Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Winnie en Milou
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 16:01

Vermist

Bericht door Winnie en Milou »

Mijn katje is een week geleden door ons raam gesprongen en sindsdien hebben we hem niet meer terug gezien. Ik mis hem zo fel!!
We hebben ook nog een andere kat, Milou hij is 1 jaar oud, ze zijn al 6 maanden samen. Milou is nu heel kalm en kijkt steeds uit het raam. Zou het aan te raden zijn om een nieuwe kat in huis te nemen?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: vermist

Bericht door castratenkoor »

Heb je wel actie ondernomen om de vermiste kat te zoeken - bellen met politie, dierenbescherming, Amivedi, flyers ophangen in de buurt, zelf zoeken, rammelen met brokjes, naam roepen enz enz. - beetje kort door de bocht de poes na een week te evrvangen.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: vermist

Bericht door nellebel »

hij si pas een week weg, ga je toch niet meteen een nieuwe kat nemen!!!
Eerst zoeken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vermist

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ook nog wel wat harder zoeken!

Als hij dan binnen een maand nog niet terug is kan je natuurlijk wel een extra katje nemen.

Je zou dat ook nu kunnen doen als je daarnaast ook actief op zoek gaat naar je vermiste katje en ze beide in huis houdt als hij op zou duiken. Anders niet natuurlijk...

Heb je alle asielen uit de buurt gebeld? Daar moeten ze een gevonden kat een aantal weken teruggeven als de eigenaar opduikt. Erna, kan je hem enkel terug adopteren.
Dus snel alles doen om hem te vinden hoor!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Winnie en Milou
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2011 16:01

Re: vermist

Bericht door Winnie en Milou »

Geloof me, ik heb echt alles afgebeld en afiches gemaakt. Ik wil gewoon niet dat Milou afziet.Ik wil ook niet onmiddelijk een ander katje aannemen ik heb zeker de intentie om langer te wachten en te zoeken. Maar de politie die doen toch niet hiervoor? In elk geval danku voor de tips.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: vermist

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zeg het, als je ze allebei bijhoudt, als je katje toch nog zou gevonden worden, dan vind ik het wel kunnen dat je er een ander neemt zodat Minoe niet alleen zit.
Maar dan dus hopen dat je erna 3 katten hebt...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: vermist

Bericht door Sunnetje »

Er zijn genoeg verhalen van mensen die hun katten na een paar maand, zelfs pas na anderhalf jaar (!) nog terugvinden. Ik vind het dan ook erg snel om na een week al zelfs maar over te denken een ander katje te nemen.

Het is logisch dat Milou je andere katje mist, maar geef haar dan wat extra aandacht de komende tijd en blíjf ondertussen zoeken.

Ik ben mijn Mystic ooit 3 maanden kwijt geweest, had de hoop al opgegeven, alle affiches waren inmiddels al van de bomen afgescheurd door jongelui die dat grappig vinden, op 1 affiche na!
En via dié affiche heb ik hem uiteindelijk terug gekregen.

Dus het is het is heel goed dat je affiches hebt gemaakt en die (zo verspreid mogelijk, katten kunnen best ver gaan rondzwerven) hebt opgehangen, laat die vooral ook een tijd hangen!

Staat je katje al op Amivedi aangemeld? En heb je een foto/ omschrijving van je katje? En je woonplaats? Misschien dat er mensen op dit forum zitten die in de buurt wonen, dan kunnen zij ook rondkijken.

Ik hoop dat je hem snel terugvind!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Plaats reactie