Katje gered langs een drukke weg

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Droombeer
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2010 15:27
Locatie: Belgie

Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Droombeer »

Het was al om 21.30 uur toen ik op weg was naar de frituur. Ik reed langs een drukke weg met de auto samen met mijn vriend. Toen mijn vriend me plots vertelde dat er daar een klein katje zat in de graskant. Ik draaide een omkeer en zette mijn auto veilig aan de kant. Ik liep de straat over. Inderdaad daar zat een heel lief klein poesje van ongeveer 3 weken oud denk ik. Ik probeerde het voorzichtig op te pakken maar het liep weg. Ik deed een tweede poging, en ik had het vast. Voorzichtig ging ik naar mijn auto en nam een handdoek uit mijn koffer. Draaide de kat er in om het warm te houden. Ik keek ook direct hoe het er aan toe was, maar de poes zag er kerngezond uit.

Toen vroeg ik me af van wie de kat was. Ik ging naar drie huizen, de poes was van niemand. Maar er was 1 gezin die het wel zag zitten om het poesje te houden. Zelf wou ik het ook wel, maar ik mocht niet van mijn mama. Ik gaf dus het poesje aan het gezin af. Ze vonden het heel leuk om het poesje te adopteren. Ik reed nog vlug naar huis om speciale kittenmilk voor het poesje. Dit had ik nog staan van de vorige keer om mijn ander poesje te redden. Ik ging terug naar het gezin en gaf het af. Ze waren zeer blij dat ik dat wou doen. Ik was ook gelukkig dat het poesje een thuis had gevonden. Het waren lieve mensen, want ze waren al bezig met een nestje aan het maken voor de poes. De poes zat plots helemaal onder spinnenwebben, die was al op onderzoek onder de kasten. Je kon ook zien dat het poesje honger had. Nu is het veilig in een huisje en niet meer langs de drukke weg.
Ik ben wel een beetje bang dat het poesje zou overreden geraken als het later groot is en naar buiten gaat. Want die mensen wonen wel langs die drukke weg.

Daarna kon ik met een gerust hart om mijn frietjes gaan. Dieren gaan voor mij boven alles. Eerst hen helpen en daarna ik.
Be Yourself
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Queen »

Jouw dag kan niet meer stuk!!!! Super redding en mooi opgetekend in je bericht.
Lief/goed gezin gevonden ...... wat wil een mens nog meer? Frietjes misschien? :lol:
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Ilone »

Dat heb je inderdaad heel goed gedaan :grin: Toppie hoor!
Als je echt bang bent dat ze buiten gelaten wordt, kan je ook altijd de mensen vragen wat ze gaan doen. Laten ze het beestje binnen, of buiten. Als ze van plan zijn om het beestje buiten te laten, kan je voorstellen om de tuin af te schermen bijvoorbeeld of om een ren te maken. Zo kan het beestje wel naar bjuiten maar zonder de gevaren ;)
Én je hebt meteen weer een excuus om even naar het katje te gaan kijken ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Umimeis »

Wat goed van je! Hier word ik nou blij van. Dat verdiend een lintje!!! :eclap: :edance:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door tacuma »

Heel goed gedaan! Na zo'n geweldige actie zal het frietje dubbel lekker gesmaakt hebben!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Kattenbella »

Super dat het zo gegaan is en dat jullie het diertje konden redden. Heb je een nummer van die mensen gekregen, zodat je kan vragen hoe het gaat?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Catfish »

Heel goed gedaan van je! :pdthb:
En gelijk een fijn thuis, you go, girl!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Droombeer
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2010 15:27
Locatie: Belgie

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Droombeer »

Ja, ik weet waar die mensen wonen. Ze hebben me het ook zelf voorgesteld om eens langs te gaan om te gaan kijken. Nu nog een gepast momentje vinden, want het is heel erg druk nu mijn nieuw schooljaar van start gaat. Maar voor dieren zal ik tijd maken. Ik heb het al gezegd dieren gaan boven alles voor mij! :-D
Laatst gewijzigd door Droombeer op 15 sep 2010 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Be Yourself
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Katje gered langs een drukke weg

Bericht door Dafpoetser »

Goed gedaan meissie!
Weer een kostbaar kattenleven gered...dat moet goed voelen!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Plaats reactie