[=TERUG] Kat weggejaagd door hond

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
ikkedebjuhhh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:41

[=TERUG] Kat weggejaagd door hond

Bericht door ikkedebjuhhh »

Ik heb sinds begin december 2 katertjes, 2 broertje.
Toen we ze kregen waren ze al 12 weken oud.
nu sinds 2 weken zijn we bezig met de katten af en toe buiten te laten.
In het begin alleen even op het balkon, later ook in de gang (die we delen met de onderburen)
We hebben beneden de deur los gezet zodat ze ook naar buiten konden. Ze durfden dit niet lang, vaak rennen ze even naar buiten en direct weer naar binnen. Omdat het gisteren lekker weer was wilden we ze gewoon naar buiten doen. We hebben de deur dicht gedaan en zijn met de buiten geweest. Ze gingen steeds meer ontdekken. Toen ik even naar binnen ging om me om te kleden(de deur dicht gelaten), zag ik uit het raam dat de buurvrouw haar hond uit liet en rende achter een katje aan (Tommie) We zijn snel naar beneden gegaan, maar Tommie was nergens te vinden. Diego, de andere kat is met ons door de bouw gelopen toen we gingen zoeken. Toen we weer achter het huis waren rende hij ineens in de bosjes en konden we hem nergens weer vinden. We dachten dat ze er beide zaten en hebben vanalles geprobeerd. We hebben ze regelmatig geroepen, en kregen af en toe reactie uit de bosjes. (we dachten van ze alle 2).
Na het eten was het donker. Ik heb mijn zaklamp gepakt en ben gaan zoeken. Toen Kwam Diego met het kopje uit de bosjes. Die heb ik meteen gepakt. De buurman zag hem telkens naar de deur lopen en rende dan steeds hard weg omdat hij niet naar binnen durfde. Toen we hem vonden hebben we hem direct naar gebracht. We hebben Tommie nog geroepen, maar geen reactie verder. Vannacht is hij ook niet gekomen, ik heb regelmatig gekeken en geroepen. Ook heb ik met het raam open geslapen omdat ik hem dan kon horen...

Wat kan ik nu het beste doen??
Diego wil niet meer naar buiten, kan ik hem beter binnenhouden of hem wel met ons mee nemen.

alvast bedankt....

ohwja, hij heeft om zijn halsbandje zo'n dingetje met naam en adres, maar hij is erg schuw naar andere mensen toe.
Boheme

Re: Kat weggejaagd door hond

Bericht door Boheme »

Wat vreselijk zeg, het idee dat zo'n kleintje de hele nacht in de vrieskou alleen buiten is geweest.. Zijn ze wel gechipt?
Je kan wat brokjes of natvoer bij de bosjes leggen, hij zal wel honger hebben en hopelijk komt hij er op af. Je kan er ook iets neerleggen wat vertrouwd ruikt, zoals een dekentje of iets dergelijks.

Moet wel zeggen, dat ik ze erg jong vindt om ze al naar buiten te laten gaan, ik hoop dat ze gechipt zijn en geholpen, voor mij altijd wel een voorwaarde voordat ze uberhaupt naar buiten kunnen.

Ik hoop voor het ukje dat hij snel weer bij zijn broertje is...
ikkedebjuhhh
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2010 12:41

Re: Kat weggejaagd door hond

Bericht door ikkedebjuhhh »

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

zooooo,
Tommie is ook weer terecht.
Mijn buurvrouw belde mij met de mededeling dat ze mijn kat had gevonden.
Ze was met haar auto naar de stad gegaan en daar hoorde ze zielig gemauw.
Ze had eerst in de bomen om haar heen gekeken en daarna onder haar auto, uiteindelijk onder haar motorkap en daar zat hij.
Vanmorgen was ze ook al weggeweest, dus de kat heeft een reis van 70 km gemaakt. :???:
Voor de rest is alles goed met hem en zijn broer is niet bij hem weg te halen :lol:

Ze zijn beide nog niet gecastreerd en gechipt, willen we mee wachten tot ze ouder zijn omdat ze nu nog groeien.
Ze kunnen af en toe toch wel buiten, want dat vinden ze wel erg fijn.....

xxxxx super blij baasje :edance:
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Kat weggejaagd door hond

Bericht door Nyncke »

Heeft ie een reis onder de motorkap meegemaakt? :shock:
Dan mag ik je nu 3 dubbel feleciteren dat hij de rit heeft overleefd!!!

Een dikke knuffel!!!!
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat weggejaagd door hond

Bericht door Admin »

Goed dat Tommie weer terecht is :-)
:closed:
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten