarom weet ik ook niet zo goed wat ik kan verwachten. Zit hij ergens bang te zijn en durft hij niet te komen, of heeft hij juist lekker de tijd van zijn leven buiten in dit lekkere weer. Maar ik gok het eerste....
Ik bedoel met 'wat is de afstand tussen jullie oude en het nieuwe huis?' om te bepalen hoe reeel de kans is dat hij teruggelopen is, en in dat geval dan kan-ie ook nog ergens onderweg 'gestrand' zijn, al dan niet vrijwillig. Ik heb ooit meegemaakt dat iemand na verhuizing kat kwijt was. we hebben toen mbv google maps (of gewoon plattegrond) gepuzzeld hoe een kat zou lopen van het nieuwe naar het oude huis (dus niet via de gewone weg, maar veel via tuintjes, parken e.d.). toen die weg op een rustige avond gaan lopen, al roepend en rammelend. Niks gezien. in een wijde straal (500 meter alle windrichtingen op) om het oude huis flyers opgehangen op lantaarnpalen e.d. 3 dagen later telefoontje met tip en toen gevonden in een huis met aardige nieuwe baas, die geen idee had van zijn escapades! afstand oude en nieuwe huis: ruim 3 km.
Zoals je beschrijft was hij dus nog helemaal niet gewend om buiten te zijn in de nieuwe omgeving. katten verdwalen niet zo gauw maar als hij buiten bang was, kan hij te bang zijn om weg naar je huis te lopen. verstopt zitten in een schuur/pakhuis/school zou dan kunnen. maar teruglopen naar bekende en veilige omgeving zeker ook; er zijn gekkere verhalen bekend dan die van mij.
sterkte hoor
bescherm de dieren tegen de beesten...
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

oooh ja zo bedoel je... sorry hoor!! Ja ik denk dat het ongeveer ook 3 km is. We hebben inderdaad ook al naar huis gelopen en geroepen en alles gedaan maar niks gehoord, ook geen 1 van de oude buren heeft gebeld of iets. en tja.... we wonen hier ook echt al 8 maanden sinds hij weg is en hij is vaker naar buiten gegaan en kwam als ik riep altijd. Dus ik denk dat hij ook wel weet dat dit zijn huis is.

Aan het begin vond hij naar buiten gaan wel leuk totdat hij een keer vast heeft gezeten in een auto (dit was de derde keer dat hij naar buiten ging) en sindsdien was hij een beetje bang, daarom deed ik hem altijd even naar buiten en bleef er of bij of riep hem na een uurtje weer. Ik wilde hem weer langzaam laten wennen omdat hij het vroeger zo leuk vond om naar buiten te gaan. Heb ik nu zo'n spijt van!!
Lucienne
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:26

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Lucienne »

Hoi Hannah,
Ik ben benieuwd of je nog iets van Dio vernomen hebt. Ik heb hem nog niet voor je raam zien zitten dus ik weet dat hij waarschijnlijk nog niet terug is. Heb je nog iets uit de buurt vernomen?
Groet, Lucienne (nr 42)
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Hoi Lucienne, helaas echt helemaal niks. Ik word nog af en toe gebeld voor een zwart witte kater maar dan blijkt het een andere te zijn. En die vermagerde kat waar we ovr gebeld zijn een paar weken terug heb ik nog weken gezocht maar niet gevonden.
Volgende week gaan we op vakantie en als ik dan nog steeds niks heb gehoord ga ik na de vakantie een nieuwe kat uit het asiel halen. En deze mag dan niet naar buiten! Maar vind het nog steeds heel vervelend.
Lucienne
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2013 13:26

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Lucienne »

Het blijft vreemd dat je helemaal niets vernomen hebt. Ik vind het echt heel vervelend voor je. Je leest op Amivedi ook wel verhalen van katten die na lange tijd toch weer boven water komen, ik duim nog steeds dat dat met Dio ook gebeurt. In het asiel zitten ook veel lieve schatjes te wachten. Er is er vast wel een waarmee het klikt en die niet naar buiten wilt. Mijn twee harige boeven komen ook uit het asiel en mogen ook niet naar buiten. Zo nu en dan op de galerij maar ik blijf er altijd bij. Ik zou me geen raad weten als er een op stap zou gaan. Gr. Lucienne
Gebruikersavatar
Hannahden
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 mei 2013 11:19
Locatie: Barendrecht

Re: Help!! Ik ben mijn kat kwijt

Bericht door Hannahden »

Ja dat had ik ook, Dio was echt mijn maatje. hij ging zelfs naast me op de grond liggen als ik in bad ging. Ik heb eigenlijk pas de laatste week dat ik niet meer zo verdrietig ben. Maar nu is het huis zo stil dus ik wil heel graag weer een nieuwe kat. Maar hoop nog steeds dat hij weer thuis komt.

Maar het rare is dat zondag toen ik hem naar buiten had gedaan was ik na twee uurtjes weer thuis en toen ik riep kwam hij al niet dus toen is er volgens mij al wat gebeurd. Maargoed als iemand hem binnen houdt dan zie ik hem natuurlijk nooit meer terug. Ik ben er van overtuigd dat als hij gewoon nog buiten zou lopen hij allang thuis zou zijn.
Plaats reactie