Alweer kitten gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Anne »

Laat haar vooral nu niet gelijk steriliseren, deze hele toestand is vreselijk traumatisch en ik vraag me af of ze er wel bovenop komt en dit overleefd.
Niet dat ik negatief wil zijn, maar wat ik met Destin heb meegemaakt en dat iedereen zei dat hij er wel bovenop kon komen, een kat kan immers wel met drie poten leven, dat kwam mooi niet uit.
Dus neem het dag voor dag.
Wat ontzettend fijn dat jullie terug zijn gegaan!!!
Wat een akelige situatie voor moederpoes, zo'n wrede klem aan d'r poot in de wetenschap dat ze niet meer voor haar jonkies kan zorgen :evil: Het maakt me zwaar verdrietig en zo top dat jullie daar waren.
Kennelijk voelde je je er niet gerust op he Nadia? Ontzettend goed dat je het niet vertrouwde en het je verontruste en daarom terug bent gegaan.
Mollenklemmen :esick: Net zoals andere klemmen, zo wreed...zo pijnlijk...
Arm arm arme moederpoes. Mijn duimen draaien volop voor haar.
Vanuit Destin nog een eremiauw voor haar.
tjee poes, hoe flink kan je zijn he? :cry:
Ik pink hier een traantje weg
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Nou volgens Marja ziet het er niet zo best uit. Ik heb voor morgen een afspraak met Mauw staan en dan zal ik ook eventjes bij haar kijken. Ik hoop dat ze de nacht haalt. Ze heeft hoge koorts gekregen en wil niet eten derwijl het nu toch wel mocht. Als ze morgen nog niet wil eten moet er dus begonnen worden met dwangvoeren.
Wat Mythos betreft was ik straks niet duidelijk, als de moeder weer helemaal bovenop is en Katie dan nog steeds niets van het mannetje wil weten dan gaat hij naar Marja. Anders mag hij hier blijven. Maar dan komt hier ook echt geen enkel diertje meer. We zullen het allemaal wel zien.
Ik weet dat vragen over Mauw niet in dit topic horen maar kunnen jullie hier iets mee? Hij heeft dus vlaachtige poep die best stinkt, verder speelt, eet en drinkt hij normaal.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

oja er werd gevraagd waarom ik s'nachts opsta!? Nou Mythos is erg zwak en heeft lichamelijkt behoorlijk wat achterstand opgelopen daarom geef ik hem s'nachts nog de fles. De kittenmelk heb ik bij de DA gahaalt, net als de andere die ik nog had. Mythos heeft nog behoorlijk zuigbehoefde dus hij mag zich van mij nog eventjes aan de fles uitleven. Maar hij doet het ook op mijn kleren en dekens en zelfs bij de honden is hij al op zoek. Hihi maar daar is niks te vinden. Maar als hij niet meer zo happerig doet ga ik weer doorslapen. Nu sta ik al niet meer om het uur op maar om de 2/3 uur dus 2 keer per nacht eruit vanaf vannacht
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door MarjanR »

Voor Mauw, heb je al rijstewater geprobeerd?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Nee dat had ik niet, helaas. Maar ondertussen is zijn poepje net water, niet goed dus. Ik ga zo naar de DA. Onze Binky heeft ook weer last van zijn poepertje. Sinds november is het hier echt dik raak, heeft de een niks mankeerd de ander wel wat. De 10 rittenkaart is al lang op. Ik zal maar n abonement afsluiten! Hahaha.
Zo is het met dieren he, soms valt het mee en dan weer tegen wat de gezondheid betreft.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door nellebel »

Wat een verhaal zeg. Wat goed dat jullie het kittentje en de moeder hebben gevonden. Hopelijk haalt ze het, ze verident het wel. Maar jullie hebben haar in ieder geval gered van een gruwelijke dood.
ER zullen toch niet nog meer kittens zijn geweest. Maar ja, die zullen het dan zeker niet gehaadl hebben. moet er niet aan denken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

ja ik verwacht ook dat er meer kittens zijn/waren. Mijn vriend en ik hebben gisteren avond nog gekeken. Lekker met de zaklamp, hun oogjes verraden ze dan maar niks kunnen vinden. Superneus Elmo was ook mee...Hoe snel een hond leert, als hij nu een poes ziet danst hij helemaal van blijschap.Hihi.
Met Mythos gaat het na omstandigheden goed. Mauw heeft gelukkig geen garadia maar komt de infectie door een bacterie. pffff gelukkig. Binky had ontstoken anaalklieren en heeft de DA weer overleeft, het is zo een miepe.
Mama heeft het overleeft en heeft een naam gekregen van de vrouw van de DA. Ze heeft namelijk de nacht bij hun doorgeracht. Ze heet nu Sophie. Ongeacht alles vind ik haar vanmorgen beter uit haar ogjes kijken dan gistern. Maar ze is erg zwak, ligt nog steeds aan de infuus en wordt dwang gevoerd. De eerste bloeduitslagen worden vandaag verwacht en ik zal duimen!!! Het wordt hoe dan ook een hele klus om haar weer helemaal beter te krijgen.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door MarjanR »

Met veel liefde en goede zorg (die ze dus krijgt bij jullie da, wat fijn!!!) hoop ik dat het helemaal goed komt met Sophie.

Fijn dat het niets ernstigs is met je andere lieverds.
Jammer dat je de rijstewater niet geprobeerd had, had misschien iets uitgemaakt.
Maar met de AB moet hij snel weer opknappen.

Hoe is Katie eronder?
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Katie is helemaal fit maar ontzettend chagarijnig. Ik krijg hier echt een probleem want mevrouw wil liever buiten zijn dan binnen. Dus mag ze niet na buiten! Ze blaast en gromt de hele dag tegen alles en iedereen. En ik begin er toch serieus over te denken om Mythos naar Marja te brengen. Ook voor hem is het zo niet leuk. En ik wordt er ook niet beter van. Als alles rustig is hier en Katie weer boos doet is weer alles in de benen, de honden blaffen en daar schrikt Mythos weer van. Dus beetje chaos hier, haha. En ik mis mijn meisje want ze is erg kwaad op mij. Als ik haar nu oppak en niet los laat bijt ze zelfs. Ze kijkt me niet meer aan. Eten doet ze gelukkig wel weer. Maar spelen doet ze nu ook liever alleen dan met Mauw. Vind het gek dat ze zo kan veranderen om een klein mormeltje. Tenminste ik ga ervan uit dat het om Mythos is.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Anne »

Waarom laat je Katie juist nu niet gewoon naar buiten? Het is heel logisch dat ze chagarijnig is want ze moet wennen aan je nieuwkomer, ook al is deze nog zo klein. Laat haar gewoon haar gang kunnen gaan dat went het beste.
Hier ook heel normaal dat ze de eerste twee weken blazen en grommen, hoort er allemaal bij.
Moet je je niet zo druk over maken, komt vanzelf wel weer goed ;-)
Heel fijn dat Sofie de nacht heeft overleefd.
En top dat jullie nog regelmatig naar eventuele achter gebleven kittens zoeken :eclap:

ps beterschap met de rest natuurlijk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Cari »

Jeetje, wat een toestanden :???: . Mama Sophie in erbarmelijke toestand gevonden (geweldig van jullie :eclap: ), Mythos die te klein en zwak is, Katie spuugchagrijnig, diarreetoestanden....
Ik hoop dat het gauw weer allemaal een beetje op zijn pootjes terecht komt, dat Sophietje vrolijk op 3 pootjes door het leven kan, al dan niet in gezelschap van haar zoon, dat Katie weer een zonnetje in huis wordt en dat de drollen stevig zijn. Ik :epray: :epray: :epray: !
Jij en je vriendin zijn GEWELDIG :thup: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Lidaju »

Wauw, super wat jullie hebben gedaan met de mama poes!
Hoop dat ze goed hersteld, en de rust snel terug is bij jullie thuis!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Nou ik heb een heel leuk doosje voor de Katjes aan de buitenkant gezet zodat ze beter binnen kunnen komen want ze moeten springen om door het raam te komen. Als ik Katie nu na buiten laat gaat zij zich terug trekken in dat doosje. Ik wil niet dat ze het koud heeft en ze krijgt er ook geen deken in zodat ze er gezellig in kan liggen. Ik ben gewoon bang dat ze dan buiten blijft. Ze komt al niet meer binnen als ik haar roep derwijl ze voorheen altijd als een bliksem na binnen kwam stormen. Gisteren heb ik haar na 3 uur maar na binnen gehaalt. En vooral Katie was voorheen niet zo gek van buiten als het nat was. Ze hoeven hier niet een kamer te delen hoor, ze kunnen zich ook in andere ruimtes terugtrekken en Mythos ligt meer dan de halve dag in de slaapkamer in zijn bench te slapen. Hij is nog echt een baby, eten drinken slapen en af en toe en plas en een poep. Hij is trouwens al bijna zindelijk
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Cari »

Als Katie zich zo gedraagt, zou ik haar niet meer naar buiten laten. Erger nog, ik zou haar dwingen bij Mythos in de kamer te blijven. En dan alleen haar aandacht geven. Knuffelen, spelen, verwennen, ales wat maar leuk is, in het bijzijn van Mythos. Als je van plan bent Mythos te houden, zal ze er aan moeten wennen en dat gaat het snelst als er 'geen ontkomen' aan is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door MarjanR »

Ben het wel met Cari eens, trouwens.
En het is nog maar net een paar dagen dat die kleine in huis is he?
Sommig katten hebben net even wat meer tijd nodig om zich aan de situatie aan te passen.
En Katie is gewoon een scheetie, maar ook een lekkere pinnige poes.
Is prima. Maar geef haar de kans om te wennen. Ja toch?
(ja, in dit geval zijn katers iets makkelijker in de omgang ;) )
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Plaats reactie