Vraag

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Dasta
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2009 19:22

Vraag

Bericht door Dasta »

Mijn kat is sinds 18 oktober verdwenen ze ging naar buiten en kwam niet meer terug
Mijn kat blijft nooit langer dan 10 uur buiten laat staan 4 dagen.
We hebben overal gezocht maar geen spoor, mijn vraag zou het kunnen dat katten soms weglopen en later terug komen ? Of zal ze nooit meer terugkeren. :cry:
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vraag

Bericht door Camoth »

Ik kan helaas niet in de toekomst kijken, dus of je kat terug komt kan ik niet weten.

Het gebeurt wel vaker dat katten ineens 2 weken wegblijven en dan ineens weer op de stoep staan, maar ik zou niet gaan wachten tot dit gebeurt en nu meteen actie ondernemen!

Bel de lokale dierenasiels om te vragen of ze een kat die op de jouwe lijkt hebben gekregen, verspreid briefjes met de foto, naam en kenmerken van je kat bij de lokale supermarkten/winkels en plak het op lantaarnpalen, doe ze in de bus bij huizen in de straat/buurt etc.

Ook kan je Amivedi bellen (als je Nederlander bent). Hier staat hoe dat moet: http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm
Laatst gewijzigd door Camoth op 21 okt 2009 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Vraag

Bericht door JLC »

Ik kan je alleen maar aanraden om actie te ondernemen en wel direct. De tips over hoe dit te doen zijn al genoemd door Camoth.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Vraag

Bericht door Cari »

In aanvulling op Camoth: hang ook briefjes bij de dierenartsen en meld het bij hun ook mondeling (want zelf lezen ze vaak de briefjes niet).
Bell ook de dierenambulance.

Ik hoop dat ze gauw terugkomt!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vraag

Bericht door Nyncke »

Het ligt aan de kat, als Doortje een paar dagen wegblijft onderneem ik niks, die is pissig en komt wel weer opduiken. Ze red zichzelf in de buurt in de bosjes en velden vind ze voldoende te eten. Bovendien zal ze zich niet laten vangen door vreemde mensen.

Mijn andere katten daarentegen, dan zou ik na 1 dag actie ondernemen. Ze redden zich niet, ze zijn minder schuw, 2 ervan zijn absoluut niet bang van honden, dus lopen in de bek van een kwaadwillende hond omdat ze die kopjes willen geven...kortom, als ze niet terugkomen om te eten, is er iets loos.

Maar goed, maak je ook niet te gek, voor hetzelfde geld zitten ze perongeluk in een schuurtje opgesloten.
Een kat van de buren schoot eens bij mij naar binnen, toen was ik nog katloos en een paar dagen weg. Gelukkig zag ik hem omdat ik iets vergeten was en nog naar binnen moest. Maar anders had die 4 dagen binnen gezeten.
Plaats reactie