[=TERUG] Onze kater vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

[=TERUG] Onze kater vermist

Bericht door Dieneke »

Hallo allemaal,

Via google hier gekomen. Wil toch graag hier even het verhaal kwijt over onze kater. Hij is van 30 op 31 januari weggelopen. Hij is nu 9 jaar bij me en is waarschijnlijk 10 heb hem van een gezin gekregen waar de vrouw des huizes zwanger was.
Op 21 december zijn we hier in Zutphen komen wonen, dus echt veel tijd om te wennen heeft ie niet gehad. Verder is ie wel gecastreerd en gechipt maar het is een binnnenkat. Op ons vorige adres in Apeldoorn is hij ook n keer ontsnapt maar was hij na 2 nachten weer thuis.
Alle gangbare wegen hebben we bewandeld; flyers, amivedi, dierenasiel, dierenartsen, flyers in brievenbussen gedaan van buren en kinderen gemobiliseerd. Daarnaast elke ochtend, elke avond roepen en rammelen met voer, een mand met zijn deken buiten gezet en een oud shirt van mij voor de voordeur gelegd. Tot op heden geen resultaat.... We hebben een paar telefoontjes gehad, de eerste was een andere kat, en bij de andere hebben we ook die buurt uitgekamd, maar geen kat te vinden :-(
Ondertussen ben ik uitgeput en bang voor t ergste, weet dat hij nog altijd terug kan komen, maar t is zo moeilijk om hoop te houden na voor mn gevoel al zo'n lange tijd......
Boheme

Re: Onze kater vermist

Bericht door Boheme »

Wat vreselijk joh, zo te lezen heb je er al heel erg veel aan gedaan. Ik kan me voorstellen dat je even niet meer weet wat je moet doen... maar kan me ook voorstellen dat je hoop blijft houden en dat is natuurlijk goed.

Ik kan je helaas geen tips geven buiten alles wat je al gedaan hebt. Ik weet wel dat ze bij hart van nederland een apart item hebben voor vermiste dieren. Je kan via de site aanmelden en dan is het de hoop dat ze je er uit pikken.

Sterkte!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Onze kater vermist

Bericht door JLC »

Kan het zijn dat je kat toch is gaan proberen terug te gaan Apeldoorn, naar het oude huis?
Ook al is hij een binnenkat. Apeldoorn- Zutphen lijkt mij wel te doen voor een kat. Misschien is het toch zinvol om in Apeldoorn bij het oude huis te gaan kijken. Ik wens je in ieder geval sterkte en succes.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Onze kater vermist

Bericht door Dieneke »

Heb voor de zekerheid inderdaad een flyer aan onze oude buren gebracht, ook zij zullen naar m uitkijken....
Vannacht heel wat katten in onze tuin zien komen, Kely zat met zwiepende staart te kijken wat ze aan het doen waren...
Denk dat ik vandaag even langs onze flyers ga om er "beloning" op te schrijven met water vaste stift misschien doet dat nog wat. :epray:
Ik hou julle op de hoogte....
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Onze kater vermist

Bericht door daantje »

Och jeetje..... I know the feeling!
Je hebt inderdaad nu wel alles gedaan wat je kunt doen.
Blijf het roepen, vooral 's avonds laat en 's morgens heel vroeg wel volhouden, hoor!
Juist op deze stille momenten kan hij je beter horen en wellicht de weg naar huis weer terug vinden.

Wij hebben dit met onze Barrel ook meegemaakt, ze is destijds vijf nachten weg geweest, maar kwam uiteindelijk na veel geroep wel weer terug. Voor de duidelijkheid, Barrel is ook een binnenkat en was niet bekend in de buurt. Ze was sterk vermagerd toen ze thuis kwam en ons vermoeden is dan ook dat ze zich ergens opgescholen heeft uit angst. Het was in de heel vroege ochtend dat ik haar plots op de schutting zag nadat ik met snoepjes rammelen en roepen net weer binnen was. Wij hadden de moed eerlijk gezegd ook opgegeven, maar toch was ze daar.
Mijn man is zelfs vaak midden in de nacht nog naar buiten gegaan om te roepen.

Mijn duimen gaan hier heel hard voor je draaien!
Sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Onze kater vermist hij is terecht :D

Bericht door Dieneke »

Hai allemaal,

Dank voor jullie steun! Ik kan jullie meedelen dat onze lieverd weer thuis is :edance: Vanmiddag een telefoontje gehad van een man die had gehoord van een andere man die nachtdienst had dat ie onze kat had zien lopen. Vanavond op pad gegaan stuk verderop in de straat, gewapend met zaklamp en bakje voer. Geroepen tot ik op een gegeven moment bij een afgelegen stukje kwam van de straat, met een paar huisnummers dus een paar huizen (vergeef me mn verhaal opbouw, maar ben door het dolle) hoorde angstig gemiauw wat veel op Gizmo leek. Richting het gemiauw gelopen en kwam bij een carport met een auto eronder, maar kon nog geen kat ontdekken. Dus ik bij de auto zitten en zachtjes praten en het bakje schudden. Daar kwam mijn lieverd aan. Heb hem in de houtgreep naar ons huis gedragen. Daar goed bekeken en hij zag er naar omstandigheden goed uit (geen sporen van gevecht oid) alleen mager. Hij kwam de hele tijd kopjes geven en ging toen eten. Beetje bij beetje, hij heeft ook alweer gedronken. Zijn ogen staan nog angstig maar dat lijkt me logisch na zon avontuur!
Nu is hij aan het opwarmen bij de verwarming en komt om de paar minuten even een aai halen.
Ik ben zooooooooo blij en opgelucht!!
Heb de persoon nog terug gebeld die de tip gaven om ze te bedanken en eventueel te belonen, maar hier wilden ze niet van weten. Fijn om te weten dat er zoveel goede mensen zijn :smile:
Nogmaals dank voor jullie steun :eclap:
Een heeeeel blij baasje
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Onze kater vermist

Bericht door Kattenbella »

Super :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Onze kater vermist

Bericht door JLC »

Wat geweldig dat Gizmo weer terug is. :grin:
Misschien is het handig om hem toch te chippen (voor zover je dat nog niet hebt gedaan). Voor het geval hij nog eens weet te ontsnappen.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Onze kater vermist

Bericht door Camoth »

Dat is goed nieuws! Fijn dat hij weer terecht is!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Onze kater vermist

Bericht door Dieneke »

Hij was al gechipt, maar flyeren helpt dus ook inderdaad. Begon er een beetje een hard hoofd in te krijgen maar zo zie je maar weer :-o
Meneer is al lekker aan t eten geweest en heeft goede kleur urine dus ik ben nog steeds helemaal blij, geniet me suf :grin:
Lunalex
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:15

Re: Onze kater vermist

Bericht door Lunalex »

Wat fijn!
Arme Gizmo, met dit vreselijke weer op straat geweest.

Geef hem ook van mij maar een lekkere knuffel :)
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Onze kater vermist

Bericht door Dieneke »

Zal ik zeker doen zijn baasje is inmiddels ook thuis gekomen, dus aan aandacht geen gebrek ;-)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Onze kater vermist

Bericht door daantje »

Joepie! :edance: :edance: :edance:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Anne82
Lynx
Lynx
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 okt 2009 18:58
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Onze kater vermist

Bericht door Anne82 »

Wat een goed nieuws!!!
Groetjes Anne en een pootje van Max, Tommie , Barney en Lizzie!!!
Gebruikersavatar
Dieneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 feb 2010 00:08
Locatie: Zutphen

Re: Onze kater vermist

Bericht door Dieneke »

Vannacht heeft ie weer op zijn vertrouwde plekje geslapen tussen onze hoofdkussens in :grin:
Kon het nog bijna niet geloven maar het is zo goed om m te zien als je wakker wordt :smile:
Straks even alle flyers weghalen. :edance:
Gesloten