Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Tember »

Ik heb vandaag het meldnummer voor dierenmishandeling gebeld. Zij konden niks voor mij doen, omdat ik niet weet wie de eigenaar is. Zij verwees mij weer door naar de dierenambulance, zodat zij hem konden ophalen en naar het asiel brengen. Ik kan hem ook niet zelf naar het asiel brengen, want ik heb geen rijbewijs. Om drie kwartier in de bus te zitten met een kat die me niet vertrouwd lijkt me een slecht plan. Ik houd hem in de gaten en als ik hem weer zie ga ik hem even aanhalen en goed z'n gezicht bekijken en hoe hij er verder uitziet. Ook zodat ik wat kenmerken heb voor de dierenambulance. Hij lijkt redelijk op Erwin, zelfde kleuren en strepen in z'n vacht, straks nemen ze Erwin mee.. ;)

En Cari heeft ook gelijk. Het is heel erg verleidelijk een dier in nood in huis te nemen, maar dat is niet handig voor mij. Ik moet verhuizen naar een kleiner appartement en om daar drie katten in te houden lijkt me alles behalve praktisch. Hoe graag ik het stiekem ook zou willen, het is niet het verstandigste om te doen. Ik moet naar m'n hoofd luisteren.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door JLC »

Tember, ken je iemand anders met een rijbewijs bij jou in de buurt? Dan zou je hem wel zelf naar het asiel kunnen brengen. Verder sluit ik me aan bij de eerdere adviezen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Poezebal »

Ik zelf zou geen vreemde kat 123 in huis halen, zeker om ziekte e.d. uit te sluiten, maar daar jouw katten elkaar dus al van buiten kennen, zou t misschien geen kwaad kunnen..

Ik zou als je geen andere optie hebt in je schuur of voor in je tuin op een beschutte plek een soort houten hokje maken met een beste bos stro of iets dergelijks er in, dan kan hij daar eventueel lekker warm in liggen.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door ayla »

Hoi tember,

ben benieuwd of de kat nog bij je in de buurt rondloopt?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Tember »

Sorry voor de late reactie. Ik heb de kat nog één keertje gezien, daarna niet meer. Ik had een bakje eten voor hem buiten gezet, maar de enige die het heeft opgegeten is Erwin geweest.

Ik ga dit weekend verhuizen, maar heb aan mijn buurvrouw gevraagd of ze een oogje in het zeil wilt houden. De kat zat ook dikwijls bij haar, zo kan zij het in de gaten houden.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Buurkat blijkt zwerver te zijn?

Bericht door Anne »

Succes met verhuizen!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie