Aslan vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Mijn lieve kat van 1 jaar is spoorloos verdwenen. Vanmiddag 16.00uur gaf ik hem nog een aai. Om vijf uur voer ik mijn katten altijd maar Aslan was er niet. Ik dacht dat hij wel bij de buren zou zitten en dat hij daarom de brokjes niet hoorde. Toen ik hem om 19.00u nog niet zag ben ik naar de buren gegaan, geen Aslan. Ze hadden hem nog wel rond een uur of 17.00 gezien dachten ze. Ietsje later kwam hun vriendin en ik denk dat Aslan toen het huis uitgeglipt is.

Aslan is een binnen kat en komt soms buiten. Even rond kijken op het pleintje voor huis en weer naar binnen. In de zomer zitie soms wel wat langer buiten, maar meestal ben ik dan ook buiten.
Maar dit keer is het anders. Aslan kwam niet aangerend toen ik hem riep. Ook was hij niet op het pleintje voor huis te vinden. Ik heb in drie uur tijd drie keer de omgeving doorgekamd. Roepend, luisterend maar geen teken van mijn lieve mannetje. Inmiddels is het bijna middernacht en verwacht ik niet dat hij nog terugkomt voor de nacht.

Ik zou ook geen idee hebben waarom hij het pleintje nu opeens wel zou verlaten en waar hij dan in godsnaam heen zou kunnen zijn gegaan, omdat hij dat normaal nooit doet. Hij is een schat van een kat maar als er teveel mensen in huis zijn(verjaardagen) dan verstopt hij zich op de slaapkamer.

Ik zou echt niet zonder hem kunnen en ben nu ontzettend ongerust, ik weet niet wat ik moet doen!

Zou hij gewoon op onderzoek uit zijn? Heeft iemand hem meegenomen?! Is er wat gebeurd? Zou hij morgen weer rustig terug kunnen komen?
Ik woon op zich in een rustige wijk dus ik denk niet dat hij zal zijn aangereden.

Ik hoop dat hij vanzelf weer thuiskomt maar ik ben bang van niet :cry: :cry: .

http://imageshack.us/photo/my-images/835/dsc0032mf.jpg/
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist!

Bericht door Ilone »

Wat voel je je dan beroerd he...
Ik zou eerst eens bij de buurt rondgaan om te vragen of ze hem hebben gezien, en of ze eens goed in de schuren en op zolders etc willen kijken. Wie weet is hij ergens binnengeglipt.
Dan kan je ook altijd nog Amivedi bellen, en de dichtstbijzijnde asiels.
Ondertussen gewoon met de brokjes blijven roepen. Succes! Ik hoop dat hij zich snel weer laat zien.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist!

Bericht door Esther87 »

Inmiddels ben ik de nacht doorgekomen, ik heb in totaal vier uur geslapen. Vanochtend weer bij de deur gekeken maar geen spoot van Aslan :cry: . Ik ga nu flyers printen en hem zoeken. Ik heb alleen geen idee tot hoever ik moet zoeken. Leiden is groot. Het is nog te vroeg om aan te bellen bij deuren maar dat ga ik later vandaag zeker doen.

Ik heb hem ook als vermist opgegeven.

http://www.amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=706528

Ik voel me echt vreselijk en ik hoop dat ik hem nog terug zal vinden, ik ben echt radeloos waar te zoeken.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist!

Bericht door Esther87 »

Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Aslan vermist!

Bericht door castratenkoor »

Een binnekat die ook buiten komt = een buitenkat.
Als je hem terugvindt, wat ik uiteraard voor je hoop, zou ik hem niet meer loslaten.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, ook in rustige wijken worden katten doodgereden, vergiftigd enz.
Je zou je tuin ontsnapproof kunnen maken of een kattenren nemen of zo.

Sterkte met het gemis en ik hoop dat hij terugkomt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist!

Bericht door Ilone »

Ipv flyers op te hangen (wat natuurlijk heus geen kwaad kan hoor, zo bedoel ik het niet), heb je al bij de buren rond het pleintje aangebeld??
Nogmaals, een kat kan ongemerkt ergens naar binnen geglipt zijn (schuurtjes zijn daar ideaal voor) waarna de deur dichtgedaan kan zijn. Dan zit hij "gewoon" ergens opgesloten.
Mijn moeder was haar kater ook opeens kwijt. Bleek dat hij op zolder bij de buurman zat. Kwamen ze ook niet binnen een halve dag achter hoor, waren hem ook een enkele dag kwijt.
Ik zou écht even rondvragen (en meteen evt flyer uitdelen voor de foto). Als je de mensen persoonlijk aanspreekt komt dat vaak beter over dan via een flyer aan een boom of in de brievenbus.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist!

Bericht door Esther87 »

Ik ben nog niet het pleintje afgelopen, maar dat ga ik zo meteen doen. Zodra ik met iemand erover praat dan barst ik in tranen uit, is niet zo fijn want dan komt er geen zinnig woord uit. De mevrouw bij het buurtcentrum wou hem ophangen maar ene normaal gesprek kwam er niet uit, ik stond alleen maar te snikken. Mijn kat is wel een keer bij de buurman binnen geweest, dus het zou nog niet eens zo'n raar idee zijn. Al zouden ze hem denk ik wel hebben gehoord(hij kan hard miauwen:P).

Verder heb ik hem ook al als vermist opgegeven bij de dierenambulance. Morgen toch maar even de reiniging bellen of ze misschien een kat gevonden hebben dit weekend.. Wat ik niet hoop! Ik kan er helaas geen nummer op het internet van vinden. Ik zal ook een poging doen het dierenasiel te bellen naar het rondje plein om te horen of ze daar misschien iets hebben binnen gekregen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist!

Bericht door Ilone »

Is er niet iemand die met je mee kan lopen, om het woord te doen?
En ik zou ook even Amivedi op de hoogte stellen. Als er beestjes gevonden zijn, wordt dan meestal ook daar doorgegeven. Is hij gechipt?
http://www.amivedi.nl/
Ja ik kan me voorstellen hoe je je voelt, ben zelf ooit Pluis van mij kwijt geweest, en ik woon op een flat 5 hoog! Heel het gebouw doorgezocht. Aangebeld bij de buren waarvan ik wist dat de deur had opengestaan (alle katten liepen toen heerlijk over de gallerij, nu durf ik dat niet meer ;) ) Volgende ochtend bleek ze tóch bij die buren te zitten. Heb ook staan janken als een klein kind ;)
Dus vraag ze om eens heel goed in schuren, zolders/kelders etc te kijken.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist!

Bericht door Esther87 »

Ik woon op een etage in een huis en onder mij wonen buren. Ik heb dus niet altijd controle over Aslan die naar buiten kan glippen als iemand anders door de deur gaat. Ik heb helaas niemand bij me die het woord kan doen. Net als mijn partner naar Amerika is voor 9 maanden, raakt Aslan zoek. Ik voel me meteen schuldig. Ik denk dat ik er nu klaar voor ben om een informatierondje te houden en ze te vragen om eens goed in huis te kijken+ schuren. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist!

Bericht door Ilone »

Graag gedaan, enheel veel succes!
Duimen draaien dat Aslan snel weer lekker thuis is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist!

Bericht door Esther87 »

Ik ben langs een hoop huizen geweest, net weer thuis. Ook een hoop steegjes bezocht en langs schuren gelopen. Helaas zonder succes. Niemand heeft hem gezien maar ze zullen een oogje in het zeil houden. Ik hem mijn adres laten weten en mijn nummer gegeven zodat als ze iets zien ze me kunnen bereiken. Een oudere man heeft Aslan aan het eind van de middag op het pleintje zien lopen, zijn kleinkinderen ging hem aaien:(.

Ik vraag me af of ik nu meer uit de richting moet gaan zoeken en door heel Leiden moet gaan fietsen..? Ik vraag me ook af of hij daar wat aan zal hebben. idem dito voor de flyers, hoever moet ik die gaan verspreiden? als ik hem nu niet vind dan is hij waarschijnlijk niet meer in de wijk? de huizen in mijn buurt weten van zijn vermissing af en posters hangen op openbare plekken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Aslan vermist!

Bericht door Anne »

Tjee heel veel sterkte :-(
De politie al gebeld? Dierenbescherming? Asiels in de buurt? Amivedi? Marktplaats advertentie e.d.?
heel veel sterkte
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist!

Bericht door Esther87 »

Bedankt!

Ik ben net weer een aantal uur de straat op geweest. Meer flyers maken, rondfietsen, lopen, roepen, flyers ophangen. Zonder enig succes nog steeds. Ik denk dat de flyers nu in een goede straal hangen maar ik kan morgen altijd nog even de Merenwijk proberen.. al lijkt het me sterk dat meneer de 4baansweg en een gigantisch druk kruispunt is overgestoken een heel stuk verder van ons huis.

Amivedi, gevonden en vermiste huisdieren en de dierenambulance heb ik al gecontacteerd. Morgen moet ik contact met het asiel opnemen en de gemeente om te vragen of ze misschien en kat hebben opgeruimd dit weekend...:|. Een advertentie op marktplaats is misschien ook nog een idee. Bellen mensen de politie als een kat zoek is dan:P? Dat wist ik niet!

Straks weer een zoektocht, nu even uitrusten en bijkomen. Ik heb van de stress de hele dag nog niets gedronken en gegeten!

Thanks voor de tips:).
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist!

Bericht door Ilone »

Ik denk persoonlijk dat hij niet ver uit de buurt is.
Maar je weet natuurlijk mar nooit.
Ik hoop in ieder geval dat de buurtbewoners goed zullen zoeken voor je.

Nogmaals, Tijger van mn moeder heeft een enkele dag op een zolder gezeten he.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Aslan vermist!

Bericht door Mirjam86 »

Och gut wat vervelend! Laat je het ons weten als je hem gevonden hebt?
Daar gaan we gewoon van uit!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Plaats reactie