Alweer kitten gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

ach ja het is niet alleen veel werk maar ook heel erg leuk. Tenminste voor mij, eigenlijk voor allemaal behalve voor Katie. Zij is behoorlijk van slag en heeft ook nog niet gegeten vandaag. De doggies vinden het prima en Mauw heeft hem vanavond al gewassen (niet erg uitbunig maar toch). Hihi. Mauwtje is echt een schat!!!
Katie vind ons allemaal verraders denk ik want ze blaast zelfs tegen mij. Maar dat komt denk ik door Mythos geur. Maar goed mijn dametje is het er niet mee eens.
We zijn net weer wezen kijken of er nog meer kittens zijn maar weer niets kunnen vinden. Ook superneus Elmo niet...
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Katie gewoon een beetje dwangknuffelen, dus ook aaien ookal lijkt ze het toch niet leuk te vinden. Minstens tot ze begint te spinnen en best af en toe eens de volle 10 min (lijkt niet lang, maar is nog behoorlijk als je het timed en ze zelf geen reactie geeft) alleen maar haar aaien en zachtjes tegen haar praten. (Gaf bij Kleintje echt de doorslag en vanaf dan is het beter beginnen gaan, net of ze ineens de knop omdraaide dat ik haar toch nog graag zag)
Nu vind ze het allemaal vreselijk, maar dat gaat echt wel snel over hoor! Haal de kleine maar niet speciaal weg van haar, dat zorgt alleen maar voor vertraging. Normaal gaan ze niet stoppen met eten door de koppeling (zeker niet zo'n klein kittentje als Katie), als ze morgen nog niet eet (ook niet als mythos niet in de buurt is), is er misschien iets anders aan de hand...

Veel succes nog met de kleine! Volgens mij ben jij een gelukzak! Ik wou dat ik een kleintje vond die ik kon helpen en bij kon houden (maar nu geen tijd en een boze poes, dus daarom zoek ik ook geen bij het asiel)...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Ik hou Mythos niet weg bij Katie maar bij allemaal eigenlijk vanwegen Ringo ivm vlooien. Maar ja ze willen allemaal zo graag kijken, dus de deur staat nu gewoon open. Katie zoekt het maar uit of ze wel of niet in die kamer wil komen. Ook heb ik de bench nu open gezet. Maar het hummeltje durft blijkbaar nog niet te komen. Maar dat kan ik mij goed voorstellen, wij wachten wel. Hij heeft een eigen wc, eten, water en de verwarming staat ook aan. Katie en Mauw zijn lekker buiten aan het donderen en met dat ik dit schrijf komt mevrouw een paar hapjes eten. Gelukkig.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Lidaju »

Oh, ben wel een beetje jaloers hoor, zo'n lief schattig beestje erbij!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Ik kan me voorstellen dat je n beetje jaloers bent hoor. Het is wel erg leuk om te doen maar er zijn ook zoveel niet leuke dingen die je pas bedenkt als je er daadwerkelijk zo een kleintje in huis hebt. Het is schattig om hem te zien drinken, en zo lief dat hij in je armen tevreden in slaap valt maar ondertussen ben jezelf ook doodmoe van minstens 3 keer opstaan s'nachts. Je kan niet lang weg van huis, alles moet aan zijn ritme aangepast worden, niet iedereen kan meer bij je komen ivm. ziektes overbrengen en ga maar zo door. Het laatste hoeft met Mythos niet maar met 2pac was dat toen wel zo. Hij was nog zo jong en zwak dat ik bang was dat hij iets op zou lopen door anderen maar ook door mijn eigen honden hoor.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Anne »

Nadia geweldig dat je je voor de twede keer inzet voor zo'n hummel! Ik heb ook ooit eens het genoegen gehad voor een kleintje te zorgen, zijn moeder was dood en ik was nog jong en het was in het buitenland waar er amper dierenartsen waren en de enige die we konden vinden zei dat we gewoon babyvoeding moesten geven :evil: Ik stond snachts ook een paar keer op,
maakte mee dat zijn oogjes open gingen en toen wist ik het, dit was mijn eerste baby ooit en zo voelt het nog steeds. Helaas is Daisy (zoals ik haar noemde) overleden want babyvoeding voor een poes, dat ging niet. het kleintje had zoveel buikpijn :evil: Wist ik toen maar meer zoals nu.
Maar ik begrijp dat jij het er allemaal voor over hebt, het vele opstaan snachts en het verschonen van de nest en het kleintje lekker warm houden.
geweldig dat je dit doet!
En ik hoop dat de kleine Mythos lang en gelukkig/gezond bij jullie kan blijven :-P
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Cari »

Als Mythos al 7 weken is, zie ik eerlijk gezegd niet de noodzaak om er 's nachts nog voor hem uit te gaan. Normaal gesproken hoeft dat bij een flessekitten na 3 tot 4 weken al niet meer (als je nachten tenmnste niet te lang zijn ;-) ). Verder weet ik niet welke kittenmelk je geeft, maar als dat geen KMR is, zou ik daar ook mee ophouden. A/D voer is veel energierijker dan de kittenmelk uit de winkel en dus een veel beter alternatief. Zet gewoon alles bij hem neer voor de nacht en slaap zelf lekker door ;-) .
P.s.: Heel fijn dat je hem hebt opgenomen en hartstikke goed dat je toch ook nog af en toe gezocht heb naar broertjes en/of zusjes :eclap: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Al enige tijd gaan een kennis (een echte lieverd die soms voor mijn honden en ook katjes zorgt) en ik wandelen, zo ook vanmorgen. Ik stelde voor nog een keer langs het weiland waar ik Mythos had gevonden langs te gaan om nog EEN keer te kijken.
We hebben de moeder gevonden! Zwaar gewond met een mollenklem aan haar poot (ahhhhh zo erg! ik stond bijna te gillen). Ik ben met alle honden na huis gerend, de auto opgehaalt, en zo gauw mogelijk terug na Marja en de poes. We zijn samen naar de DA gegaan. Het zag er niet goed uit en de operatie zou duur worden, zoveel wat ik echt niet kan betalen, maar Marja wou het wel doen. Zo leuk!!!! Het katje heeft nu nog maar 3 poten en de kans dat ze het haalt is 50/50 doordat ze ook uitgehongert en uitgedroogt is. Verder lijkt ze een zware ontsteking te hebben en daardoor vrij hoge koorts. We moeten dus afwachten!
Dat het Mythos moeder is kan men met een oogopslag zien. Mythos is precies zijn moeder en zij had ook net jonkies gehad en in het zelfde weiland...nou ik hoop dat het meisje het redt. Als wel zal zij een warm nest bij Marja krijgen en we hebben afgesproken dat zei dan ook Mythos over gaat nemen. Dan is zijn mama niet alleen en hier is toch vrij weinig ruimte voor 3 katten en 3 honden. Maar eerst mag mijn ventje nog hier blijven.
En als ik pech heb kan ik zo ook nog met Mauw na de DA, hij heeft sinds 2 dagen diarree maar verder is hij goed te pas maar goed als het maar niet garadia is...het zit soms ook niet mee.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Catfish »

WOW, wat ongelofelijk fijn dat je haar gevonden hebt!!!
:pdthb: Voor jou en je vriendin, dat jullie zijn gaan zoeken, haar vonden, en haar verzorgen en in huis willen nemen!!!
Dit, dit is echte diereliefde.
Vette knuffel voor jullie allebei!!!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Wat een leuk nieuws!! :-)
Heb je al een idee hoe oud de mama is? (en is er al een naam :eeh: )
Wordt ze dan meteen ook gesteriliseerd als ze toch onder het mes moet? Dat is altijd mooi meegenomen en ze hebben er niet meer last van dan enkel de andere operatie.
Hopelijk verloopt alles goed en kan Mythos het straks nog goed met zijn mama vinden...
Ik duim mee!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door castratenkoor »

Super dat jullie zijn gaan zoeken en de moeder gered hebben van een langzame hongerdood.
Ik hoop dat ze het redt en dat ze lang en gelukkig leven krijgt bij je vrindin.
Wat een dierenliefde tonen jullie allebei - petje af!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
katgevonden
Poema
Poema
Berichten: 265
Lid geworden op: 13 nov 2010 16:41
Locatie: Heino

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door katgevonden »

Nee ze is niet gesteriliseerd. Haar toestand was uiterst kritiek en de DA heeft haar een "speciale" narcose gegeven omdat hij bang was dat zij het niet aan zou kunnen. Ze ligt nu aan de infuus en het gaat na omstandigheden goed. Maar door de narcose mag ze nu niet eten en dat is natuurlijk heel zielig. Straks ga ik naar Marja dan zou ik meer horen want ze wou in het spreekuur er even heen om haar gezelschap te bieden. Ze is niet gechipt, heeft niesziekte en misschien nog wel meer. Er is bloed geprikt en wordt zij op alles getest. Ik vind het ook geweldig dat Marja dat deed want de DA gaf al aan dat het rond 700 euro gaat kosten als ze het haalt in elk geval en er niet nog meer boven water komt qua ziektes. Ik zit hier nu ongeduldig en hard te duimen dat ze het haalt. Ze woog eccht niks meer, 2,2 kilo ze wordt op 1,5 jaar geschat en waarschijnlijk een wilde kat en deed ze zo lief omdat er geen kracht meer was om zich te verzetten. Ze lag al in de bosjes op de dood te wachten. Onderkoelt was ze trouwens ook.
Wat Mythos betreft gaat het goed. Alleen Katie doet nog hetzelfde als gisteren. En Mauw is erg lief voor hem maar heeft dus diarree. Ik hoop niet dat Mauw iets ernstigs heeft want dat is ook voor Mythos niet best. Ik wacht vanavond nog af en als het niet beter wordt sta ik morgen om 8 uur ook bij de DA.
liefs, Nadia
Katie, Mauw en Sharief
Ringo en Elmo

R.I.P. 2pac
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door tacuma »

Wat een verhaal, zeg! En mijn complimenten voor jou en je vriendin, jullie zetten je voor meer dan
200% in voor Mythos en zijn moedertje. Hopelijk is de dierenarts schappelijk, en vraagt hij niet de
volle mep. Petje af voor jullie inzet en vasthoudendheid! :eclap: En hopelijk komt het arme
moederdier er weer helemaal bovenop.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door MarjanR »

Wat goed dat jullie mamma gevonden hebben!
Stoer van je vriendin, zeg!

Ik hoop dat Mauw niets geks heeft.
Kijk even of je hem rijstewater kan geven (dat helpt met diarree).
Sterkte

Ben benieuwd hoe mamma door de nacht komt.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Alweer kitten gevonden

Bericht door Ilone »

Wat super van jullie!
Duimen draaien hier!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie