Mijn kat is weg

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
minimaxi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2010 15:59

Mijn kat is weg

Bericht door minimaxi »

Wij zijn sinds gisteren verhuisd bij familie waar er in de garage iets gemaakt is waar de katten kunnen verblijven .
We hebben gisterenavond mamapoes en haar kitten van 15 weken naar daar verhuist en vanmorgen was mamapoes weg.
Zij was een heel stressvol beestje maar ik twijfel nu of ze ver zou zijn of niet?
Zou ze daar in de buurt blijven bij haar jong of zou ze niet meer terug komen.
Zij is altijd heel schuw geweest dus door er op te roepen zal ze zeker niet komen.
Ook iemand anders zal ze niet kunnen vangen .
Zou ze nog kunnen terugkomen?
Of zou ze nog naar ons oude huis terugkeren ?
Dat is wel 14km verder.
Misschien een soort kattenval zetten voor moest ze s'nachts toch nog komen kijken.
Pfff ik hoop dat ik ze terug vind of dat ze terug komt maar ik vrees er voor.
:-(
Gebruikersavatar
jojo
Poema
Poema
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2010 16:27
Locatie: Amersfoort

Re: Mijn kat is weg

Bericht door jojo »

Jeetje wat vervelend :-(
Ik zou haar aanmelden bij Amivedi en dierenambulance ten eerste. Je kunt flyers maken voor in je nieuwe omgeving en in de omgeving van het oude huis. En zelf rondkijken naar haar, in schemering/donker wanneer het niet zo druk meer is op straat.
minimaxi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2010 15:59

Re: Mijn kat is weg

Bericht door minimaxi »

Dat kan ik zeker doen maar als ze dan gezien is en ik ga tot daar gaat ze toch weer weg .
Ik zou iets moeten hebben om haar te vangen maar ik weet niet wat.
Amividi is dat niet enkel voor nederland?
Ik ben afkomstig van belgie.
Zijn er mensen in belgie die wilde dieren vangen en naar asiels doen?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn kat is weg

Bericht door Ilone »

Jeetje, vervelend.
Maar hoe kan ze naar buiten komen dan? Ik begrijp dat het een garage is.
Ik zou in ieder geval de dierenamulance bellen. Of er in België iets is als Amivedi dat weet ik niet.
Best kans dat ze naar "huis" terug is, maar kan ook zijn dat ze in de buurt is maar bang is omdat ze niet weet waar ze is.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
minimaxi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2010 15:59

Re: Mijn kat is weg

Bericht door minimaxi »

Ze heeft waarschijnlijk een gaatje gevonden en mits ze een hele fijne kleine kattin is heeft ze niet veel nodig en heeft mijn vriend naast de deur onderaan een spleet opgemerkt die niet goed was dicht gedaan.
Dan onder de garagedeur was ook een grote spleet dus daar kon ze direct onder .
Ik heb al gedacht om een kattenval te plaatsen maar waar vind ik dat nog.
Kan ze dan haar weg terug vinden als ze 14 km ver van huis is?
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Mijn kat is weg

Bericht door Meowth »

De dierenbescherming heeft vallen als het goed is. In Nederland wel in ieder geval.
En hoe kom je bij die 14km? Welke afstand is dat?
minimaxi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2010 15:59

Re: Mijn kat is weg

Bericht door minimaxi »

van ons huis waar we tot 2 dagen geleden woonden tot aan het huis waar we nu logeren is het 14 km sorry als het onduidelijk was .
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Mijn kat is weg

Bericht door Meowth »

Dat nieuwe huis kent de kat niet (of niet goed genoeg?) dus die zou ze niet kunnen vinden.
minimaxi
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 aug 2010 15:59

Re: Mijn kat is weg

Bericht door minimaxi »

Wij hebben 3 jaar in huis 1 gewoond en zijn nu 2 dagen geleden naar huis 2 gaan wonen en daar is ze ontsnapt .
Als ze aan huis nummer 2 wegloopt dan vind ze huis nummer 2 ook niet meer terug?
Ook als haar kitten daar nog is?
Zou ze naar huis nummer 1 kunnen terugkeren ? Dat ligt wel 14km verder?
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Mijn kat is weg

Bericht door Meowth »

Ok op die manier. Ik heb geen idee of dat kan, maar ik zou er op z'n minst niet vanuit gaan.
Lees anders dit topic eens door: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 52&t=20793
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn kat is weg

Bericht door Ilone »

Het kan wel degelijk. Het gebeurd vaak zat dat een kat terug gaat naar de oude woning.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mijn kat is weg

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind het heel erg voor jou!
Maar als ze daar nog maar een paar dagen was, zal ze niet naar het tweede huis teruggaan. Ze heeft dat nog niet als haar thuis ervaren (pas na 3 weken) en dus vind ze het niet terug, dat heeft er niets mee te maken dat haar kitten daar is. Normaal is haar kitten 'thuis' dus zal ze steeds teruggaan naar wat in haar hoofd 'thuis' is, en haar instinct zal haar nog naar het oude huis leiden. Sommige katten gaan zover, soms nog veeeel verder, maar sommige ook niet (ons Kleintje vind ons huis nog niet van op de hoek vant straat :-)). Ik weet dus niet of ze haar oude huis nog gaat terugvinden. Ze zal wss wel ergens angstig zijn maar ik weet redelijk zeker dat ze niet naar het nieuwe huis zal gaan, ze blijft mss wel in de buurt rondzwerven maar de kans is groter dat ze toch naar haar oude huis gaat, of tenminste in de richting. Dat kan wel weken duren eer ze daar zou aankomen.
Als je al goed in de buurt van je nieuwe huis hebt rondgelopen en geroepen, onder struiken gekeken, dan vrees ik dat het enige wat je kan doen is het oude huis in het oog houden en ze daar opwachten. En natuurlijk zoveel mogelijk haar signalement verspreiden en zeker alle asielen in de buurt op de hoogte stellen!
Ik vind het echt een vreselijke situatie!

Sterke!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie