Jungle sinds 28 december vermist!

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door lizzy123 »

ten eerste wil ik zeggen dat ik NIET de eigennaar ben van Jungle, ik mocht dit bericht plaatsen van haar. om meer mensen te laten weten dat Jungle is vermist.



"Ja, jullie lezen het goed.
Sinds maandag is mijn lieve schat Jungle niet meer terug naar huis gekomen.
Ze is voor het laatst gezien op maandagavond om 8.30 door mijn (schele) buurman.

Ik heb de dierenasiels gebeld, Amividi gemeld, dierenambulance gebeld, niets hadden ze gevonden/binnengekregen.
Ze hebben nu wel de beschrijving en foto van Jungle dus als ze binnenkomt weten ze dat ze hier hoort.
De Gemeente proberen te bereiken, want als een kat wordt aangereden ruimt die ze op, maar die zijn dicht tot 4 januari
Ik heb flyers verspreid (over the top), in de hele buurt, huis-aan-huis, in winkels, bomen etc.
Dierenarts ga ik zo inlichten.

Kreeg vandaag een telefoontje van een mevrouw dat haar had gezien, en dat er op die plaats de afgelopen twee dagen veel
dode vogels liggen die aangevreten zijn. Voor diegenen die Jungle een beetje kennen: Jungle sleept vogels aan de vleet mee naar binnen,
dus ik heb hoop. We hebben de hele dag gezocht maar nog geen teken van haar.

Het ellendigste is ook nog dat ze gechipt was eind november, maar die niet goed was geplaatst en ze hebben moeten verwijderen
Ik zou in voor de kerst opnieuw gaan, aangezien ze het na het eruit halen niet meer voor elkaar kregen om in Jungle nog een nieuwe te plaatsen (helemaal over dr toeren). Nieuwe afspraak
gemaakt voor de kerst maar toen had ik zelf een calamiteit en nu heeft ze dus nog steeds geen chip En Safari en Pinguin hebben er allebei wel 1. Zo frustrerend

Ik hoop zo dat ze terugkomt... "


en dit zijn nog meer berichten die ze later heeft gepost:

"Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties,
het doet me echt heel goed!
Ik ben al twee dagen helemaal uit mn doen.
Jungle is inderdaad gewend buiten te zijn, het is een zwerfkatje geweest en ze weet hoe ze zich moet redden.
Dat geeft me hoop, maar het maakt het ook lastig haar te vinden.
Bovendien kan Jungle niet goed miauwen (niet geleerd van moeders, te vroeg weg bij mams)
en is het geen kat die meteen op me zal afrennen als ze me hoort.

Ik rammel met het bekende snoepjesblik, ik roep haar naam,
kijk 's ochtends al om 5 uur of ik haar kan vinden en 's avonds loop ik uren te roepen.
Ze komt maar niet uit
Ze is nu in elk geval ook bekend bij de DA en daar hangt haar flyer ook op.
Ik heb bewust ook alles huis-aan-huis gedaan, ik wil mensen alert houden.
Ik hoop echt dat ik haar morgen vindt,
ik hoop op een wonder, elke keer kijk ik of ze toch niet in haar mandje ligt als ik binnenkom, maar helaas.
Het is niet te bevatten, de Jungle die je kon roepen uit het veld en dan van honderden meters kwam aanrennen nu gewoon weg is

Morgen komt mn moeder meezoeken, dan kunnen we met zn drieeen (mam, mn vriend en ik) flink flyeren en zoeken."

"We zoeken en zoeken en zoeken..
Ik struin internet af, hou alle meldingen in de gaten,
ik ben zowat in een straal van 15 km aan het flyeren,
maar je voelt je zo machteloos!
Ik weet niet wat ze denkt, waarom ze weg is, of ze gewond, gezond of misschien wel overleden is.
Het voelt als zoeken naar een speld in de hooiberg
En dan zien we al die kinderen bommen aflaten waar wij zelfs van schrikken,
dan moet ik denken aan die arme Jungle die niet weet wat het is...
Pff mn hersenen draaien overuren "

"Nee nog steeds niet Animal
Ik vind het zo verschrikkelijk, ze is al zo bang,
en dan nu met al dat vuurwerk..Ze zal niet weten wat er aan de hand is,
hopelijk zit ze beschut in bos/veld momenteel, zodat ze niet in een woonwijk gek hoeft te worden van alle knallen naast haar.
Ik ben ook zo bang dat ze gewond raakt
Nergens een teken van haar vandaag We hebben NOG meer geflyerd, NOG meer gezocht/geroepen, maar het mocht niet baten.
Pff..Morgen weer een dag. Ik hoor verhalen van katten die na een ontzettend lange periode toch weer aankomen lopen, dat geeft me een beetje moed. Ik zelf krijg elke dag meer angst dat er iets ergs met haar is gebeurd. En elke dag kan ze verder weg van ons zijn.
Ik had nooit gedacht dit mee te moeten maken, maar jeetje wat is het verschrikkelijk"

"Dankjewel, dat vind ik echt heel lief! Ik ben inderdaad in Broekhem noord gaan zoeken maar ik had eigenlijk meteen zo'n gevoel : hier is ze niet. Toch gezocht, komen we een katje tegen, dus bij elke kat die je ziet hou je je adem in, maar het was een tijgerkatje met wit. Misschien is het die wat je moeder gezien heeft. Nog klein, schat haar 6 maanden of zo?
Ik hoop dat ze vandaag terugkomt, ik ga in elk geval weer de straat op om te zoeken..."

"Tot op heden nog niets Geen teken van haar, geen tips van mensen, geen binnengebrachte Jungle bij asiel of opvang...
5 dagen is ze al weg...Ik heb misschien een stomme vraag, maar kan een poes je stem vergeten? Ik bedoel, herkent ze mijn stemgeluid nog? Hoelang? Ik ben zo bang dat ze me niet meer herkent als ze nog veel langer wegblijft! Heeft iemand hier ervaring mee?"


"Bedankt voor je reactie, PluimMentz, daar kan ik inderdaad goed in komen, dat ze je associeert met een bepaalde plek. Wat verschrikkelijk moet dat zijn dat je Streepje nooit meer gezien hebt...
Pff ik ga morgen de vangkooi halen bij een medewerkster van Zwerfkat in Nood, waar ik sinds kort 'vrijwilligster' ben. Ik heb geen idee waar ik die moet neerzetten, maar ik haal alles uit de kast. Heb net een flink potje janken, het idee dat de kans steeds groter wordt dat ze niet meer terug zal komen vind ik zo verschrikkelijk. Ik heb zo vaak tegen mijn vriend gezegd: Ik kan mn geen leven zonder haar voorstellen. En nu is zij weg. Het meisje dat ik ooit gered hebt van een afschuwelijk leven, is nu 1 jaar oud, en is daar ergens buiten, levend, gewond of dood? Niemand iets gezien, niemand weet iets. Ze staat in ieder geval doodsangsten uit, en moet hongerig en uitgeput zijn. Komt mijn buurvrouw ook nog net aanwandelen met haar verhaal...'Die is gejat, er is geen andere optie'.
Ik voel me gewoon kl*te "

"De vangkooi is gezet. Was nog een heel gedoe, aangezien ik voor het eerst een vangkooi gebruik.
Mocht dus van Zwerfkat in Nood een vangkooi uit de opslagplek halen, komen we (vriend en ik) thuis met een, zo blijkt later,
een dwangkooi Ei dat ik ben. Teruggegaan, omgewisseld en nu staat-ie verdekt in een bosje ong. 1 km verderop.
Hopelijk zit ze daar. Het blijkt zoeken naar een speld in een hooiberg, maar we gaan door!
Ik heb nog alle wandelaars (die waren er nogal in grote getale vandaag) een flyer in de handen gedrukt en gevraagd op te letten voor mijn kat. Werd positief ontvangen, 1 man zei: Och weer zo'n kat, ja ik let er wel op, mja, die is vast dood.
Wat een afschuwelijke mensen heb je toch."


"Dank jullie wel allemaal voor de lieve en ondersteunde reacties!
Hier begint iedereen me voor gek te verklaren, exclusief mn mams en vriend en de vrijwilligers van zwerfkat in nood.
Maar de rest? Ze zal wel gejat zijn, die zal wel 'kapot' zijn (hoe cru mensen het verwoorden ook!), met die vorst vriest die dood ( ),
ach als ze al een week weg zijn dan zie je die nooit meer, blablabla
Ik word er echt stapelgek van, en zoveel mensen hebben katten hier in de buurt! Ik denk ; zou je zo ook doen als jouw kat weg was?
Grr... Vannacht hebben we om 3 uur nog gekeken in de vangkooi, maar er zat niets in. De kans is groot dat we een andere kat, maar ook een vos o.i.d vangen, die zitten hier ook. De kans bestaat ook dat een vos Jungle heeft gegrepen, zeggen mensen hier.
Ik heb er wat nieuw voer in gedaan, omdat het andere helemaal bevroren was en we gaan zo kijken, maar mn gevoel zegt dat ze er niet in zit. Het blijft ook maar wat gissen, aangezien we totaal geen aanknopingspunten hebben van waar ze zou kunnen zitten.
Pff het is slopend! Echt slopend. Ik heb er geen andere woorden voor. Maar jullie reacties doen me goed, het zegt me dat ik niet knettergek ben zoals de meesten hier in de buurt denken
"

"Niks in de vangkooi
Het is echt rotweer, die sneeuw, die kou...het arme ding.
We houden moed, maar we hebben nu al de hele week elke dag (en vaak ook delen v.d nacht)
uren gezocht op dezelfde plekken in de buurt. Niets.
Ik heb soms het gevoel dat ze helemaal niet meer in deze buurt is of buiten rondloopt.
Misschien heeft wel iemand haar meegenomen

Ik zal hieronder wat foto's plaatsen Hummer, bedankt voor het opletten Heb je haar ook op al op de flyers zien hangen in Valkenburg? Die hangen op bij de AH, in het centrum (parkeerplaats bij de Read Shop en op het midden), aan die grote boom bij de Jan Linders, in de Jan Linders...Ik hoop maar dat mensen lezen!"

"Nog altijd niets.
Ik heb absoluut nagedacht over het medium, maar ik heb inmiddels ook contact met onze KP'er Annelies,
die mij ondersteunt. Ze probeert elke dag contact te maken met Jungle en haar berichten zijn in elk geval dat Jungle leeft.
Ik wil haar dus even volgen, anders ga ik alleen maar vergelijken tussen mediums en dan weet ik het straks echt niet meer. Bovendien heeft Annelies Jungle en Safari al eens 'gelezen' en dit was toen zo realistisch, dat ik haar ook echt geloof.
Volgens haar is Jungle absoluut nog in leven, ze is alleen ontzettend bang, moe en verdrietig. Ze wilt heel graag naar huis maar moet eerst haar angsten overwinnen. Annelies denkt dat er misschien met vuurwerk naar haar is gegooid. Ze is niet verdwaald denkt ze, want Jungle is slim en onthoudt altijd goed waar ze loopt. Jungle heeft een sterkte overlevingsdrang, en dat is natuurlijk ook zo. Vorig jaar is ze met die afschuwelijke kou als kitten van 4, 5 weken ook zwervend aangetroffen dus wie weet hoe lang ze toen met temperaturen van -15 overleefd heeft.

Ik hoop zo dat ze gelijk heeft. Vandaag was EIN-DE-LIJK de gemeente open. Die heeft mn vriend gebeld om te vragen of Jungle misschien is opgehaald (overreden). Die meneer vertelde dat de dode dieren die ze ophalen in een kist gaan (brrr..) en vroeg hoe Jungle eruit zag. Zegt Tijn (vriend): cypers-grijs. Meneer: 'Oh, dus helemaal grijs'. Tijn: 'Uhh..nee', en toen met een geweldige leken beschrijving hoe dan wel. ("een soort van gekrulde brede en minder brede bijna zwarte strepen en cirkels. Maar ja cirkels meer op haar rug en strepen op haar poot. En op haar hoofdje een soort van streepjescode"). Nou, ik kon het niet laten om daar een beetje om te lachen. Nou, nu gaat die meneer kijken en als er iets is wat volgens hem op Jungle lijkt moeten we komen kijken of het haar is. Dat durf ik dus echt niet, dus Tijn gaat als het zo is. De meneer zou sowieso terugbellen, ook al liggen er bij wijze van spreken alleen maar rode katten in. Ik hoop ontzettend dat ze er NIET bij ligt. Al is de kans groot dat we moeten kijken natuurlijk, cypers/grijze katten zijn er genoeg...

In elk geval, vannacht ook niets in de vangkooi. Arm ding. Ons enig aanknopingspunt dat we hadden was in die rozentuin waar ons een mevrouw over had gebeld, met die dode vogeltjes. Wij daar al dagen aan het zoeken, denk ik gisteren dat ik haar zie lopen. Ik helemaal 'Jungleee!' en die kat reageert met de staart omhoog en een klein sprintje mijn kant. Ik de tranen al weg aan het vegen, blijkt het een andere donkere cypersgrijze kat te zijn. Toevallig komt een vrouw aanlopen die me vertelt dat er daar 4 katten zitten die daar al hun hele leven zitten. Twee heb ik er gezien, duidelijk zusjes van elkaar. Precies dezelfde vacht en bouw. Waarschijnlijk als nest gedumpt. Ze werden elke ochtend om 9 uur gevoerd. Ik ben dus om 9 uur gaan kijken om te zien of Jungle zich er ook ophoudt. Maar geen Jungle te zien, alleen 4 katten die sprekend op elkaar lijken. Dus helaas, de dode vogels zijn wel te verklaren met 4 zwerfkatten in die tuinen. Die mevrouw had haar ook nooit gezien overigens. Wat ik, buiten Jungle, erg knap vond was dat die mensen zich de moeite hadden genomen om alle 4 de katten te laten helpen, en ze elke ochtend voer gaven en er speciaal een beschut plekje was gemaakt voor ze. Petje af, er zijn zwerfkatten die het minder goed gevonden hebben.
Maar om een lang verhaal kort te maken: Geen teken van Jungle "


"Ik heb nog steeds hetzelfde gevoel bij haar.
Ze is duidelijk aanwezig. Ze heeft een schuilplaats voor zichzelf gevonden.
Naar mijn gevoel niet ver uit de buurt, maar niet voor niets een schuilplaats.
Ze heeft honger, zit wel beschut.
Ze is bang en durf nog steeds niet naar huis. Ze zal zichzelf moeten overtuigen.
Ze zal de kracht gaan vinden. Haar overlevingsdrang is enorm.
Jij houdt haar levend. Verlies alsjeblieft niet de moed!



Dit kreeg ik zojuist van Annelies gestuurd, op de vraag of ze nog steeds hetzelfde gevoel heeft als een paar dagen geleden.
Dit raakt me zo erg. Ze moet toch haast omkomen van de honger, en vooral mijn Jungle, de kleine vretert van ons.
Hoelang kunnen katten eigenlijk zonder voeding? Ik neem aan dat ze wel iets zal vangen/eten, maar het vriest keihard dus de muizen e.d zullen wel onder de grond blijven. Ik ben ook zo bang dat ze iets giftigs gaat eten. Pff ik maak mezelf helemaal gek! Maar we blijven zoeken!


"Dank voor al jullie lieve reacties en tips, fijn dat jullie zo goed meedenken!
Een kleine update:

- De gemeentemeneer heeft niet meer teruggebeld. Wij hebben gewacht tot 3 uur, toen zelf gebeld. Kregen we een bandje: toets 1 voor vragen m.b.t dit dit dit en dit en dit en dit, als u geen keuze maakt wordt u doorverbonden met onze telefoniste. Wij dus niets ingedrukt, want onze vraag zat uiteraard niet bij toets 1. Krijgen we de hele tijd te horen: Uw keuze is niet duidelijk. Tijn zei: We rijden er gewoon heen. Dus wij, met de telefoon nog bellend naar de gemeente, naar het gemeentehuis gereden. Inmiddels al 25 min (!!!) aan de lijn. Komen we daar een man tegen, die ons vriendelijk vertelt dat er een nieuwjaarsborrel is en dus de receptie en balies onbemand zijn. Ik werd ter plaatse woedend (ook de emoties van Jungle natuurlijk, maar toch). We werden dus gewoon aan de lijn gehouden terwijl ons tot morgen zeker niemand zou beantwoorden. Die man heeft de wind van voren gekregen, dat kan ik je wel vertellen. Maar goed, de arme vent kan dr natuurlijk niks aan doen, maar ik moest t ff kwijt. Tijn heeft me dan ook vriendelijk doch dwingend naar buiten getransporteerd In elk geval, morgen bel ik hoogstpersoonlijk die gemeente weer op en vraag ik het opnieuw, uiteraard niet nadat ik mn ergenis van vandaag duidelijk kenbaar heb gemaakt.
- Ik ben me aan het inlezen in mediums. Ik had mezelf ook bedacht, als er een medium "naast annelies" wordt ingeschakeld, moet het wel iemand zijn die ik echt hier in de buurt kan bezoeken/uitnodigen om hier te komen. Aan twee mediums op afstand heb ik denk ik niet zoveel. Ik heb er totaal geen ervaring mee dus als iemand iets weet hier in de buurt (zuid-Limburg), is het welkom.
- Asiels hebben haar foto en beschrijving, maar hebben nog niets binnen.


-Bedankt voor de tip met het roepen. Ik ben de enige op wie ze reageerde als ik riep, mn vriend kon roepen tot hij erbij neer viel, Jungle kwam niet. Ik heb natuurlijk een bepaalde toon als ik roep, ik dacht dat, als ik zo precies mogelijk zou roepen, dat ze het dan zou herkennen en misschien zou komen. Ik zal er eens mee experimenteren.

Dus vandaag, helaas weeer niets."


"Ik heb vannacht van 12 tot half 3 gezocht, toen was ik op.
Het was zo ont-zet-tend koud, ik kon alleen maar denken aan Jungle die het nog zoveel kouder moet hebben.
Ik heb gerammeld met het snoepblik, heel lief en zacht geroepen, met de zaklamp gezocht naar oogjes,
maar niets Ik baal er zo van dat de vakantie om is, ik als student moet nu weer aan de bak.
Het punt is dat ik de hele vakantie werkelijk niets aan studie gedaan heb, met als gevolg dat ik nu nog moet gaan beginnen
aan 18 (!!!) hoofdstukken die ik morgen krijg getoetst. Dit is al een herkansing, en als ik deze niet haal zal dat waarschijnlijk betekenen dat ik een jaar moet overdoen Ik had het nog met mn moeder erover, dat zoiets als een kat die kwijt raken je hele leven kan ontregelen. Ik moet vrijdag tien verslagen afhebben waarvan ik er nog 0,0 gemaakt heb.
Ik moet nu toch echt aan de bak, maar dat betekent minder tijd voor Jungle. En die keuze is voor mij natuurlijk snel gemaakt..maar ik moet vandaag toch echt een beetje gaan leren, dus ik doe dit maar overdag. Ik ga vanmiddag nog wel een uurtje om (pauze) en dan zoek ik heel laat vanavond wel weer tot ik zowat bevries.
Dank voor jullie lieve reacties, Jungle is nu 8 dagen weg "


zoals jullie zien is dit een hel groot verhaal. ik hoop echt dat ze Jungle terug vind. dit heeft ze
nogmaals aan mij gevraagd om dit te posten.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door Cari »

Nou nou, als iemand het verdient dat haar kat terugkomt, is het je vriendin wel! Ik hoop heel erg dat ze vandaag of morgen weer voor de deur staat!
Wat je ook nog zou kunnen proberen is http://www.animalalert.nl/index.php. Dat is een nieuwe site, waar je je vermiste dier kan opgeven maar jezelf ook als 'zoeker'. Werkt op sms en emailberichten.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door puck0906 »

jeetje, wat lijkt me dit vreselijk en wat geweldig om te zien wat ze allemaal doet! Ik duim mee hieroh!
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door lizzy123 »

ze heeft nog een nieuw andderwerp gepost en ze vroeg het of ik het hierop wou zetten:

Ik heb al gebruikt kattengrit, kleedje, mandje en haar favo knuffel buiten liggen/gelegd.
Ook heb ik posters bij DA's hangen. Op MP staat ze inderdaad ook, Leonie, djw.
Ik kan eens kijken om een adv. in een regioneel krantje te zetten, hopelijk levert dat iets op.
Dankjewel voor alle tips
Morgen weer een dag zoeken. Vandaag was ik zelf echt een beetje ziekjes dus ben niet op pad gegaan,
maar ben nu maar via de pc op zoek. Het is zo erg. Ik mis haar echt ontzettend. Hopelijk leveren alle 'nieuwe' dingen weer iets op, ik blijf moed houden!
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Gebruikersavatar
Mac
Huiskat
Huiskat
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 nov 2009 10:09
Locatie: Zoetermeer

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door Mac »

Ik zou pcies hetzelfde doen...
Get a Mac!
Rooie Mac is nu 1 jaar
Op zoek naar een buddy voor Mac!
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door lizzy123 »

nog steeds niet!
jungle waar ben je, ik wil dat je terugkomt! ik mis je zo ontzettend.
ik heb nu al 20 dagen naar je gezocht! ben je er nog wel? jungle!


geschreven: 13:34 zondag 17 jan.
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door wisje »

Ik leef ontzettend met je mee. Kijk elke dag even of je al nieuws hebt van je lieve jungle. Ik hoop echt dat je hem heel snel weer vindt. Heel veel sterkte ermee!!
wisje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jan 2010 13:28

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door wisje »

Sorry, ik had niet gezien dat jungle een meisje was. :oops:
Gebruikersavatar
lizzy123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 dec 2009 16:20

Re: Jungle sinds 28 december vermist!

Bericht door lizzy123 »

het is niet mijn kat, het is die van mijn vriendin, zij vroeg of ik dit bericht op het kattenforum wou zetten
groetjes iris en Afbeelding van tijger en lizzy.
Plaats reactie