Hulp voor gevonden poesje Micky

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
poes micky
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2010 18:35

Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door poes micky »

Bij ons in rotterdam zuid is zo'n 4 weken geleden een schildpad poesje aan komen lopen. (Bruin, zwart rood een zwart li.voorpootje ong. 11 mnd.) Amivedi gebeld, dieren winkels gevraagd enz. maar is niet als vermist opgegeven. Ze is nu bij iemand die haar zolang opvang. Maar helaas gaat het niet goed tussen de poes die ze al hebben. DE POES KAN NIET BLIJVEN. Het is een bijzonder lieve poes! :!: !, heel speels en een echte kroelkat. Ze is nagekeken door de dierenarts en heeft en wormenkuur gehad wat hard nodig was. Volgens Amivedi is de kans nihil dat er een eigenaar is. Wie wil voor deze super lieve poes zorgen. Help :epray:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door pearlsofpassion »

Als je echt niemand vind kan je beter een goede kattenopvang zoeken en haar daar naartoe brengen.
Een asiel is niet altijd slecht tegenwoordig hoor en daar wordt ze misschien wel sneller geplaatst. Bovendien zit ze in tussentijd niet op een vijandige plaats.

Als ze 11 maanden is, is het hoog tijd dat ze gesteriliseerd wordt, en dat laten ze in een goed asiel ook doen!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
poes micky
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2010 18:35

Re: Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door poes micky »

Als we echt geen goed onderdak voor haar vinden is dat ook wat we gaan doen. Maar eerst nog maar proberen of we iemand op deze manier kunnen vinden. mijn collega die nu voor haar zorgt wil haar liever niet naar het assiel brengen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door Catfish »

Ik denk ook dat het asiel een goede optie voor haar is.
Nu levert de situatie alleen maar stress op, voor haar en de poes waar ze nu verblijft.
In het asiel kan ze lekker met andere katten en kittens keten, wordt er goed voor haar gezorgd en wordt ze gestereliseerd.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
poes micky
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2010 18:35

Re: Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door poes micky »

Ik woon in Rotterdam en er zijn enkele dierenasielen die wel, en enkele die niet goed aangeschreven staan. Helaas zijn die goede asielen vol. We blijven zoeken. Dus beste mensen een goed tehuis gezocht voor een heel leuk en speels gezond poesje omgeving Rotteradm.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door pearlsofpassion »

Inderdaad wel zeker in een goed asiel afzetten.
Dat verschil kan je zo uitmaken als je er een paar bezoekt, dat merkt je meteen!
Ook kan je kijken hoe veel katten geadopteerd worden per maand. Dat zie je op de site en dan kan je in enige mate voorspellen hoe snel ze geadopteerd zal zijn.

Het is inderdaad wel verstandig om op te letten dat je haar niet in een asiel afzet die aan inslapen doet of poezen meegeeft die niet gesteriliseerd zijn. Daar wordt ze ook niet beter van.
Maar met een beetje zoeken zou je toch wel een plaatsje moeten kunnen vinden in de buurt hoor.
Vraag eventueel eens wat telefoonnummers van zaken die zij ook aanraden als je bij een erg goed asiel niet meer terecht kan. In het milieu gunnen ze de katten het beste en zullen je dus wel helpen om een goed plaatsje te vinden.
Met een beetje geluk kom je na wat rondbellen wel bij een opvang terecht die je toevallig niet op internet gevonden hebt en waar nog plaats is. (Zo is het bij mij toch gelopen toen ik een gewonde zwerfkater gevonden had).
Er zijn ook mensen die katten thuis opvangen en gelinkt zijn aan een organisatie die niet noodzakelijk echt een 'asiel' is. Het bestaat als het ware gewoon uit deze opvanggezinnen, en er is geen gebouw waar dieren verblijven. Ook erg aan te raden!

Veel succes!


Ik heb gewoon een beetje bang dat als je iemand vind die haar wil opvangen, ze misschien niet (op tijd) gesteriliseerd wordt, en dat wordt echt wel hoog tijd!! Binnenkort wordt ze zeker krols! In de opvang ben je zeker dat ze niet laten gaan voor ze geholpen is...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door Cari »

Volgens mij zijn er in Nederland geen asiels meer die volwassen katten ongecastreerd plaatsen. Inslapen gebeurt ook bij de meeste asiels niet meer en voor een mooie, leuke jonge lapjespoes hoef je echt niet bang te zijn. In een asiel maakt ze de beste kans snel en goed geplaatst te worden. Als je haar aan een particulier weggeeft, is er een grote kans dat ze niet (op tijd) gecastreerd wordt en worden er weer kittens op de wereld gezet, waardoor er steeds meer katten komen waar geen plek meer voor is. Mensen die naar een asiel gaan, zijn mensen die erover nagedacht hebben. Als je je kat zomaar aanbiedt, heb je vaak te maken met mensen die in een impuls tot aanschaf overgaan. Dat loopt vaak niet goed af...
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Hulp voor gevonden poesje Micky

Bericht door Catfish »

Ik sluit me volledig aan bij Cari.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie