Zwervende kater gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Cari »

Valerie, ik zie dat je mij al geantwoord hebt, maar ik kom nu pas kijken :lol: . Het was Katenbella ;-) .
Maar hartstikke goed wat jullie gedaan hebben, jullie zijn echt zijn reddende engel geweest :eclap: .
Kan je hem daar nog een keer bezoeken, voordat hij geplaatst wordt?
Mooi, alert koppie heeft ie :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Umimeis »

Wat een geweldige daad heb jij verricht zeg!! Ik ben enorm trots op je. Ik wou dat alle mensen zo waren. Ikzelf heb ook ooit voor een middag voor een zwerver gezorgt.

Het was een oude kater van 8 jaar en hij was ook ziek, allemaal etter uit z'n neus en bij de ogen. Hij droeg wel een halsbandje. Een paar weken ervoor was het mij en Marije al opgevallen dat hij hier rondliep. En op een gegeven moment hadden we door dat hij misschien verdwaald was (of dat hij hier nog maar net woonde en de buurt aan het verkennen was want wij hadden hem nog nooit hier gezien.
Maar ja, wat doe je....de dierenambu bellen doe je ook niet zomaar, dus hebben we een paar dagen afgewacht. En hij kwam steeds vaker hier rond lopen en zag er erg slecht uit.
Toen hadden Marije en ik om de beurt hem eten gegeven, nou....dat ging er echtwel goed in!!!
Op een gegeven moment had ik met Marije toch besloten om hem op te laten halen door de dierena,bu omdat hij ziek was. En het was zomervakantie, misschien hadden de eigenaren hem wel gedumpt of had de oppas hem laten ontsnappen.
Hoe dan ook, ik had hem een middag in huis omdat hij opgehaald werd door de dieren ambu.
Heb eigenlijks spijt dat ik hem niet zelf gehouden heb, had achteraf best gekund.
Hij vond Flea heel lief, zocht steeds contact met hem.

Een paar maanden later zag ik op de site vh asiel dat hij een nieuw baasje had. Ja, ik had het al die tijd in d egaten gehouden en wist in welk asiel hij zat.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Oei, Bella, ik was inderdaad verkeerd.... Jullie avatar lijkt ook wel wat op elkaar... :???:

Ik heb nog eens gekeken en ze krijgt geen subsidies.

Als we nog eens tijd vinden gaan we wss wel nog eens kijken maar de mevrouw heeft ook beloofd ons op de hoogte te houden van zijn vorderingen.

Umi, dat is wel spijtig dat je hem dan niet gehouden hebt, het geeft toch steeds iets speciaals.

Mijn allereerste poesje, en tevens Kleintje's moeder, was ook een zwervend katje. Ze was echter net gedumpt, want ze was niet enorm mager en voor de rest gezond. Ze zal wel honger gehad hebben want erna bleek ze erg kieskeurig met eten, maar als ze iets luste was ze onverzadigbaar. Ze stond eigenlijk steeds op dieet ( afgewogen eten ale, en minder dan ze wou) omdat ze echt een tonnetje was. Vrouwtjes kunnen echt zo'n tonnetjes worden he, enkel in het midden zo dik! :-) Ze was een stuk kleiner dan Kleintje ( :-o wel grappig) maar ze is nog een beetje gegroeid toen ze bij ons was, dus ik denk dat ze net geen jaar was toen we haar vonden. Ze was niet zo benaderbaar als deze kater, maar in een paar dagen kon ik toch haar vertrouwen winnen, en ik ben steeds haar vriendin in huis gebleven.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Umimeis »

Ja helaas,maar op dat moment was dat oa financieel gezien niet mogelijk en bovendien woonde Sam hier nog maar net (weeskitten uit het asiel).
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Ah, je had Sam al? Ik had het begrepen alsof het was voor dat Sam er was, omdat je het enkel over Flea had.
Ja, dan snap ik het wel. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door jojo »

Superactie van jullie :thup: . Dit soort acties maakt de wereld een stukje mooier vind ik. En de kat zelf ook trouwens want dat is bepaald geen lelijkerd :grin:
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door enna »

Hai Valerie, wat een geluk voor dit mannetje dat jullie op zijn pad kwamen ! Anders had het toch zeer slecht met hem kunnen aflopen pluim voor jullie en de mevr. met 60 katten !
Miauwwww
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door pearlsofpassion »

Hey allemaal,

we zijn vandaag eens gaan kijken hoe het met hem ging. Hij is daar echt content en op zijn gemak. Hij is ook al grotendeels over zijn angst voor andere katten. Hij heeft zelfs terwijl ik daar was even speels naar een kitten met zijn pootje te zwiepen, en kan zelfs om met een heel boos (getraumatiseerd) katje.
Ale bon, hij lijkt echt wel in orde, en zal binnenkort wel gecastreerd worden.

Er zat echter een prachtig mooi klein meisje waar ik echt onmiddelijk verliefd op was...
Ze was rood-wit met zo'n streepje rood in het wit in haar gezicht zoals Cayleigh maar dan in het rood. :-) Echt prachtig! Ik schat dat ze 3-4 maandjes oud is. Echt, had het gekunt bij ons thuis, was ze nu aan het kennismaken met onze andere katten!! Ze zal wel snel een mooie thuis krijgen, laat het ons toch hopen...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op 25 sep 2010 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Ilone »

Het is altijd kijken met oogkleppen op he ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Zwervende kater gevonden

Bericht door Catfish »

Hele gevaarlijke hobby, kittens kijken...

Maar wat goed dat je bet wezen kijken, en dat het goed met hem gaat! Heeft hij aan jou te danken...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie