† Zwarte kater (Doornspijk)

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
LiMiKa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013 00:16

† Zwarte kater (Doornspijk)

Bericht door LiMiKa »

Hallo,

30 Januari om half 9 kregen wij een spoedmelding van een aangereden kat. We hebben het dier direct naar de dierenarts in Nunspeet gebracht, waar het in kritieke toestand is opgenomen. Helaas kregen wij de volgende dag het trieste bericht dat de dierenarts alles heeft gedaan wat kon, maar dat het niet heeft mogen baten. Ook heeft zich helaas nog geen eigenaar gemeld, terwijl die er zeker wel is.

Wij zoeken dus de eigenaar van deze kat. Het is een geheel zwarte kater, die niet gecastreerd is. Hij heeft een zwart halsbandje met één rij steentjes en hij heeft geen chip.


De kat is aangereden op de zuiderzeestraatweg in Doornspijk.


Ben jij, of ken jij de eigenaar van deze kat? Neem dan contact op met Dierenambulance Elburg via 06-50437002.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: † Zwarte kater (Doornspijk)

Bericht door Chiquita98 »

Wat sneu! Dit is één van de redenen waarom ik voor verplicht chippen ben! Ben bang dat je hier geen eigenaar zal vinden. Hier zitten kattenliefhebbers die allang vele acties uitgezet hadden om hun diertje weer te vinden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
LiMiKa
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2013 00:16

Re: † Zwarte kater (Doornspijk)

Bericht door LiMiKa »

Chippen zou van mij ook wel verplicht mogen worden. Onze katten waren al gechipt, maar sinds ik op de dierenambulance werk zie ik extra in hoe ontzettend belangrijk het is. Ook het bijwerken van de gegevens bij verhuizing etc. Als we een chip lezen die klopt kwa gegevens, dan hebben we binnen 5 minuten de eigenaar.

Ik vermoed dat in dit geval de kat wel vaker een dag of meer weg bleef, dat de eigenaren nog niet bezorgd zijn omdat ze het gewend zijn van de kat. Het was ook een mooie goed verzorgde kat, halsbandje om....
Plaats reactie