Alweer kitten gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door ]-marjolein-[ »

Geweldig wat jullie gedaan hebben! :eclap:
Ik hoop dat alles gauw een beetje tot rust komt bij jullie, en wat fijn dat je vriendin de zorg voor moeder en zoon op zich zou willen nemen!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Lieve mensen,

Marja en ik hebben gisteravond besloten om Sophie in te laten slapen. De bloedtest gaf aan dat zij FIV heeft. Ze had dus geen kans om werkelijk te genezen. Ze was zo zielig met alles wat zij had daarom denk ik dat het juist was om haar uit haar lijden te verlossen. De DA gaf het maar weinig hoop met de nieuwe diagnose en werd dus duidelijk waarom de koorts maar moeilijk wou zakken. Daarom ook de ontsteking in haar lichaam en de longontsteking. Ik ben hier FIV weten, weten nu wat het inhoud voor Mythos. We hebben een sneltest laten doen en die is positief. Hij heeft dus kattenaids. Mijn vriend en ik hebben besloten om hem aan Marja te geven die aangaf dat zij voor hem wil zorgen. Ik vind het erg jammer maar wil Katie en Mauw niet in gevaar brengen. Mythos is bij Marja enige kat en ze zal hem binnenhouden dus daar zijn alle katten veilig voor hem.
Ik heb de halve nacht liggen huilen maar dit zijn de beste beslissingen die wij voor Sophie en Mythos konden nemen. Maar ze loslaten is moeilijk!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door nellebel »

Nadia
en toch heb je een goede keuze gemaakt. Sophie is toch nog op humane wijze ingeslapen ipv doodvriezen van de kou, je hebt haar een waardig afscheid kunnen geven en nog heel veel liefde de laatste dagen van haar leven.
En wat betreft mythos, ook hij is toch goed af bij Marja. Wat een helden zijn jullie allebei. Zij dat ze mythos bij zich neemt, en jij omdat je alles hebt gedaan om hen te redden. Mythos zal bij haar een fantastisch leven tegemoet gaan.
Maar toch ook veel sterkte, want los moeten laten blijft moeilijk. Je hebt je toch al snel aan zo'n kleintje gewend.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Oh, wat een vreselijk nieuws! Maar je hebt inderdaad wel de beste beslissing genomen. Een betere bestaat er gewoonweg niet.

Moest je vriendin geïnteresseerd zijn om er een kitten voor Mythos bij te nemen (als hij een beetje opgeknapt is weliswaar), en een beetje in de buurt van België wonen, in belgisch limburg is er een plaats waar ze aidskatten proberen te herplaatsen (omdat dat die toch nog jaren heel gezond kunnen blijven mits de juist verzorging) en misschien hebben ze wel een kitten...

Het gaat om Buddy cat : http://www.buddykat.be/

Ze zullen daar zowiezo graag helpen via mail met tips over wat ze Mythos kan geven (weerstandsverhoger) en hoe ze hem kan verzorgen om hem zo gezond mogelijk te houden. Dat houdt namelijk voornamelijk in, vermijden dat hij ziek wordt... Ik weet niet of je een aidskitten inentingen mag geven of niet, maar ik zou het zeker enkel met dode entstof doen!!!
En lees dit ook even!!! http://www.buddykat.be/index.php?DocID=108 (Als Mythos enkel een sneltest gekregen heeft, kan het goed zijn dat hij helemaal niet positief is maar gewoon nog antistoffen van zijn moeder in het bloed heeft...)


Edit: ik heb nog eens op de site rondgekeken, en geen kittens (maar dat wil niet zeggen dat er geen zijn! of dat je niet kan vragen iets te laten weten als ze er vinden), maar Obelix (2) is blijkbaar ook wel een gek, speels, levendig geval en enorm aanhankelijk, dus dat zou misschien ook wel erg goed kunnen klikken. Hij blijkt bovendien gek op vrouwen... :lol:

Het valt me ook weer eens op dat de meeste katten daar toch echt wel katers zijn... Dat spreekt natuurlijk voor zich door de gevechten, maar het is toch echt wel heeeel opvallend...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Lidaju »

Zonde dat het zo moest lopen Nadia, maar de juiste beslissing. Sterkte ermee!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Nou Mythos is al verhuisd en ik denk dat ook dat helemaal juist is gezien Katie en Mauw. Maar voor mij is het uiteraad wel even lastig maar hij heeft een super nieuw thuis gekregen en ik zal hem wekelijks gaan zien. Iemand een idee of ik het hem ermee moeilijk ga maken?

@ Valerie: ik heb het Marja verteld en ze vond het wel een idee om over te denken. Verder is zij van plan om hun om suggesties te vragen. Bedankt voor de tip!
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door MarjanR »

Nare beslissing :(
Maar mooi dat Sophie haar laatste dagen toch in een fijne omgeving is geweest. Zelfs bij de DA thuis!
Het is fijn dat jullie haar ook hebben gevonden.

Mythos komt met jullie zorgen ook goed terecht.
Ik hoop dat Katie snel bijtrekt.

Hoedje af voor jullie acties hoor!
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Cari »

Arme Sophietje :-( .
Gelukkig krijgt Mythos een goed thuis en als je vriendin er nog een buddykatje bijneemt, is het natuurlijk helemaal geweldig. Ik hoop dat ze snel eengeschikte kandidaat kan vinden.
Prima oplossing zo. Hoop dat Katie snel weer een beetje gelukkiger is ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Aciren
Lynx
Lynx
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 mei 2009 22:59
Locatie: Noord-Holland

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Aciren »

Jullie hebben de juiste beslissing genomen, natuurlijk is dat niet makkelijk maar ze heeft met meer liefde kunnen sterven dan alleen in de kou.

Mythos komt zo te horen in een liefdevol en warm huis

Petje af voor wat jullie allemaal gedaan hebben!
Groetjes van Erica en een Wrah! van Jip
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

katgevonden schreef: @ Valerie: ik heb het Marja verteld en ze vond het wel een idee om over te denken. Verder is zij van plan om hun om suggesties te vragen. Bedankt voor de tip!
Heb je ook even dat stukje over die testen gelezen?
Daarin staat dat 30% :!: van de positieve uitslagen van een sneltest (wat ze bij de DA doen) vals is en de poes in kwestie helemaal geen aids heeft! Nu geloof ik wel dat Sophie het had omdat het anders wel straf zou zijn dat Mythos ook positief test. Daar geloof ik nu ook niet in. MAAR: er staat ook dat kittens tot 6 maanden zowiezo positief testen (op de sneltest!) als hun moeder positief was omdat ze de antistoffen binnenkrijgen. Om dus zeker te weten of Mythos echt positief is zou je een echte test bij het labo moeten laten doen (uitleg staat in de tekst van de link) en als hij ouder is dan 6 maanden nog eens. Pas dan ben je helemaal zeker dat hij positief is... Ik wil maar zeggen, er is echt wel hoop dat Mythos helemaal geen FIV heeft!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door nellebel »

ik denk niet dat je het hem moeilijk maakt als je hem bezoekt. hij vind je een leuk speelkameraadje en meer denk ik niet dat hij erin ziet. Als er iemand moeite mee heeft zul jij het zijn.
Lekker hem bezoeken, heeft hij 2 mensen die dol op hem zijn. eentje die hij elke dag ziet, en eentje die speciaal met hem komt spelen. kan toch niet beter.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte met alles
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Lovecat »

Ik heb dit verhaal helemaal gemist, even alles gelezen en jeetje; WAT een verhaal!
Echt fantastisch wat jullie 2 voor de katten doen!!! Jammer dat het voor Sophie zo heeft moeten aflopen, maar jullie kunnen zeggen dat je ALLES gedaan hebben wat jullie konden.

Ik hoop voor Mythos het allerbeste, maar met jullie zorg, heb ik daar heel veel vertrouwen in. En het bericht van Valerie is hoopgevend; misschien heeft Mythos geen FIV! En anders is een fivbuddy ook helemaal een goed idee. Heel veel sterkte met alles.

Jullie zijn TOPPPERS!!!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Catfish »

Wat sneu dat jullie Sophie in moesten laten slapen.... Maar een hele goede beslissing waar ook ik 100% achter sta. Ze heeft een paar fijne dagen gehad, dankzij jullie!

Wat fijn dat je vriendin Mythos nu al in huis heeft!
Als ze een vriendje voor hem wil zou ik wel eerst zeker willen weten of hij nu wel of niet positief test bij een lab. Anders loop je kans om hem alsnog te besmetten, of het vriendje/vriendinnetje.

En gewoon lekker naar hem toe gaan, fijn toch?

Jullie zijn geweldig, mijn complimenten!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Bedankt voor jullie medeleven!

De FIV is bij Sopie in het lap geconstanteerd dus dat zij FIV had was 100% zeker wat Mythos betreft zou het inderdaad kunnen dat hij niet is besmet maar na een goed gesprek met mijn vriend hebben wij besloten om het risico niet te nemen dat Katie en Mauw besmet raken. En er speelde nog iets namelijk heeft Mauwtje een virus opgelopen en heeft diarree ook ter bescherming van Mythos was dit het juiste moment om hem naar Marja te doen. De DA die Mythos gisteren nog onderzocht schatte zijn leeftijd wel rond de 5 weken. Nouja hoe dan ook ouder dan 7 weken is hij niet en heeft nu een goed tehuis. Ik probeer de positieve kanten te zien dat hij er niet meer is zoals geen grommen en blazen en geniet van mijn andere diertjes, en als ik hem al te veel mis is het geen 5 minuten lopen tot bij Marja.
En wat Sophie betreft: ze mocht dood gaan in een warm mandje en met veel minder pijn, met een naam, en met veel knuffels en met met mensen om haar heen die nu al om haar gaven.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Plaats reactie