Kater weg sinds vanmorgen

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door daantje666 »

Hey iedereen,
Ik ben ten einde raad. Mijn kat heeft vanmorgen een gaatje in de hordeur kunnen vinden om te ontsnappen. En hij is dus sinds half 7 - 7 uur vanmorgen al weg. Het is een net gecastreerde kater van 1 jaar. En nog nooit buiten geweest. We hebben overal al gezocht.. Iedereen zegt dat hij wel terug komt. Maar dan lees ik verhalen van andere mensen, waarvan ze zeggen dat die kans dus klein is. Ik weet niet goed meer wat ik moet doen. Heb zowat alles gedaan. Dierenambulance, dierenarts, dierenasiel en Amivedi gebeld. Kattenbak op het balkon gezet, eten op het balkon gezet, en de tas waar hij op geplast had ligt ook op het balkon. Hopelijk ruikt hij zijn geur.. Mijn buurman zegt dat hij hem aan de overkant heeft gezien. Een groot natuurgebied met water en een haven.

Heeft er iemand nog tips wat ik kan doen? En hoe groot zit de kans erin dat hij daadwerkelijk weer terug komt? Vindt hij zijn weg weer terug?

Groetjes Danielle
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kater weg sinds vanmorgen..

Bericht door Ilone »

Volgens mij heb je al aardig wat gedaan om hem te helpen. Pas alleen op dat je nu niet andere katers lokt die lekker op je balkon komen sproeien ;)
is hij gechipt?
Dierenasiel en dieren ambu, houden die het in de gaten of ze hem tegen komen?
Ligt er ook wel een beetje wat voor soort kat het is. Angstig, ondernemend, slim, etc, of hij terug komt.
En in wat voor situatie de kat zit.
Ik denk dat je even moet afwachten of hij uit zichzelf komt.
Succes!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen..

Bericht door daantje666 »

Hij is niet gechipt, en een angstige kater. Er staan wel oproepen bij de dierenambulance en dierenarts en Amivedi. Maarja.. hij is heel angstig.. hij laat zich alleen aaien door ons. Als we bezoek hadden verstopte hij zich onder het bed.
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen..

Bericht door castratenkoor »

Heb je niet een bus brokjes waar je roepend en rammelend me rond kunt gaan lopen. Ik zou ook overal flyers ophangen, op bomen, bij winkels enzo.

Succes ik hoop dat hij terug komt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kater weg sinds vanmorgen..

Bericht door tacuma »

Nare situatie! Maar juist omdat hij zo op jullie gericht is, zou ik blijven roepen en rammelen met brokjes,
tikken met een lepeltje tegen een blikje voer, vooral als het schemert. Goed luisteren of je hoort miauwen als
antwoord. Over het algemeen gaan katten niet verder dan een paar honderd meter van hun vertrouwde
plek, ook al komen ze nooit buiten. Ook luisteren bij schuurtjes e.d. of je hoort miauwen. Niet wanhopen,
in de meeste gevallen loopt het goed af. Ik duim in ieder geval voor jullie!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Kater weg sinds vanmorgen..

Bericht door ]-marjolein-[ »

Je hebt al heel wat gedaan om hem te kunnen vinden! Er is altijd een kans dat hij wel of niet terug komt, dat hangt van de kat zelf af...ik denk dat de meeste katten donders goed weten waar ze hun huis moeten zoeken, ook al zijn ze nog nooit buiten geweest. Alleen hoop ik niet dat hij ergens in paniek is geraakt, dan kan het wel eens wat lastiger worden.
Je kunt ook nog flyers in de buurt ophangen inderdaad, al heeft iemand hem maar zien lopen. Zou hem ook blijven roepen (jouw stem herkent hij echt wel), 's morgens vroeg, overdag, 's avonds en miss zelfs s nachts. Natuurgebied is in zeker zin positief omdat er dan in ieder geval weinig auto's in de buurt zijn...
Laat hem alsjeblieft wel direct chippen als hij terug komt, daar zijn al zoveel katten mee gevonden en naar de rechtmatige eigenaar terug gebracht!
Ik hoop dat hij snel terecht is!
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
Marina3
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2010 10:52

Re: Kater weg sinds vanmorgen..

Bericht door Marina3 »

Ga met lekker rameldende brokjes naar buiten op een heel rustig tijdstip. Desnoods 's nachts om een uur of twee. Als er teveel mensen zijn zal hij nooit komen. Lukt dat ook niet probeer dan via de dierenbescherming een vangkooi te regelen.

Verder flyers maken en die bij je buren in de brievenbus doen, ook mondeling zoveel mogelijk mensen op de hoogte stellen. Het kan zijn dat hij toch ergens naar binnen loopt. Mocht dat het geval zijn, kunnen ze hem insluiten zodat jij hem kunt komen halen.

Heel veel succes en sterkte. Het is een nachtmerrie om je kat kwijt te raken. Laat je nog even weten hoe het afloopt?
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Kater weg sinds vanmorgen..

Bericht door puck0906 »

tips staan er boven genoeg. Mijn bailey was afgelopen maandagavond weggegaan en kwam pas 's morgens om half 6 terug. Ze komt vaker buiten maar nooit verder dan de tuin van de buren. Uren heb ik er om wakker gelegen. Hoe lang woont ze al bij jullie want dat scheelt ook onwijs. Als ze er al langer woont dan is de kans groot dat ze het wel vindt. Ik duim voor je!
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door daantje666 »

Alles al geprobeerd. De flatten rondom mij heb ik allemaal briefjes opgehangen met een foto van hem. In de schemering met rammelende brokjes rondgelopen en op hem geroepen, niks gevonden. Hij woont al sinds november bij mij en is dus nog nooit buiten geweest behalve stukje op het balkon. Vannacht maar 1 uurtje geslapen, omdat ik steeds over hem droomde, en ik wilde eigenlijk de hele nacht wakker blijven voor het geval hij opeens op het balkon staat. Ook niks te bekennen van hem. Moest werken, maar had afgebeld.. Nu ook zeik op het werk lol. Maar me kat is me steun en toeverlaat geweest in moeilijke tijden, dus dat beestje is ontzettend belangrijk voor me. Hij moet echt terug komen!
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
Viper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 23 jun 2010 13:47
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door Viper »

Vooral veel blijven roepen! Geef de moed in elk geval nog niet op. Onze vorige kat was ook ontsnapt 2 weken na de verhuizing. Na 2 dagen kwam hij terug.

Ben op de fiets gestapt heb in de buurt overal geroepen, lak aan wat de buurt er van vindt :-).

succes!!
Eén enkele kat in huis maakt het thuiskomen tot thuis zijn.
Met Vito & Viper is het dus altijd een feest :)
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door daantje666 »

Ik doe echt me best om hem terug te vinden!
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
Meowth
Poema
Poema
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 apr 2010 14:13
Locatie: H'lo

Re: Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door Meowth »

Jeetje wat erg. En natuurlijk doe jij je best!
Ik zou ook hier een foto plaatsen en je woonplaats vermelden. Het internet is groot, en Nederland klein. Wie weet...

Ik hoop echt dat je 'm terug vindt!
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door daantje666 »

Wat kan ik nog meer doen? Ik begin langzaamaan de hoop op te geven, maar de meeste mensen zeggen dat ie wel terug komt, maar meestal pas na een paar dagen? Hoe groot zit de kans erin dat ik hem weer in me armen kan knuffelen.. ?
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door Anne82 »

Je hebt al heel veel gedaan! En de moed zeker niet opgeven!! Blijven roepen zodat hij je stem misschien hoort en herkent en dat hij op een gegeven moment als het rustig is naar je toe komt. Heeeeel erg veel sterkte en hou ons op de hoogte!!!

:kissykissy:
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
daantje666
Huiskat
Huiskat
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 jun 2010 23:25
Contacteer:

Re: Kater weg sinds vanmorgen

Bericht door daantje666 »

Ik ga morgen vroeg om 5 uur opstaan omdat het dan het rustigst is op de weg. Kijken of ik hem dan kan vinden.. Hopelijk!
Blazer & Mika R.I.P 26-07-2010 Miss You!!
Plaats reactie