[=TERUG] VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
linsepinsie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2010 22:03

[=TERUG] VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door linsepinsie »

Lieve Mensen,

Ik ben nieuw hier... Google me suf...

Wij zijn ten einde raad en hopen dat jullie ons kunnen helpen. Wij zijn al vanaf donderdag ons kleine poesje kwijt.

Ze is 4 jaar, maar omdat ze best klein en petit is lijkt ze veel jonger. Ze is een licht grijs tijgertje, met een wit kinnetje, wit befje en een wit stipje op haar neusje. Verder heeft ze 4 witte sokjes en zacht roze kussentjes met op een kussentje een zwart vlekje.

Ze is een binnenkatje dus niet gewend om buiten te zijn. Waarschijnlijk is ze ergens van geschrokken en is ze weggekropen in een bosje in uw tuin of misschien in uw garage/schuur. Wij zouden u willen vragen alsjeblieft voor ons te kijken.

Mocht u informatie hebben die ons naar ons lieve poesje kan leiden horen wij dit graag van u.

Wij missen haar enorm!

Met vriendelijke groet,
Lindsey en Marvin
Dr. Ensinkstraat 13 (de Beek)
Halsteren, Noord brabant
0651682043/0610702850
lindseyzwagemaker@hotmail.com


Wij hebben bijna alles al gedaan:
- Gemeld bij Amivedi en Dierenasiel
- Flyers verspreid in brievenbussen
- Flyers verspreid in supermarkten ed.
- Flyers op bomen ed. geplakt
- Kenbaar gemaakt op zowat alle sites en hyves
- De buren zijn ook op de hoogte en kijken naar haar uit.

Ons dotje is nog nooit buiten geweest. Heeft iemand hier ervaring mee? Bedoel heeft iemand dit ook wel eens met zijn/haar poes gehad? Ik maak me zo'n verschrikkelijke zorgen....
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door Siris »

Zo te lezen heb je al een hele hoop gedaan. Ik weet wel op deze site ook mensen die hun kat weer terug gevonden hebben, nadat ze vermist waren.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je haar heel snel vind.
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door Anne82 »

Wat ontzettend vervelend!! Ik hoop dat je haar snel terug vind!!
Je hebt in ieder geval alles gedaan wat je kunt doen! Hou ons op de hoogte!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
linsepinsie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2010 22:03

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door linsepinsie »

Gisteravond laat weer lopen roepen en zoeken, maar helaas geen Rosétje :-( Vanochtend ook niet....

Heeft iemand enig idee of ze uberhaupt wel kan overleven met die sneeuw en kou?

Ik maak me zo'n zorgen, haal me van alles in mijn hoofd en weet niet of het vaker voor komt dat een poes een week (of langer) weg is....
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door Dieneke »

Jeetje, weet precies wat je bedoeld, onze kat is sinds zaterdag weer terug maar die is op een paar uur na ook een week weggeweest. Zo ben ik ook hier terecht gekomen. Maar het is inderdaad heel zwaar, ben nu nog aan het bijkomen van alle spanning en stress. Onze kat is 9 jaar en we zijn inmiddels 6 weken geleden hier komen wonen. We hadden ook alles gedaan. Afgelopen zaterdag heeft toch iemand hem gezien naar aanleiding van een flyer. Hij was gewoon de weg kwijt.... Misschien jouw poezel ook :?:
Hij zat hemelsbreed 200 meter verderop denk ik :???: Maar je weet op dat moment gewoon niet meer waar je het zoeken moet.
Onze dierenarts zei dat de kou voor een kat niets uitmaakt, zolang ze maar niet nat worden. Vaak zoeken ze ook een droge plek op. Onze kat zat onder een auto.
Heel veel sterkte en duim voor je! :epray:

Was ik nog even vergeten, :idea: wij hebben op een gegeven moment de flyers veranderd en er een beloning bij gezet. Geen bedrag verder, maar misschien is het voor mensen een extra stimulans om te zoeken?
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door Nyncke »

Het kan geen kwaad om bij de dierenasiels te gaan kijken, niet alleen van je eigen regio maar ook van regio's in de buurt.
Op Marktplaats een oproepje plaatsen.

Verder heel veel sterkte, en hier duimen we hard voor je meisje!
linsepinsie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2010 22:03

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door linsepinsie »

Oh wat fijn dat jullie kat na een week is terug gekomen. Daar hoop ik ook zo op! Het is nu bijna een week geleden. Vorige week donderdag is ze rond 22.00 uur weggeglipt. Het is fijn om verhalen te lezen dat katten toch na een langere tijd terug zijn gekeerd naar huis. Dat geeft me weer een beetje moed...

Ja ik zal de flyers inderdaad eens aanpassen met een beloning. Misschien dat dat extra stimulans geeft.

Heb de dierenasiels ook al gebeld en een foto gemaild van Rosétje. Maar tot op heden dus nog niets binnengebracht. Maar blijf bellen hoor! Marktplaats staat ze ook al en verder op echt alle sites die je maar kunt bedenken (vermist sites, hyves, marktplaats, buurlink etc).

Ik mis haar zo.... in ieder geval wel fijn om te lezen dat de dierenarts heeft aangegeven dat katten best tegen de kou kunnen zolang ze maar droog zitten. Nou ik vermoed niet dat Rosétje al een week lang vrolijk aan het rondparaderen is op straat, want ze is een binnenkatje en dus niets gewend. Vermoed zelf ook dat ze weggekropen is.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door Nyncke »

Heb de dierenasiels ook al gebeld en een foto gemaild van Rosétje. Maar tot op heden dus nog niets binnengebracht. Maar blijf bellen hoor!
Niet bellen maar zelf gaan kijken!
Het dierenasiel en de dierenambulance weten vaak na 2 uur niet meer wat ze binnen hebben gebracht/ hebben gekregen.
Een poesje van vrienden heeft daardoor wel eens 2 weken (!!!) totaal onnodig in het asiel gezeten.Behalve alle onnodige stress voor poes en de baasjes, een kostbare aangelegenheid.
Dus, ga zelf langs, kun je met eigen ogen zien wat er in huis is.
linsepinsie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2010 22:03

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door linsepinsie »

Zal ik doen! Ook voor mijn eigen gevoel. Maar het is wel zo bij "ons" asiel dat wanneer ze een kat binnenkrijgen en deze is niet gechipt of heeft geen kokertje met adres ze de kat dan melden bij Amivedi. Dus dat geeft ook wel een beetje hoop. Maar nogmaals ik zal ook nog even zelf gaan kijken. Stuur mijn vriend er gelijk op af!

Thanks voor alle reacties, dat helpt me wel...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door Cari »

Vertrouw niet teveel op de communicatie tussen amivedi, dierenambulance en asiel. Daar gaat vaak iets fout :roll: Dus inderdaad: zelf gaan kijken!
Je kan haar ook nog opgeven bij http://www.animalalert.nl. Dat is een vrij nieuwe site die met sms en email werkt en vermiste dieren doorgeeft aan zg 'zoekers'. Baat het niet, dan schaadt het niet, het kost niets.
Een beloning is een hele goeie stimulans voor mensen om hun ogen open te doen en zeker een aanrader! Als kinderen dat lezen, gaan ze ook echt zoeken en die zien best veel ;-)
Ik heb jaren geleden ook zo mijn katje na 11 dagen teruggevonden.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
linsepinsie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2010 22:03

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door linsepinsie »

Oke thanks voor de tip.... Ga ik ze nog ff aanmelden en onderhoud zelf de contacten nog maar eens extra dan....

Mochten mensen nog "positieve" verhalen hebben over hun kat die ook lang weg is geweest hoor ik het graag. Dat helpt me hoop te blijven houden :epray:
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door JLC »

Volgens mij heb je al veel goede acties ondernomen. En ik zou er bovenop blijven zitten. En misschien toch nog eens een rondje door je buurt lopen en kijken onder planten en struiken.
Ik wens je veel sterkte.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
linsepinsie
Kitten
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2010 22:03

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door linsepinsie »

Dank je wel... Ga nu mijn rondje weer lopen, met dr lievelings snoepjes in de hand... Hoop zo dat ik ze vind! Heb al wat afgehuild! Vanavond om 22.00 uur is ze precies een week weg :-( En dan met deze kou, hoop maar dat ze het overleefd...

Mochten mensen nog positieve verhalen hebben over hun kat die ook lang weg was hoor ik het graag, hier put ik zoveel kracht uit...

Thanks in ieder geval iedereen die al zo lief is geweest te anwoorden op mijn post....

Liefs,
Lindsey
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door tacuma »

Net als alle anderen hoop ik dat je Rosétje snel weer in je armen kan sluiten!

Met dit weer zijn katten echte opportunisten: als ze de kans krijgen ergens anders binnen te
glippen en mee te eten, dan zullen ze dat niet laten. Ik ken een verhaal van iemand die haar kat zes
weken kwijt was: het dier bleek nog geen 150 m. verderop bij buren mee te eten...

Verstandig is het ook om op de sites van de verschillende organisaties te kijken: daar zie je
vaak meldingen staan van gevonden dieren, soms ook met foto's erbij.

En in de schemering en 's ochtends heel vroeg rond lopen (en rammelen!) met haar lievelings-
snoepjes kan ook goed helpen. Daarbij ook goed luisteren bij schuurtjes e.d., want ze kan ook
ergens opgesloten zitten.

Ik hoop dat je heel snel goed nieuws kan melden, en ik duim voor jullie!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: VERMIST: ons klein grijs/wit tijgertje

Bericht door Dieneke »

Hoop echt dat ze bij iemand binnen zit om te eten. Ondertussen blijf ik hard duimen dat ze snel terecht is :epray:
Gesloten