Zwervende kater gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Zwervende kater gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Hallo iedereen, nu wil ik toch eens vertellen wat ik vandaag heb meegemaakt.

Ik ga vanmorgen buiten om de konijnen eten te geven en in de kooi te steken want we hadden een afspraak in de opvang om 2 nieuwe vriendjes voor ze uit te zoeken, dus enkele dagen achter te laten om te koppelen (groepjes is een stuk lastiger dan gewoon een koppeltje dat maar een kwartiertje duurt op te koppelen).
Ineens hoor ik ergens klaaglijk miauwen, dus ik denk, oei heeft een van onze jongens iets voor of zichzelf opgesloten in de badkamer of zo. Ik ga kijken: niets aan te zien, en hoor op dat moment dat het gemiauw van buiten komt. Ik ga dus kijken en in ons 'schuilhokje' voor de katten zie ik een kattenkopje. Ik ga kijken en nader voorzichtig om hem niet aan het schrikken te maken. Het katje toont echter geen enkele angst en roept klaaglijk naar mij. Ik kan hem gemakkelijk pakken en blijkt al snel dat hij een enorme wond heeft aan de aanzet van zijn staart. Hij is heel erg mager en ongecastreerde kater. Later blijkt er ook een wond aan zijn achterpoot te zijn.

Stijn stelt voor: zullen we hem wat eten geven, en daar viel hij erg op aan. Hij was duidelijk uitgehongerd. Water had hij toen geen interesse in. Ik bel naar de DA van wacht, heb afspraak om half 1, want we moesten eerst nog naar de konijnenopvang.
Daarna dus naar de DA. Daar aangekomen kwamen we er natuurlijk op dat we beter geen eten hadden gegeven omdat hij nu niet meer in slaap kon gedaan worden. Maar ja, te laat, een fout die we geen twee keer zullen maken.... Door zijn verzwakte toestand was een narcose eigenlijk al niet aan te raden, maar het deed wel erg veel pijn, dus voor zijn psychische rust was het wel een stuk beter geweest. Maar door ons voederen was er dus al geen mogelijkheid mee. Ik was degene die hem vasthield en toch zocht hij steun bij mij, en achteraf heeft hij ook nooit bang of boos op mij gereageerd... Hij had duidelijk vertrouwen in mensen en zocht geborgenheid. Maar spijtig genoeg moest hij eerst verzorgd worden he...
Hij heeft dus pijnstiller en ontstekingsremmer ingesproten gekregen, een antibioticaspuit die 2 weken blijft werken en onderhuids vocht want hij was uitgedroogd. Daarna moesten die abcessen op zijn staart en poot uitgewassen worden en ontsmet. Dat deed natuurlijk erg pijn, maar hij hield zich in het begin toch sterk.
Ze wou rond de wonden ook wat scheren en maar goed ook want zo kwamen we op nog een abces uit. Dit zat vol met dikke etter, was al bijna dichtgegroeid en dus al een stuk ouder dan de rest. Bij het uitwassen van dit abces heb ik hem wel erg goed moeten vasthouden aan zijn nekvel en deed hij wel heel zielig en boos. Hij heeft mij vast kunnen hebben met zijn tanden en heeft met zijn achterpoten tegen mijn hand gezeten op een moment, maar ik heb er nog geen schrammetje aan over gehouden!! Hij is echt een schat van een kat!! Zoveel pijn en nog lief zijn!! Stijn heeft dan zijn achterpootjes vastgehouden zodat de DA snel kon doorwerken en alles snel gedaan was.
Erna was het toch gedaan, nog even ontvlooien en dan kon hij terug in zijn mandje, Oef!!
De DA heeft ons nog wat korting gegeven omdat het niet onze eigen kat was, lief he!! :-)
Hij is wss tot 2 keer toe aangevallen door andere katten, meest wss terwijl hij aan het vechten was om een vrouwtje. Hij is zijn vertrouwen in andere katten dus kwijt en gromt heel erg, maar daar komt hij wss wel snel overheen.
Voor als iemand nog zou twijfelen: DAT krijg je dus als je een kater niet laat castreren!! Brrrr

We konden hem echter zelf niet bijhouden, je weet ook niet wat hij allemaal nog kan meedragen van ziekten of zo, en hij wil dus niets met andere katten te maken hebben. Ik kon het dus zeker niet riskeren hem bij mijn katten te laten. Luis was super geinteresseerd, en ik pakte hem even op zodat hij kon kijken, met het idee dat hij wel snel een staart zou opzetten, maar niets hoor! Enkel interesse!! Wat een sociaal katertje is me dat ze!! :-)
We hebben het hele land rondgebeld (ja op een zondag en je weet in belgië is er al nergens plaats...) maar we hebben uiteindelijk toch een plaatsje gevonden. Ik wou hem wel niet gewoon bij de dierenbescherming afzetten want dan weet je gewoon dat ze er een spuitje in zetten, en daarvoor hadden we er niet mee naar de DA geweest he! En zo'n lieve mooie kater! Die kan binnen een paar weken zeker geplaatst worden!
Voor we gingen vertrekken heeft hij nog heel wat gedronken en als hij er aankwam ook, dus waren we al heel gelukkig.
Hij is bij een oudere vrouw terechtgekomen waar zeker 60 katten zaten. Sommige liepen buiten, andere zaten met een aantal katten apart steeds met ren. Ik denk wel dat hij daar goed zit en in belgie heb je echt wel niet veel keuze omdat alles vol zit, dus hebben we het echt getroffen nog zo'n plaats voor hem te hebben gevonden! Nu zit hij in een redelijk grote kooi waar hij de andere katten kan zien en waar hij buiten kan kijken. De eerste dagen kan hij daar herstellen en wat wennen aan de andere katten. Ik hoop dat hij snel bijdraait. Er waren geen andere gekwetste katten dus, ze zal wel wat tijd voor hem kunnen vrijmaken. En hij zal zelf wel wat miauwen om aandacht.
Ik geef om dat mannetje wel al veel meer op die paar uur, dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Het komt allemaal vast wel goed met hem. En hij vind vast wel een leuke thuis.

Ik wou hier toch even helemaal vertellen. Want emotioneel laat dat toch wat achter in mijn hart.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 19 sep 2010 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Dafpoetser »

Valerie, wat ben jij, en Stijn toch schatten.
Dit menneke zal je dankbaar zijn.

Wat een prachtig verhaal!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Rocis »

Geweldig Valerie :pdthb: :pdthb: :pdthb:

Jullie hebben dit katje weer op de goede weg gezet. Hij zal vast een tijd op straat hebben gezworven :-( Ik neem aan dat hij niet gechipt was?
Nou moet hij alleen nog gecastreerd worden en dan naar een fijn nieuw thuis. Ik hoop toch zo dat het gaat lukken. in ieder geval zit hij nu voorlopig goed en dat heeft hij aan jullie te danken. geweldig meid, petje af ;-)

Grtz
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Catfish »

Geweldig gedaan Valerie! :eclap:
dankzij jou en Stijn komt dit katertje hopelijk goed terecht.
En wat je zegt, dat krijg je als je je kater niet laat castreren...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
JC Anja

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door JC Anja »

Diep respect heb ik voor mensen, zoals jullie.

Ik hoop dat die katertje snel opgenomen word en daar weer vertrouwen terug krijgt in andere katten.
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door JLC »

Wat een verhaal. Ik kan mij voorstellen dat je dit met ons wilde delen. Ik hoop dat hij een fijn baasje krijgt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Heel erg bedankt voor al die lieve woorden!

Wat kan je nu anders dan er alles voor doen wat in je macht ligt als zo'n gewond en kwetsbaar diertje jou komt opzoeken en om hulp vragen? Want dat heeft hij echt gedaan, hij heeft op mij liggen roepen! Hij is over een draad moeten klimmen om er te geraken, want onze tuin is helemaal omheind, dus hij heeft echt wel mij willen vinden... (ik beweer niet bewust he, maar het is toch wel raar dat hij over een afsluiting is gekropen met een poot waar hij maar half op kan gaan...)
Hij werd trouwens door de DA op anderhalf jaar geschat, hoogstens 2.

Het viel mij wel moeilijk hem daar achter te laten. Je wil natuurlijk liever zelf hem verzorgen, met goede zorgen en veel knuffels overstelpen. Maar we moesten hem zowiezo buiten een plaatsje geven en dat was beter van niet. Bovendien waren wij toch niet de aangewezen personen om hem te herplaatsen. Maar toch, als het mogelijk was geweest had ik hem liever zelf verzorgt, zien opknappen en liever zelfs oud zien worden. Maar dat was zeker niet mogelijk, dus dit is het beste...

Ik ga nog even foto's proberen plaatsen maar we krijgen ze even niet op mijn computer.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Hier zijn enkele foto's van de kater.

Oh ja, en Cis, we hebben vergeten vragen of er een chip was, dat wordt blijkbaar ook nog niet zo frequent gedaan in belgie bij katten dus de kans is klein, en moest hij een chip hebben, dan toch niet zo'n baasje waar ik hem naar terug zou brengen... Hij loopt al minstens een half jaar te lang met zijn balletjes rond...


Afbeelding
Lekker genieten van fris vers water

Afbeelding
Hier bij mij, maar hij was er blijkbaar niet helemaal gerust op, moest hem ook wel onder zijn kont nemen en alles deed daar wat pijn. Ik was wel heel voorzichtig

Afbeelding
Stijn aan het aaien. Hier kan je wel goed zien dat aan de aanzet van zijn staart vanalles mis is.

Afbeelding
Op weg naar die lieve mevrouw die hem minstens de volgende weken zal verzorgen
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Dafpoetser »

Valerie....wat een SCHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Kattenbella »

Ik sluit mij aan bij vorige schrijver. Mooie foto's. Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. heeft de mevrouw waar hij geplaatst is ook financiele vergoedingen van sponsors of een dierenbescherming?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sunnetje
Poema
Poema
Berichten: 388
Lid geworden op: 08 mar 2010 13:43

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Sunnetje »

Wat een dropje! :D Wat fijn dat jullie zo goed voor hem hebben gezorgd!

En inderdaad, laten castreren en dan op naar een super fijn nieuw huisje!
Pinto* 12/07/2006 - 03/09/2010
Dino* ?/09/2011 - 19/11/2011
Dizzy* 17/07/2008 - 22/04/2014

*~~ Rust zacht, mijn lieverds~~*
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door ]-marjolein-[ »

Super wat jullie hebben gedaan! :eclap:
Voorlopig zit hij goed, en ik hoop dat hij in een liefdevol thuis terecht komt waar hij de rest van z'n leven kan blijven!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

@Cari, ik weet niet of ze vergoedingen krijgt, maar 60 katten onderhouden is niet niets en ze zagen er allemaal gezond uit. De ene had wel een afgezette staart of zo, en er was er eentje die duidelijk niesziekte gehad had want hij had zo'n vuile oogjes, maar het leek nu toch over.
We hebben haar nummer gekregen via Poezennetwerk, een organisatie van 'gastopvangen' over heel vlaanderen en deze was het dichtst bij ons in de buurt. Mensen willen namelijk meestal enkel katten van in de buurt opnemen, ze moeten zo al genoeg kiezen welke wel en niet op te nemen.
Aangezien ze via deze organisatie werkt veronderstel ik wel dat ze van alles op de hoogte is, en als er subsidie zou zijn in belgie ze die wel zal ontvangen. Ik betwijfel echter of dat er wel is, en dan of dat iets voorstelt.
Maar hij moet eigenlijk gewoon rust, liefde, warmte en veeel eten krijgen en de rest doet hij zelf. Hij heeft geen verdere medicatie of zo nodig...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Rocis »

Wat een mooie cyper :verliefd:
Je kan niet alle katten zelf houden helaas. Nogmaals Valerie, jullie hebben het uiterste gedaan om hem te helpen. Er wordt nu in ieder geval voor hem gezorgd. Hij kan nu bijkomen van z'n verhaal.
Ik ben zo trots op je :-P

Groetjes
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door tacuma »

Geweldig dat jullie je bekommerd hebben om deze prachtige kat! En er zelf ook nog mee
naar de da zijn gegaan: klasse! Hopelijk krijgt hij uiteindelijk het huisje dat hij verdient.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Plaats reactie