Kat vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Robbe190297
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2010 21:17

Kat vermist

Bericht door Robbe190297 »

Sinds 3 maand geleden is mijn katje verdwenen...
Vandaag dacht ik dat ik ze zag, ze kwam naar mij enzo...
Maar, ik heb een vraag, kan een kat een vlekje bijkrijgen en kan ze donkerder worden ?
Gebruikersavatar
Queen
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 25 aug 2010 17:32

Re: Kat vermist

Bericht door Queen »

Goeie vraag! Geen idee. Kun je haar niet herkennen aan andere kenmerkjes ofzo?
Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Kat vermist

Bericht door Poezebal »

Een vlek erbij kan niet.

Een kat heeft van jongs af aan een tekening, en het kan wel zo zijn dat als je kat groeit de tekening ook meegroeit natuurlijk. Bv een kitten met zn stip op de neus, heeft al grotere kat een grotere stip, en een lapjeskat heeft eerst kleine kleurvlakken en later groter.

Maar niet dat ze een witte rug hebben en dat daar ineens 2 stippen opzitten.

Dan zou je moeten kijken of het bv olie van een auto is of vet van ene auto, of verf of wat maar ook.

De vacht kan wel door het licht iets anders lijken misschien, en ze kunnen naarmate ze ouder wel iets diepere kleur krijgen, maar echt veranderen kun je dat ook niet noemen.

Heb je niet een foto om te vergelijken?

En heb je alle instanties al afgebeld om te vertellen dat je kat kwijt is?
Amivedi, dierenasiels, dierenartsen, etc?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Kat vermist

Bericht door Kattenbella »

Malou,

Ik ben het niet helemaal met je eens. Laila, Lola's dochter was eerst beige met hele lichte bruine strepen, in de loop van het eerste jaar is ze bijna helemaal cypers gestreept geworden. Echt, als ik niet had geweten dat ze het was had ik haar niet herkend.
Robbe, ik weet niet hoe oud je kat is, dat kan dus wel uitmaken. Veder sluit ik mij aan bij Malou, alles en iedereen inlichten en flyers ophangen.

Ik hoop dat je je kat snel weer terugvindt!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat vermist

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb ook de ervaring dat de vacht van katten in hun eerste levensjaar nog kan veranderen. Ik heb de indruk dat het wel vooral over cypersjes gaat, of er echte en vlek kan bijkomen, dat weet ik niet.
Ik heb ook de indruk, dat witte vlekken bij kittens, bij het groeien, de neiging hebben, om relatief ten opzichte van de rest, kleiner te worden.
Cuzco heeft en witte vlek midden op zijn rug, maar toen hij klein was nam die, relatief gezien, meer plaats van zijn rug in dan nu.
Vroeger had ik een katertje die geboren is (of toch na een paar weken had) met een witte punt aan zijn staart. Hoe groter hij werd, hoe minder wit er daar was, relatief gezien. Wss bleven er evenveel witte haren, maar toen hij volwassen was zag je daar helemaal niets meer van tenzij je er met je neus op zat en er echt naar ging zoeken. ( zo'n 15 haren in een hele zwarte staartentop :-)).

Ik denk, als het jouw kat is dat je het toch gewoon zeker weet? Dat zou ik precies toch hebben...

Ik weet niet welke kleur jouw kat heeft en welke kleur die vlek waar je naar verwijst, maar als het zwart is zou het ook een aangedroogde wonde kunnen zijn... Of wassen katten die altijd zo af dat het bloed niet kan aankoeken??? Maar je weet niet wat er gebeurt kan zijn he...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie