kat aan komen lopen

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

kat aan komen lopen

Bericht door mittenslief »

Ik vraag me af of jullie nog een instantie weten waar ik een gevonden kat aan kan geven. Het
zit nl. zo gister kwam er opeens een zwart/witte kat aan de deur, hij was zwaar vermagerd en volgens mij ook al vrij op leeftijd, maar schijn bedriegt misschien door verwaarlozing. Hij is superlief hoor, maar zoals jullie misschien wel weten heb ik er zelf 5, en op dit moment een opvangnestje kittens van ong 5-6 weken, dus bang om hem in huis te halen. We hebben natuurlijk dierenambulance gebeld en die is wel geweest, kat niet gechipt dus namen ze hem niet mee, terwijl ik toch wel vindt dat hij medische verzorging nodig heeft. Ik heb hem al bij amivedi aangemeld, bij asiel, op twitter gezet. Heeft er iemand nog een idee :?:
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kat aan komen lopen

Bericht door Chiquita98 »

Hoezo namen ze hem niet mee???? Er zit echt verschil in dierenambulances heb ik gemerkt. Ze zijn daar juist toch voor? Er worden toch juist katten opgevangen die niet gechipt zijn waarvan het baasje dus niet te achterhalen is?
De dierenambulance via "mijn" asiel kwam zelfs voor een zwaluwtje die ik had gevonden.
Verder geen tips voor je helaas! Denk dat je al op de goede weg bent
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat aan komen lopen

Bericht door castratenkoor »

Wat raar dat ze hem niet meenamen omdat hij niet gechipt is!

Ik zou het plaatselijke asiel vragen hem op te (laten) halen. Dat is toch te zot voor woorden dat de dierenambulance hem niet meenam.

Misschien kun je anders flyers ophangen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kat aan komen lopen

Bericht door mittenslief »

ja de dierenambulance neemt hier alleen dieren mee als ze gechipt, ziek of in levengevaar zijn. hij ziet er echt slecht uit vind ik, hij kan maar een metertje of 3 lopen voordat hij weer een tijdje moet gaan zitten. hij ziet er erg uit als een nierkatje denk ik.


hier een foto: Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kat aan komen lopen

Bericht door mittenslief »

het asiel werkt samen met die ambulance dus ik denk dat als je vraagt hem op te halen ze weer hetzelfde zeggen. wij kennen hier elkaars katten wel maar deze kent niemand uit de buurt. denk ook niet dat hij uit de buurt komt want hij is zo vermagerd
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat aan komen lopen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou die foto op een flyer zetten en overal ophangen. Wellicht is hij de weg kwijt. Oude zieke dieren willen nog wel eens in de war zijn.

Vacht en rug ogen zoiets als mijn Sjaak van 14,5 - zijn ogen staan wel helderder dan die van Sjaak.

Ik zou toch proberen het asiel te bellen. Dat beest heeft zorg nodig......
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kat aan komen lopen

Bericht door Chiquita98 »

Ik noem dit een ziek beest dus die nemen ze dan wel mee......blijf het raar vinden dat ze die kat niet gewoon meenemen. Het asiel hier had denk ik zelfs tegen mij gezegd: kom hem maar brengen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kat aan komen lopen

Bericht door mittenslief »

ik zal flyers maken maar ik heb alleen een zwart-wit printer. ik zal morgen het asiel bellen want nu is het asiel al dicht. ik zet straks een mandje + eten en drinkensbakje buiten voor hem neer. wel toevallig dat hij nu net bij ons aanloopt. dat is al de 4 kat en ook nog een keer een franse hangoor konijn :)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat aan komen lopen

Bericht door castratenkoor »

Ach hij is zwart-wit dus zwart-wit printer is prima.

Hopenlijk komt de eigenaar hem halen of kun je hem naar het asiel brengen.
Zo sneu zo'n oud beestje.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat aan komen lopen

Bericht door nellebel »

zijn vacht ziet er inderdaad slecht uit, alsof hij is uitgedroogd. arm beestje. toch niet te geloven zo'n dierenambulance. heb wel eens gezegd (en dat gebeurt ook) onze erfenis gaat naar de dieren, maar ga toch heel goed zoeken naar welke instanties. ik wil wel dat alle dieren worden geholpen, en neit degene waarvan ze wel achter de eigenaar kunnen komen. komop zeg, juist omdat hij niet is gechipt heeft hij hulp nodig.
lief van je dat je je over hem ontfermd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat aan komen lopen

Bericht door pearlsofpassion »

Ook ondanks goede zorgen kunnen oudere katten er slecht uit gaan zien.
En zeker als ze supermarktvoer krijgen is zo'n vacht niet heel uitzonderlijk. Maar niet alle katteneigenaren zijn ervan op de hoogte dat dat zo slecht is. Je leert tenslotte dat daar alles in zit wat de kat nodig heeft.
Ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat deze kat geen eigenaar heeft.
En als dat wel zo is, zou ik er niet mee naar het asiel sleuren. Dan heeft het asiel extra kosten, de kat wordt erg moeilijk geplaatst en zit dan misschien wel de rest van zijn leven opgesloten.
Ik kan het niet inschatten van hieruit, maar ik zou in deze situatie niet meteen met de kat geen sleuren. Tenzij hij je natuurlijk zelf duidelijk maakt dat hij wat te kort komt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie