Tommy, waar blijf je toch?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
MelsearchTom
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2012 03:11

Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door MelsearchTom »

Ivb met verhuizen hebben we na 4 weken Thuisblijven, de kat (tommy) naar buiten gedaan. Hij heeft een kokertje om waar mijn nummer in zit + mijn adres. Hij is nu na 2 weken niet thuis gekomen, maar volgens mijn moeder heeft ze hem 6 dagen geleden, wel gezien. Ik heb talloze rondjes gelopen door de buurt maar kan mn beste vriend maar niet vinden.. Kan iemand mij advies geven?

-Mel (15)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
wat verdrietig dat jouw Tommy is weggelopen! 2 weken is al een hele tijd om van huis te zijn.
kun je ons vertellen wat je intussen allemaal hebt gedaan om hem terug te vinden?
is hij gemeld -moet je zelf doen - bij amivedi?
heb je al contact gehad met het asiel in de buurt?
en zou je op dit tijdstip niet lekker moeten slapen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door nellebel »

ik weet niet of je ver weg bent van je oude huis? misschien dat hij toch weer die kant op is gegaan. kun je daar niet gaan kijken, of oude buren vragen het in de gaten te houden?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
MelsearchTom
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2012 03:11

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door MelsearchTom »

Ik ben niet zo ver weg van mijn oude huis vandaan (ik zou er binnen een kwartiertje of tien minuten heen kunnen fietsen). We hebben daar de buurvrouw en overbuurman gevraagd om een oogje in het zeil te houden.

Ik heb in de buurt veel gekeken om hem te vinden.
Ik heb op de site van Amivedi, op de gemist en gevonden pagina gekeken
Ik heb nog geen contact gehad met een asiel
En ja, ik slaap slecht.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door pinguin »

Je zou misschien folders kunnen verspreiden. O.a bij dierenartsen in de je omgeving. Maar ook op plekken waar mensen veel komen.
Ik zou zeker het dierenasiel op de hoogte brengen van de vermissing.
Suc me zoeken
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door Chiquita98 »

Dat is inderdaad niet erg ver van je oude huis. Je hebt grote kans dat hij daar steeds rondloopt. Misschien kunnen jullie ook de nieuwe eigenaren inlichten. Wie weet staat ie daar wel steeds in de tuin.
Je kan hem zelf ook aanmelden bij Amivedi als vermist. Posters in de oude en nieuwe buurt ophangen.
Kan me voorstellen dat je nu slecht slaapt.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door Sifra »

De beste tijd om te zoeken is 's avonds laat. Dan is het rustiger en kun je hem beter horen als hij reageert op jouw geroep. Natuurlijk zachtjes roepen, niet de hele buurt bij elkaar blaten. Neem iets lekkers voor hem mee om hem te lokken. Liefst een 2e persoon op de achtergrond met de reismand. Mocht hij naar je toekomen, dan stevig in de kladden pakken en in de reismand prakken. Houd er rekening mee dat hij schuw reageert en zich niet makkelijk op laat pakken.
Ik hoop dat je hem vindt!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door Adriana »

MelsearchTom schreef: Ik heb op de site van Amivedi, op de gemist en gevonden pagina gekeken.
je moet hem daar geloof ik zelf aanmelden,
zodat als-ie gevonden wordt hij wordt herkend als 'vermist'.
dus kijken alleen is niet genoeg!
succes met zoeken en we duimen voor je!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
MelsearchTom
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2012 03:11

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door MelsearchTom »

Goed nieuws!
Ik zat in de auto, terug naar school. tot ik in de verte een zwarte kat zag, ik dacht meteen, Dat is hem!
Na een korte achtervolging kwamen we wat dichterbij en zagen we hoe de kat er uit zag.
Hij liep als Tommy, hij reageerde als Tommy, je kon zelfs vaag zien dat hij om zijn nek een kokertje, dezelfde die wij hem hebben gegeven, had.
Ik belde mijn broer op en die kwam gelijk met de reismand en en zak brokjes. (Ik woon in de nieuwbouw) Hij zat op een bouwterrein (naast de straat waar we wonen), onder een gebouwtje. mijn broer legde wat brokjes neer en wij liepen achteruit. na 2 minuten kwam de kat onder het gebouwtje vandaan en begon te eten. Hij at zelfs als hem.
Hij was wel wat magerder dan dat ik hem ken, maar dat lijkt me logisch na 2 weken niet goed te hebben gegeten. Hij was erg schuw en liet zich niet pakken. Hijrende na een tijdje het hoge gras in waar we hem nog een tijdje zagen, maar opeens verdween hij.
Hopelijk was dit hem en is hij dus nog, in de buurt!
Gebruikersavatar
Livewithlouis
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mar 2012 10:11

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door Livewithlouis »

Hoe kan het dat ie zo schuw is? Hij woonde daarvoor toch al lang bij je?
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door lidewij020 »

Hij zal wel veel meegemaakt hebben in die 2 weken. Veel katten gedragen zich buiten heel anders dan binnen. Intussen is jullie geur misschien ook niet meer zo vertrouwd.

Ik denk dat het goed is om hem elke dag op een vaste tijd op diezelfde plek te voeren en zo weer wat vertrouwen op te bouwen...
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
MelsearchTom
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2012 03:11

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door MelsearchTom »

Het kan zijn omdat hij niet gecastreerd is en ivb met lente en zomer dat hij lekker buiten wilt zijn. En ja inderdaad er kan veel gebeuren in 2 weken.

Het viel wel altijd op, dat als ik hem nog in het oude huis naar buiten deed hij plotseling van gedrag veranderde. Hij liep dan ook voor me weg als ik buiten naar hem toe kwam. Binnen was hij altijd rustig.

Hij vertoond nu hetzelfde gedrag als toen. en ik zou daar op die plek vaker kijken!
MelsearchTom
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2012 03:11

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door MelsearchTom »

O ja, hij wordt in mei 10 jaar oud..
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door Ilone »

Ja, die is zeer waarschijnlijk op pad te gaan om te "jagen" op krolse poezen, daar is het nu dé tijd voor.
Is er een reden dat hij met 10 jaar nog niet geholpen is? En ongecastreerd buiten loopt?
Ik hoop dat hij uit zichzelf weer voor de deur komt. in ieder geval gewoon elke dag naar die plek gaan, en wanneer jje kan, neem hem mee. Succes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tommy, waar blijf je toch?

Bericht door Adriana »

en nog een tip.. als-ie weer veilig en wel binnen is afspraak met de dierenarts maken voor leeghalen van zijn balletjes. castratie bij katers is een erg kleine ingreep, niet zo duur ook..
en dan geen kans meer dat-ie op deze manier ooit nog wegloopt om achter de vrouwtjes aan te gaan (en allerlei ook ongeholpen poezen zwanger maakt)!
bovendien minder kans op vechtpartijen met andere open katers en het oplopen van enge, soms dodelijke ziektes.. missch deel uit jouw spaarpot erbij leggen?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie