Aslan vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist

Bericht door Ilone »

Poeh, nog steeds niets....
Niet de moed opgeven meid! Hopelijk komt hij binnenkort weer aanlopen!
Ik ken genoeg verhalen van katten die een paar weken weg waren en daarna weer terug kwamen!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

sam schreef:Jeetje Esther wat akelig. :-( Toen ik vrijdagavond thuis kwam van vakantie zagen we je flyer al bij de winkel beneden hangen (Ik woon op de Sumatrastraat, dus echt om de hoek...) en sindsdien houden mijn vriend en ik onze ogen flink open natuurlijk.
Ik neem aan dat je ook al in het Kooipark en bij de speeltuinvereniging geweest bent?
En misschien kan je ook bij een opzichter ofzo bij het bouwterrein naast de apotheek informeren of ze Aslan misschien gezien hebben? Daar zijn natuurlijk ook ontzettend veel verstopplekken.

Bah! Heel veel sterkte en ik blijf rondkijken.
Ja dit heb ik al gedaan. Behalve langs de speeltuinvereniging geweest, waar zit die? Ik ben savonds laat ook langs de scholen/parken en bouwterreinen gegaan om te roepen en te zoeken, maar te vergeefs. Wel kreeg ik een tip van iemand dat er een vrouwtje is die katten voert bij de suriname straat rond half11, ik gisteravond nog wezen kijken maar geen teken van de persoon in kwestie. Lopen roepen en met brokjes getikt, maar er kwam maar 1 kat op me af.

Bedankt dat je ook op de uitkijk bent voor Aslan!
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Bedankt voor alle reacties! Vandaag langs de flat het Noorderlicht gegaan en het parkje ernaast(tip). Nergens Aslan gezien, rond gevraagd aan mensen maar allemaal negatief op 1 mevrouw na, die had een soort gelijke kat gezien bij de flat. Ik ben nieuwe flyers gaan kopiëren en heb ze opgehangen rondom de flat. Morgenvroeg toch nog maar een kijkje nemen...

Ik zou er alles voor over hebben om hem ongedeerd terug thuis te krijgen, mijn lieve mannetje :(
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Re: Aslan vermist

Bericht door sam »

De speeltuinvereniging zit in de Ambonstraat, vlak bij de Sumatrastraat. De speeltuin zit als je van de Sumatrastraat af komt in het eerste huizenblok aan de rechterkant.

Pfff, als je zo aan het zoeken bent, merk je pas hoe ontzettend veel bosjes, parkjes, plantsoenten en stegen er in onze buurt zitten he? :???: wij blijven in ieder geval op de uitkijk, ik hoop echt dat Aslan binnenkort weer terecht is!
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Cerna

Re: Aslan vermist

Bericht door Cerna »

Er loopt een rood-witte kater in Dirksland. Waarschijnlijk geen Aslan, maar misschien toch even contact opnemen?
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 40#p509940
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Aslan vermist

Bericht door nimfee »

Geen idee of het Aslan is, maar hij lijkt er wel op. Ik heb de kat zelf niet zo goed kunnen bestuderen (althans: niet dat ik hem met iets kon vergelijken dan). Heeft Aslan ook een zwart halsbandje om?

Ik heb net bijna een uur rond gelopen om de kat te zoeken, maar uiteraard kon ik hem niet vinden. Hopelijk vanavond wel tijdens het uitlaten van de hond, want dan kom ik de kat meestal wel tegen.
Esther87
Huiskat
Huiskat
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:23

Re: Aslan vermist

Bericht door Esther87 »

Ik heb een berichtje in je topic geplaatst. Aslan is klein en rood/oranje aan de bovenkant en wit van onder(buik/benen/hals/kin). Hij heeft wel iets oranje op zijn achterpoot. http://amivedi.nl/DierDetail.aspx?MeldingId=706528

Als je hem weer ziet en hem kunt lokken maar dan aub een foto zodat ik kan zien of het misschien Assie is:).
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Aslan vermist

Bericht door nimfee »

Hij lijk wel heel veel op Aslan, maar ik weet niet zeker of hij het is.. Ik heb in ieder geval net een paar foto's kunnen maken met mijn mobiel. Ik kan hem niet naar huis lokken, ik moet hem heel rustig benaderen. Als hij je dan gewend is, mag je hem aaien. Hij geeft alles kopjes, vind het heerlijk om over zn wangetjes te aaien. Maar zodra ik weg loop schiet hij ook al half weg... Hij loopt niet mee.
Het zijn foto's vanaf mijn mobiel, niet heel scherp want hij liep steeds weg. Ik zie hem in ieder geval 's avonds heel vaak wanneer ik de hond aan het uitlaten ben, nu was dat dus weer het geval.

http://i55.tinypic.com/168ahc8.jpg
http://i52.tinypic.com/2ryh5av.jpg
http://i54.tinypic.com/aney4h.jpg
http://i55.tinypic.com/dwieb.jpg
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Aslan vermist

Bericht door puksji »

Ik volg dit topic met spanning, ik hoop zo dat hij terecht komt.
Amivedi is erg goed, maar helaas lopen de meldingen langs elkaar heen en zijn vaak niet correct. Niet uit slordigheid van amivedi, maar doordat de vinder van een dier soms niet goed doorgeeft hoe het dier er precies uitziet. Zo ben ik zelf eens een kat kwijtgeweest die met een heel ander voorkomen als gevonden geregistreerd was.
Blijf zelf dus ook steeds naar de gevonden katten op de lijst kijken. Ook kan een kat echt ver van huis zijn, die van mij was ook zeker 10 km verderop gevonden. Waarschijnlijk toch met iemand meegelift in een bestelbus oid, katten zijn nu eenmaal nieuwsgierig.
Bel ook alle asiels op in de omgeving, want het gebeurt helaas ook dat zo'n kat toch in een asiel zit en alle registraties langs elkaar lopen. En de ellende is dat ze de kat na 2 weken mogen herplaatsen en je hem dan nooit meer terug krijgt.
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aslan vermist

Bericht door Ilone »

Hij lijkt heel veel, maar volgens mij is hij het niet...
Als ik het goed zie is Aslan wat lichter, en iets meer tekening.
Maar dat is zoals ik het zie hoor!

Inderdaad, ook asiels bellen die in de omgeving van je woonplaats liggen, niet alleen eigen woonplaats.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aslan vermist

Bericht door Kattenbella »

Aslan heeft minder rood op de poten/tenen. Volgens mij heeft hij witte tenen en dit katje niet.
Esther, ik blijf wel meedenken en kijken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
nimfee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 sep 2010 21:46

Re: Aslan vermist

Bericht door nimfee »

Ja kwaliteit is niet echt goed, mijn goede camera ligt op mnkamer in rotterdam. Jammer dat hij aslan niet is, had er toch wel heel erg op gehoopt.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Aslan vermist

Bericht door puksji »

Ik heb net hier alle rood-witte katten nagekeken http://www.dierenasiels.com
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Aslan vermist

Bericht door Kattenbella »

Nimfee, op je andere topic zei je dat het vuil is en geen rood op de poten. Als dit klopt en de slecht kwaliteit loont het misschien wel om te gaan kijken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Aslan vermist

Bericht door puksji »

Esther kijk hier eens bij: http://amivedi.nl/zoek/Resultaten/
(ik hoop dat je dan dezelfde resultaten als ik krijgt)
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Plaats reactie