Gewonde kat gevonden met één oog

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Lidaju »

Vanmorgen was ik met de auto onderweg naar stal om lekker te gaan paardrijden tot er midden op een b-weg een kat strompelde, tenminste hij liep wel redelijk normaal, maar zijn hoofdje trok één kant op. Ik heb de auto langs de weg gezet en ben naar de kat toe gegaan
Ik dacht het zal wel een zwerver zijn, dus die gaat er zo vandoor, maar dat was niet het geval, toen het katje zag dat ik naar hem toe kwam begon hij heel zielig te mauwen en kwam naar me toe lopen.
Wat ik toen zag, ik schrok me rot! Eén oog was eruit, en in het gat waar ooit oog zat zat het vol met rotzooi en pus enzo, en het andere oog was helemaal ontstoken, was zoooo zielig! Verder was hij heel mager, maar zag er wel goed uit voor de rest.
Ik heb gelijk de dierenambulance gebeld, maar die wilde eerst niet komen omdat het een zwerver was, ik uitgelegd dat hij heel tam was dus echt geen zwerver. Toen wilden ze wel komen maar kon nog een paar uur duren, ik moest hem laten liggen en dan pikten ze hem in de loop van de morgen wel op.
Ja dus niet, ik heb ze gezegd dat ze nu moesten komen en wel meteen! Het antwoord was: we komen er meteen aan, ik was helemaal verbaasd, het kon dus toch gelijk, en met een half uurtje waren ze er. Morgen ga ik het asiel bellen om te vragen hoe hat met dat arme beestje is gegaan verder!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Catfish »

Wat goed dat je je over deze kat hebt ontfemd! Voor mensen zoals de meesten hier op het forum vazelfsprekend, maar zo veel mensen die gewoon doorrijden...
Ik hoop dat het goed met hem/haar komt! Hou je ons op de hoogte?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Lidaju »

Zal ik zeker doen.

Er waren al zeker een stuk of 4, 5 auto's vlak voor mij langs de kat gereden, maar niemand die stopt! Er waren ook mensen die me heel raar aankeken toen ik naast het beestje ging zitten om hem vast te houden tot de dierenambulance er was. Er was zelfs een vrouw die heel vies keek naar de kat (hij zag er natuurlijk ook niet zo fris uit) en toen naar mij met zo'n blik van: jij bent gek!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door JLC »

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Wat goed dat jij je ontfermt over deze kat. Misschien is hij wel van iemand en wordt hij heel erg gemist.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door tacuma »

Heel goed wat je gedaan hebt, klasse! Hopelijk loopt het allemaal goed af voor dit stakkertje.
Aan jouw inzet zal het in ieder geval niet liggen! Hou je ons op de hoogte?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Marina3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2010 10:52

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Marina3 »

Heb je nog iets over die stakker gehoord?
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Dafpoetser »

Ik heb gelijk de dierenambulance gebeld, maar die wilde eerst niet komen omdat het een zwerver was
SCHANDALIG!!!!!!

Ik heb zelf jaren op de dierenambulance (Almelo) gereden en juist voor dit soort gevallen rukten we uiteraard meteen uit.
Klacht indienen!!!!!!!!!!
Dierenbescherming inschakelen...oh...ik kan hier toch zo boos om worden.....
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Lidaju »

Ja,was ook teleurgesteld door de dierenambulance, maar gelukig zijn ze er wel om geweest!

Ik ga volgende week bellen naar het asiel, moet nu steeds werken op de tijden dat ze open zijn, en onder werktijd kan ik niet bellen, dus volgende week vertel ik hier hoe het met de kat is.
Moet er wel steeds aan denken, wil hem eigenlijk ook graag hebben, maar manlief wil echt niet meer dan 1 kat in huis (helaas)
Heb wel een idee van wie de kat was, hoorde dat op een boerderij/camping daar heel veel katten rondlopen, wel een stuk of 15, die wel sociaal worden doordat ze veel aandacht van de campinggasten krijgen, maar meer verzorging dan een bakje voer zit er niet in, hij zou dan ook geen naam hebben, dus voor die eigenar maar één van de vele katten, denk niet dat hij daar gemist word. Ik hoop dat hij een heel fijn nieuw tehuis vind!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Cari »

Heel goed gedaan van je! Ik hoop dat ie de medische verzorging krijgt die hij nodig heeft en dat hij een nieuw leven mag beginnen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door puck0906 »

Geweldig! Heel goed dat je dit gedaan hebt en je poot stijf gehouden hebt. Schofterig hoe ze reageerde. Hoe weet je nou of het een zwerfkat is of niet? Heel bizar en dat kan toch niet de normale gang van zaken zijn?! Ik ben erg benieuwd hoe het afloopt en die mensen op de camping dat hoor je wel meer. Vreselijk want als er mensen zijn krijgen ze nog wel eten maar wat als die mensen weg zijn. brrrr
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door Umimeis »

Ow wat goed van je!!!! Ja, hier op het forum is het vanzelfsprekend dat je je ontfermd voor zo'n kat,maar de meeste mensen zouden zo'n kat gewoon laten rondlopen.
Hou je ons op de hoogte?
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Gewonde kat gevonden met één oog

Bericht door sandy »

Ah wat moet die arme stakker een pijn hebben :cry: Wat geweldig dat jij je ontfermt hebt over 'm en zo ferm bent gebleven tegen de dierenambulance die zich de ogen uit de kop moet schamen :evil:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie