Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Tember »

Ik vertelde een tijdje geleden dat Erwin het zo leuk heeft met z'n nieuwe vriendje. Dat vriendje vindt Erwin zo leuk, dat hij nachten voor de deur en bij de ramen staat te jengelen. Nu al bijna 3 weken en hij komt elke avond en als ik overdag thuis ben zie ik hem ook vaak lopen en jammeren.

Van de week ging ik bij de buren langs om te vragen of ze hem misschien 's avonds binnen konden houden, want ik vind het niet zo prettig dat ik elke avond een gluurder heb en Dennis is er ook niet zo van gedient (wat is ze moeilijk he? ;) konijnen, andere katten..). Zij hebben dus helemaal geen kat, hartstikke allergisch ook en het blijkt dat hij daar ook vaak op de vensterbank zit en daar naar binnen wilt.

Nu zit hij er weer, terwijl buiten de vogels van het dak vriezen en ik vind het zo sneu voor hem! Het viel me ook op dat ie een vies oog heeft en een kapot neusje. Ik heb de dierenambulance gebeld, voor wat advies en de vraag of het alarmerend is. Zij hebben mij aangeraden om morgen het meldnummer van dierenmishandeling te bellen en dat ga ik ook doen.

Het lijkt me niet slim om hem binnen te laten, want straks is de kat van iemand en krijg ik daar gedoe over. Straks denkt die kat ook dat ie hier altijd welkom is en wordt het nog erger. Toch vind ik het dier zo sneu! Wat zouden jullie doen?
Ook vraag ik me af dat als het dier van niemand is of van iemand die heel slecht voor hem zorgt, heb ik dan het recht om hem in huis te houden?
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door ayla »

tja ik vrees dat ik het arme beestje met dit koude weer dus binnen zou laten... Ook al is dat wellicht niet de handigste keuze...

Heb je enig idee van wie hij kan zijn?
net dit topic gelezen http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... rechtelijk

kun je de kat naar asiel brengen?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Tember »

Daar twijfel ik ook hevig aan! Hij is zo zielig! :(
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door ayla »

kan het me helemaal voorstellen. Wat een rot situatie is dit zeg.
ben hard aan mee denken maar wat een lastige situatie. Heb je een schuurtje ofzo waar hij in kan? Zodat hij de warmte op kan zoeken mocht het nodig zijn? of buren die wellicht een schuur of plekje hebben zodat hij wat beschutting op kan zoeken? het wordt zo een koude nacht...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Tember »

Nee, dat heb ik niet. Ik zat te denken hem in de woonkamer te laten en mijn eigen katten naar boven misschien? Alhoewel hij nu weer weg is, maar hij zal niet moeilijk te vinden zijn, denk ik zo.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door ayla »

Ik weet niet hoe jouw katten tegenover andere katten staan ( geur e.d.) maar aan hen moet je natuurlijk ook denken.

bijkeuken of iets? anders gaat je huiskamer zo ruiken naar hem en als hij weer weg gaat, weet ik niet hoe leuk je eigen katten dat gaan vinden. Of wil je hem wellicht houden? ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Tember »

Haha, ik zou m zeker willen houden. Hij is prachtig! Maar zo simpel werkt het niet, lijkt me. Ik wil gewoon niet dat ie de hele nacht bibberend buiten zit.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door ayla »

snap ik helemaal.... ik vrees dat ik hem binnen zou halen...
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door jennli »

Ik zou hem ook binnen halen denk ik. Als ik hem nog zou zien lopen. Wij hebben dan wel de luxe dat we hem in een aparte kamer kunnen opsluiten. Als dat niet gaat, denk dan wel aan je eigen katten. Die gaan voor.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door loek »

Hoi Tember

Als het een optie voor je is om hem evt. te houden dan zou ik hem binnen laten (eenmaal binnen gelaten kun je hem niet meer buiten zetten vind ik, dus denk er even goed over na) en kijken hoe dat gaat met Erwin en Dennis. Vervolgens kun je overal foto's ophangen en op internet laten weten dat je een katje hebt gevonden. En natuurlijk eerst laten nakijken of hij een chip heeft.
Als er na een maand of wat niets bekend is dan kun je er vanuit gaan dat het beestje geen eigenaar (meer) lijkt mij.

Als een derde kat geen optie is: op chip laten checken en als er geen chip is naar het asiel brengen.

Dat zou ik doen...

Ben benieuwd wat de dierenbescherming zegt. En hoe dit afloopt. (misschien wel een nieuw aanwinst :-)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Tember »

Ja, zelf heb ik inmiddels besloten hem binnen te laten als ie weer komt. Hij is nu weer even weg, maar ik blijf nog even wachten. Stiekem hoop ik dat ie naar z'n eigenaar is, als ie die heeft. Dat is het beste voor hem nu. Ik bel morgen alsnog de dierenbescherming, want wie zijn kat in de vrieskou uren buiten laat is onverantwoord bezig.

Update: Ik ga maar naar bed. Ik heb wel een bakje eten buiten gezet, just in case. Arme schat, als ik hem morgen zie ga ik hem even knuffelen.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Catfish »

Phoeh, moeilijk.......
Ik vind dat Loek goede dingen heeft gezegd, sluit ik me bij aan.
Ik durf te wedden dat je wakker ligt om te luisteren of hij naar het bakje voer komt, en dat ik morgen lees dat hij binnen is. ;-)
Weet je, ik hoop het eigenlijk. Toch geen weer om een kat te buiten te laten 's nachts!
Ik ben ook benieuwd wat het meldnummer voor mishandeling over dit soort zaken zegt.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door MarjanR »

Volgens mij staat het nummer hier ergens op het forum...

114 red een dier
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zou ook waarschijnlijk eerst foto's opgehangen hebben in de buurt om te vragen of hij van iemand is. En flyers in de bus gestoken hebben. Ik weet niet juist hoelang je volgens de wet moet wachten, maar op sommige sites van asielen staat het op.
Ik heb hier ooit eens op het punt gestaan voor een mooie rode die steeds binnen Kleintje haar eten kwam opeten. Toen was ze nog alleen, en ze miauwde naar hem ipv hem weg te jagen uit de tuin. (Vreemd he? :eeh: ) Dus ik wou hem ook wel in huis nemen.
Maar toen ik foto's wou nemen ging hij lopen (omdat ik hem ooit betrapt had ik huis...) en voor ik deftige foto's had, kwam hij niet meer....
Had hem misschien ook beter eerst in huis gelokt (ik weet dat hij dan wel snel bijdraait eens ik lief zou doen...) , maar ja...
Ik hoop dat je hem kan opvangen en dat Dennis met hem blijer is dan met Plons ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Cari »

Als er geen eigenaar lijkt te zijn, de kat constant zit te jengelen om ergens naar binnen te mogen, een vies oog heeft en een kapotte neus, zou ik hem inpakken en rechtstreeks naar het asiel brengen. Ze zijn verplicht zwervers op te nemen. De eventuele eigenaar heeft 2 weken de tijd om zijn dier te zoeken en op te halen. Doet hij dat niet, dan kan de kat geplaatst worden. Dat zou heel fijn zijn voor de kat, want zijn huidige eigenaar (als die er is) is geen beste.
Zelf in huis nemen, zou ik niet doen Tember. Dennis is, wat je zelf al zegt, niet de makkelijkste en waarom zou je de goeie relatie tussen Dennis en Erwin verstoren? Zo'n sneu diertje opnemen lijkt natuurlijk heel verleidelijk, maar er zijn meer mensen die haar alle liefde en warmte kunnen geven die ze nodig heeft.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie