gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam,

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
guusje p
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 23:49

gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam,

Bericht door guusje p »

lieve mensen,
ik heb in julie 2012,een kater gevonden in de eerstehelmerstraat in amsterdam.de kater is echter niet gechiped,niet gecastreerd.ik ben sindsdien op zoek naar de eigenaar die nergens te vinden is,heb op vele sites de oproep met fotos geplaatst,maar geen reactie.nu probeer ik de zoektocht opnieuw,in de hoop zijn baasje te vinden de kater is een topper zoo lief en ik heb verschillende poezen gehad en katers dus weet wel wanneer een de kat echt lief is ,en dat is deze,..zoo aanhankelijk en vol vertrouwen,helaas kan ik hem zelf niet houden.de kater heeft witte haartjes als een witte veeg op zn neusje,hij is grijs wit zwart,..korthaar..
met deze oproep vraag ik ook of iemand oprecht in amsterdam geinteresseerd is in de kat.iemand die echt een kattenliefhebber is,...alvast bedankt en hoor graag van jullie,giusy_perrotta@hotmail.com
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door castratenkoor »

Heb je hem opgegeven bij Amivedi/dierenbescherming?
Heb je flyers in de buurt opgehangen?

Dat werkt allemaal beter dan op een forum plaatsen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
guusje p
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 23:49

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door guusje p »

hoi dinie,

ja,ik heb in de buurt gevraagd en hij staat op amivedi..
bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door lidewij020 »

Ik denk inderdaad dat je op zoek moet naar een nieuw tehuis voor deze kater. Jammer dat je hem zelf niet kunt houden. De eigenaar zal zich er wel niet om bekommeren. Kat niet gecastreerd, nergens opgegeven als vermist, niet gechipped... Mogelijk is de kat ook nooit geënt en ontwormd. Heb je enig idee van zijn leeftijd? Ik heb zelf helaas geen ruimte voor nog een kat erbij.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
guusje p
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 23:49

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door guusje p »

hoi lideweij,

ja ik denk het ook vindt het verschrikkelijk echt....wordt er erg verdrietig van,dierenarts zij dat hij er goed uit ziet en net een jaartje is,geen vlo,niks.ik wil hem neit in het asiel stoppen dat kan ik niet.ik hoop dat iemand die dit leest wellicht iemand weet die echt oprecht van dit diertje gaat houden hij verdient het zo...weet je wellicht waar ik zo een oproep kan plaatsen,

:((
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door lidewij020 »

Je zou hem op Marktplaats kunnen zetten. Zet wel duidelijk het verhaal erbij en wat je voor hem wilt. Er staan ook veel louche advertenties op Marktplaats en het zal me niets verbazen als er ook rare mensen op af komen. Zelf heb ik één van mijn katten ook derdehands via Marktplaats en dat is gewoon goed verlopen hoor. Ik kan ook even rondmailen aan mijn eigen vrienden en kenissen, wie weet heeft iemand interesse. Heb je foto's van meneer? Heb je hem al een naam gegeven?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
guusje p
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 23:49

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door guusje p »

hoi lideweij,hij staat ook op marktplaats op amivedi en pff weet het niet meer maar te veel..denk ik en ja inderdaad,ook rare reacties gekregen...
ik wil gewoon een oprecht persoon die van dit dier gaat houden,...blijkt moeilijk....en mijn tijd is bijna op...ik wil hem gewoon niet in een asiel stoppen dat gaat hij niet trekken,hij is zoooo lief,en aanhankelijk,net een jaartje...en zeer goed opgevoed...ach ja..lets hope
ik ben geen held met uploaden en zo ,zou ik de fotos naar je toe mogen mailen....?bedankt!en ja graag vraag rond,ben echt dringend op zoek...
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door lidewij020 »

Ik heb je een pb gestuurd
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
guusje p
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 23:49

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door guusje p »

okay top bedankt!! bijgaand de link heb hem hierop geplaatst op zoek naar een nieuw baasje wellicht dat een echte lieverd zich meld voor mijn kater..
http://dieren.tweedehands.net/katten/de ... e-oud.html
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door lidewij020 »

Ik heb net een mailbom verzonden... Ik heb je mailadres in de mail gezet. Hopelijk neemt er iemand contact met je op. Wil je mij op de hoogte houden? Wanneer vertrek je? Misschien kan ik hem wel tijdelijk huisvesten, zodat hij niet naar het asiel hoeft. Ik weet alleen niet of het gaat werken met mijn katten, maar het is te proberen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
guusje p
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 23:49

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door guusje p »

jeetje lidewij wat lief!waardeer dit enorm!!

Ja binnen nu en volgende week dus het is echt noodzakelijk en nee geen asiel,dat doe ik hem niet aan,heb zojuist nog een site gevonden,
http://www.verhuisdieren.nl/main.php?ob ... n=finished
in de hoop dat dit gaat werken,...en jazeker ik hou je op de hoogte en wellicht dat ik je aanbieding aanneem!
jij ook he hou me op de hoogte!
bedankt!!
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door Sifra »

Heb je negatieve ervaringen met asielen? Daar komen juist vaak mensen die een liefdevol baasje willen zijn voor een thuisloos dier.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb ook een super lieve (gevonden) kater in een opvang (asiel zo je wil) geplaatst. Na een week was hij geadopteerd. Niet die lieve en aanhankelijke vinden zo snel een thuis in het asiel. Ondertussen heeft hij kunnen herstellen van zijn wonden (was ook niet gecastreerd) en wat kunnen werken aan zijn social skills met de andere katten die er zaten.
Het ene asiel is het andere niet, maar er zijn er dus met een ruime binnenruimte met verschillende ligmogelijkheden en een ruime buitenren eraan verbonden waar ze altijd in en uit kunnen. Wordt misschien wel even zoeken...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door jennli »

Wij hebben ons viertal ook uit het asiel en zijn er dolgelukkig mee.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: gevonden kater in de buurt jan pieterhijstraat amsterdam

Bericht door lidewij020 »

Deze kat heeft inmiddels een nieuw thuis gevonden bij een lief gezin in Alphen a/d Rijn met grote tuin. Ze hebben nog twee andere katten en een hond.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie