Armani is weg...

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Armani is weg...

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoi,

Ik voel me ff klote...Armani is vrijdagnacht op stap gegaan...ging goed!Zaterdagochtend was hij weer hier.Mijn moeder kwam poetsen gister en ik zei..Laat Armani maar los.Chanel is nog binnen maar ik maak me zorgen om Armani...komt hij nog wel terug...Maar Armani is sinds gisteren niet thuis geweest
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Armani is weg...

Bericht door Camoth »

Hoe oud is Armani en is hij gechipt en geholpen?

Is hij niet geholpen, dan heb je kans dat het wel eens lang kan gaan duren voor je hem weer ziet, aangezien ongeholpen katers vaak grote gebieden betrekken. Ik hoop tevens voor je dat als hij terugkomt hij geen kattenaids o.i.d. heeft opgelopen. Ik ben van mening dat je katten tegenwoordig niet los buiten moet laten lopen. Net als dat je honden ook niet gewoon los naar buiten doet. Maargoed, daar heb jij nu weinig aan natuurlijk.

Als hij morgen nog niet terug is, verspreid dan briefjes met een foto en gegevens in de buurt. Hang het op in de lokale supermarkt en dergelijken. Ga hem zoeken uiteraard. En contacteer Amivedi.

Ik hoop dat hij snel weer terecht is en je de katten niet meer naar buiten laat.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Armani is weg...

Bericht door Boomer »

Bel ook even met de lokale dierenambulance / dierenbescherming.

Veel sterke !
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Armani is weg...

Bericht door Camoth »

Ow en het asiel bellen, was ik ook nog vergeten. Vooral als hij niet gechipt is.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Infinite
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 nov 2009 22:51
Locatie: Spijkenisse

Re: Armani is weg...

Bericht door Infinite »

Hopelijk komt hij snel terug naar huis! Sterkte ermee :(
Spelfouten onder voorbehoud.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Armani is weg...

Bericht door Nyncke »

Sterkte, ik help je duimen dat hij weer snel thuiskomt!
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Armani is weg...

Bericht door Cari »

Arjan,
Armani is echt nog veel te jong om naar buiten te gaan. Ik hoop dat hij gauw weer terugkomt. Ik adviseer je sterk ze pas na hun castratie naar buiten te laten. Het zijn nu nog peuters - die lopen achter alles aan wat ze leuk vinden en vergeten de rest van de wereld. Ze missen het overzicht dat een volwassen kat wel heeft. Ik heb zelf in 't verleden ook die fout gemaakt. Mijn katertje was 3,5 maand en ging al 2 weken naar buiten. Geen auto's in de wijk, dus ik dacht: dat kan wel. Hij kwam steeds snel terug,tot hij dus iets zag wat zijn aandacht volledig in beslag nam. Ik ben hem 11 dagen kwijt geweest. Hij was niet ver weg, maar kon gewoon de weg terug niet meer vinden.
Ik duim voor je dat hij snel terug is!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Armani is weg...

Bericht door Sannie_xx »

Ik hoop ook dat hij snel weer thuis komt! En inderdaad, dan beter even wachten met hem naar buiten laten tot hij ietsjes ouder is. Ze zijn nog zo onstuimig nu. Dan zien ze in hun jacht op een vliegje regelmatig gevaarlijke dingen over het hoofd.
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Armani is weg...

Bericht door Nyncke »

De rede waarom ze de weg niet terug kunnen vinden is ( naar ik het mij heb laten vertellen ) dat de hersenen pas op de leeftijd van ruim een jaar helemaal klaar zijn.
Dus ook het stukje, waardoor ze over een hele lange route de weg naar huis weer weten.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Armani is weg...

Bericht door Umimeis »

Hmmmm oke....Sam kent de weg naar huis nu al...hij is nog maar 7 maanden (hij is wel gechipt hoor!)
Sam mocht van mij al naar buiten toen hij 3 maanden was.



Wat balen zeg, dat Armani weg is, ik hoop dat ie snel terug komt.
Veel sterkte!!
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Armani is weg...

Bericht door JLC »

Iedereen voor mij heeft je al de juiste tips gegeven. Ik hoop dat Armani zelf de weg naar huis weer vindt. Je zou voor de zekerheid nog even bij je buren kunnen aanbellen of zij je kat hebben gezien. Het is misschien ver gezocht (ik weet niet hoe je woont), maar misschien is je kat wel een schuurtje (ergens in de buurt) binnen geglipt en is daarna de deur dichtgegaan. Het zou niet de eerste keer zijn dat een kat opgesloten raakt in een schuurtje.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Armani is weg...

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoi Allemaal,

bedankt voor de tips.Kattenaids?Dat klinkt me wel eng in de oren..
Heb de buurt al wel ingelicht.Mijn buurman is een lieverd, die gaat elke avond als hij gaat wandelen met de hond met een zaklamp onder de auto's kijken, mijn over buurvrouw idemdito.
De buurman heeft Armani zondagavond nog gespot...om het zo maar te noemen, hij zat onder een geparkeerde auto voor mijn huizenblok.
Mijn moeder was vanmiddag poetsen in mijn huis en heeft hem ook gezien.Ze is naar buiten gegaan met een schaaltje voer en heeft hem geroepen maar hij ging er weer vandoor.Afgelopen zaterdagochtend toen ik hem zag en mijn raam open deed boven en hem riep toen draaide de kater zich direct om en kwam op mijn stem af..toen kwam hij binnen.
Heb een schaaltje voer en melk beneden bij de voordeur gezet.Ik woon boven en heb de deur beneden.

Hoop echt dat Armani terugkomt...ik baal ontzettend.
Zal amivedi bellen en de asielen in de buurt maar of het iets opleverd...ik hoop het.

Liefs Arjan

PS er zit wel een krolse poes in de buurt...die hoorde ik zondagavond...misschien dat meneer daar op af is gegaan
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Armani is weg...

Bericht door Nyncke »

Gek dat hij niet gewoon naar je toekomt, hij moet toch honger hebben inmiddels.
Heeft hij niet een tweede thuis-adres bij jou in de buurt?
Gebruikersavatar
Arjan van den Berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 sep 2009 14:47
Locatie: Zevenaar

Re: Armani is weg...

Bericht door Arjan van den Berg »

Hoi Panther,

Ik zou het niet weten.Lijkt mij ook dat hij op den duur honger krijgt en zich dan wel meld rondom mijn woning.Ik woon boven en heb de voordeur beneden zitten en ik werk.Overdag ben ik er niet en soms 's avonds niet omdat ik ook weleens avonddiensten draai.
Dan staat hij voor een dichte deur.
Zaterdagochtend reageerde hij op mijn stem.Mijn moeder kent hij natuurlijk een klein beetje.

Als iemand hem voert dan zal hij daar naartoe komen vermoed ik als hij honger heeft.
Het is ook geen raskat dus stelen waarom zou je + hij liep gistermiddag dus nog rond voor mijn huis.

Liefs Arjan
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Armani is weg...

Bericht door loek »

Hoi Arjan
Ben benieuwd of Armani inmiddels weer terug is. Ik hoop het voor je. Stelen zullen ze hem niet zo snel (bewust). Maar als hij niet gechipt is en geen bandje omheeft dan kunnen mensen ook denken dat het een zwerfkatje is, en hem in huis opnemen. Ik zou zeker wat foto's met telefoonnummer verspreiden. Mocht hij door iemand worden opgevangen (of iemand ziet hem) dan weten ze dat hij al een baasje heeft.
Maar ik hoop dat hij inmiddels alweer terecht is!
Arjan van den Berg schreef:.Afgelopen zaterdagochtend toen ik hem zag en mijn raam open deed boven en hem riep toen draaide de kater zich direct om en kwam op mijn stem af..toen kwam hij binnen.
Ik snap bovenstaande niet, wie kwam binnen? Een andere kat?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Plaats reactie