Pers gevonden

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
novadoll
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2010 15:59

Pers gevonden

Bericht door novadoll »

Hallo,

Vorige jaar september zijn we verhuisd naar friesland en na een week in ons nieuwe huis viel het me op dat een kat met extreem dikke vacht rond ons huis liep. Ik dacht al dat het een zwervertje was omdat zijn vacht er erg vies uitzag en hij ook erg bang was voor mensen. Ik zag alleen af en toe voorbij schieten maar kon hem niet goed bekijken.
Ik heb hem toen tijdens de zwaarste maanden van de winter niet gezien maar begin maart zat hij ineens weer in de tuin. Maar dit keer schrok ik toch wel een beetje want hij was heel erg mager en zijn vacht was in dikke klitten samen gesmolten en begon van zijn huid af te breken.
Ik ben toen begonnen met eten buiten te zetten en al snel kwam hij iedere dag eten. Dit is ook de tijd dat ik zag dat het een pers is. Altijd naar me blazend en nooit dichtbij me komen maar een aantal dagen geleden kon ik hem naar binnen lokken met wat ham. Toen snel de deur achter hem dicht gedaan. Natuurlijk was er even paniek waar hij tegen de deur omhoog vloog maar ik ben toen op de grond gaan zitten en zachtjes tegen hem gaan praten.
10 minuten later lag hij spinnend bij me op schoot.
Ondertussen wil hij niet meer naar buiten en is hij in 10 minute van een sissende bange kat naar een absolute knuffel machine veranderd.
We hebben hem ondertussen laten checken op gezondheid en chip. Hij was niet gechipt maar verder wel gezond.
Zijn vacht is heel erg slecht en kort afgebroken, ik ben een uur bezig geweest om alle teken eruit te halen en wat er nog over was van zijn vacht te ontklitten.
We hebben zelf 4 katten en daar kan hij goed mee overweg.

Maar nu ben ik dus opzoek of hij een baasje heeft. Hij word door dier onder dak in dokkum in de krant gezet en ben al forums aan het afgaan om overal berichtjes achter te laten.
Omdat het een pers is ga ik geen foto achter laten. Ben te bang voor handelaren die denken zo goedkoop aan een pers te kunnen komen.

Met vriendelijke groet
Karin Lammering.
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pers gevonden

Bericht door Anne82 »

Wat lief van je dat je je zo om hem bekommerd hebt!!! Als hij al een baasje zou hebben dan zou diegene er niet goed voor zorgen!! Of hij moet natuurlijk weggelopen zijn en dat zijn baasjes hem echt kwijt zijn... Heb je de vorige bewoners al gevraagd of hij niet van hen was? Soms hoor je dat katten teruglopen naar hun oude huis.. Maar ja, dan zou je verwachten dat zij daar ook aan denken en allang contact met je hadden gezocht...

Als er niemand reageert op je oproepjes, mag hij dan bij jou blijven? :grin: :grin:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
novadoll
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2010 15:59

Re: Pers gevonden

Bericht door novadoll »

Ik huur momenteel de helft van een bestaand huis. Mijn huurbaas woont aan de andere kant en woont daar al een jaar of 10. Hij heeft de kat nog nooit gezien. We wonen in een klein dorp en hebben al wel rondgevraagd of iemand de kat kent maar niemand weet waar hij vandaan komt.

In principe mag hij hier blijven maar we hebben zelf al 4 katten en als we iemand tegen komen die echt dol graag een pers wil en ook de energie en tijd voor de onderhoud heeft (plus dat het voor mij gewoon goed moet voelen) dan kan hij ook naar een ander huisje.
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pers gevonden

Bericht door Anne82 »

Hmm raar... Nou ja, ben benieuwd of je nog reacties krijgt van iemand die hem kwijt is. Hou je ons op de hoogte?
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Pers gevonden

Bericht door tacuma »

Wat ontzettend zielig dat die kat met die kou zo heeft lopen zwerven, dat hij helemaal vervilt was
en onder het ongedierte zat. Hier trouwens een vergelijkbaar verhaal met een roodwitte HTK-kat.

Ik ben alle sites gaan bekijken, of hij soms als vermist stond geregistreerd, en dan heb ik het
over Amivedi, de dierenbescherming, dierenambulance, Marktplaats, Buurtlink, en wat lokale
organisaties die katten opvangen e.d. Niemand miste hem, en hij was ook niet gechipt.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Marina3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2010 10:52

Re: Pers gevonden

Bericht door Marina3 »

Aggos arm dier. Fijn dat jij je zo om hem bekommert. Kan zijn dat je zijn eigenaar nog vindt maar het lijkt me sterk. Omdat hij al zo lang zwerft zal een goedwillende eigenaar misschien de hoop al hebben opgegeven en iemand die de kat zat is, zal er niet om malen.
Hij heeft nu verzorging en onderdak en dat is super.
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Pers gevonden

Bericht door Dafpoetser »

Dolfje hoort bij jou Laura.

Hij heeft jou uitgekozen om voor hem te zorgen.

Dolfje boft maar!
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pers gevonden

Bericht door Meowth »

Awwwww. Precies wat Dafpoester zegt, en omdat jij hem zo om hem bekommerd hebt natuurlijk. Gelukkig is hij gezond, teken zijn eng wat dat betreft...
novadoll
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jul 2010 15:59

Re: Pers gevonden

Bericht door novadoll »

vandaag telefoontje gekregen van cheshire zijn baasje. die was hem al vanaf vorige jaar kwijt.
Maar cheshire blijft bij ons. Zijn baasje heeft ondertussen al 3 katten waarvan eentje niet echt tolerant naar andere katten en ze was bang dat hij dan niet geaccepteerd zou worden.
Ik heb haar dan ook gezegd dat ze altijd langs kan komen hier om hem te knuffelen en te zien.
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Pers gevonden

Bericht door Meowth »

Wow ok, nu ineens wel telefoon, na zo'n lange tijd. Dan heeft hij wel heel lang rongezworven :shock:
Plaats reactie