Oude geplaatste kat terug naar huis?

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Lisou
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2010 10:42

Oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Lisou »

Onze kat Toulouse is 11 jaar.
Na het overlijden van onze vorige kat afgelopen zomer (waren even oud en trokken meestal samen op), liep het beestje echt verloren, trok zich steeds terug in de garage/kelder en begon op een heel vervelende manier aandacht te eisen: voortdurend voor de voeten lopen, vanalles kapot krabben en bovendien op de meest onverwachte plaatsen 'boodschappen' achterlaten - tot op het bed toe!
Dit kon zo niet verder, dus wij op zoek naar een geschikte oplossing voor dit probleem.
Uiteindelijk hebben we het dier (noodgedwongen, want het werd met de week erger!) op een oude boerderij bij twee heel lieve dames met een hart voor dieren achtergelaten, op ongeveer 25 km hier vandaan. Alles ging beter dan verwacht: het dier toonde aanhankelijkheid en was duidelijk gelukkig. Een pak van ons hart natuurlijk!
Na het dier 2 weken binnen gehouden te hebben, hebben ze het gewaagd het kennis te laten maken met de buiten daar. Ze hebben het dier een uurtje gezelschap gehouden, zijn toen terug naar binnen gegaan en na een paar terug op zoek naar het dier, maar die bleek onvindbaar.
Toulouse is nu al meer dan een week 'vermist'.
Wij vragen ons af wat er gebeurd kan zijn?? Het is een heel veilige omgeving, weliswaar met heel wat honden in de buurt, alsook andere katten.
Kan het dat hij zich nog steeds ergens schuil houdt - uit schrik? Of is hij op zoek naar zijn echte thuis, naar ons?
Kan het dat een kat van 11 jaar oud zijn oude baasjes die 25 km wonen terugzoekt en mogelijk vindt??
Ik voel me in elk geval heel schuldig tegenover het dier....
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Umimeis »

Hallo,

Wat sneu voor jullie zeg! Ik zou het niet weten of hij weg is om weer naar zijn 'oude huisje'te gaan. Het is best mogelijk hoor. Je hoort wel vaker wanneer een kat verhuisd is. dat hij terug gaat naar z'n oude adres. Maar zeker weten doe je dat niet.
Het kan ook zo zijn dat hij aan de wandel is gegegaan en daar bij verdwaald is geraakt.
Is hij ook gechipt?

Ik zou de vermissing melden op AMIVEDI en bij alle asiels, dierenspeciaalzaken en dierenartsen in de buurt met een duidelijke foto erbij.
En ventueel zou je een advertentie op Marktplaats kunnen zetten met ook daarbij een foto en duidelijke omschrijving.


Ik hoop dat jullie en z'n nieuwe baasjes hem weer gauw terug vinden!
Hou je ons op de hoogte?

Veel sterkte.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Dido
Huiskat
Huiskat
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 14:39

Re: oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Dido »

Jeetje wat verschrikkelijk..heb je zelf al gezocht? Wie weet reageert hij wel op jouw stem?
in ieder geval heel veel sterkte..
Groetjes Cleo, Ice, Roos, Cato en Boris
Lisou
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2010 10:42

Re: Oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Lisou »

Toulouse is niet gechipt nee..
Wij wonen in België, alwaar je niet die uitgebreide bezorgdheid omtrent katten hebt.
Wij hopen er in elk geval op dat hij zich ergens schuilhoudt, wat goed mogelijk is aangezien er ook andere (jongere en dominantere) katten zijn, alsook honden, paarden, ... Maar het blijft een vreemde situatie..
Hopelijk snel toch nieuws.
Eén ding is zeker - mocht hij hiér weer opduiken, dan blíjft hij bij ons - ook al is mijn vriend daar niet echt voor te vinden!
Ik ga één dezer 'ns tot daar om zelf te zoeken.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door castratenkoor »

Verstandig om daat ter plekke zelf te gaan zoeken en hem te roepen. Misschien reageert hij op je stem.

Dinie
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Cari »

Ik hoop dat je haar weer gauw terug vindt. Waarschijnlijk is ze nog heel dicht in de buurt daar. Ondanks alle verhalen van katten die over grote afstanden naar hun vorige huis terug wandelen, gebeurt dit hoogst zelden. Meestal zitten ze dicht bij de plek vanwaar ze vermist zijn. Succes met zoeken!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Lisou
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2010 10:42

Re: Oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Lisou »

Toch fijn dat ook andere mensen bezorgd zijn!
Goed mogelijk dat hij daar ergens in de buurt een voor zichzelf 'veilig' plekje heeft gevonden, want een zwerver is het nooit geweest. Wel wat bang (vooral voor geluiden) en verder heel lief en heel mooi: een flinke lichtrosse tijger met prachtige pelstekening.
Bedankt voor de wijsheden en de steun!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Ilone »

Och jeetje.
Ik hoop dat ze weer gevonden wordt, of dat ze uit zichzelf weer komt.
2 weken is ook eigenlijk niet erg lang om een kat binnen te houden, een kat heeft tijd nodig om aan de nieuwe omgeving te wennen.
Succes!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Oude geplaatste kat terug naar huis?

Bericht door Tember »

Ik wens je heel veel sterkte. Je zou ook daar in de buurt én bij jou in de buurt (voor het geval hij toch naar jullie op zoek is) briefjes met foto kunnen ophangen.

En deze site http://www.katvermist.com/ heeft mij erg geholpen toen mijn poes een paar dagen vermist was. Gelukkig is ze terug en ik wens jou hetzelfde toe!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Plaats reactie