Kat is al een week weg

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gitte93
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2009 19:30

Kat is al een week weg

Bericht door Gitte93 »

hey,

mijn kat is nog maar 2 maanden en een paar dagen oud en ik heb ze al een week niet maar gezien terwijl hij anders een echte huiskat is. Weet iemand misschien hoe dit komt en of hij nog terug zal komen?
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Josje »

Een katje van 2 Maanden oud is te jong om alleen naar buiten te gaan.
Waarschijnlijk heeft hij zn huis niet meer kunnen vinden.
Hoop voor je dat je hem nog terug krijgt, het is best mogelijk dat iemand hem meegenomen heeft .
Een kitten loopt met iedereen mee.

Groetjes Josje
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Admin »

Een kitten van 8 weken oud is net pas bij de moeder weg en die heeft niets buiten te zoeken. Het dier is niet volledig ontwikkeld en kan gevaar en diepte niet goed inschatten. Verder is zijn weerstand minimaal en heeft hij op z'n minst 4 voedingen per dag nodig. Dat hij niet terugkomt kan te wijten zijn aan verdwalen, een ongeluk, meegenomen worden door mensen die niet snappen wat zo'n jong beestje op straat doet enz.

Heb je het kitten zelf naar buiten gelaten?
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Cari »

Is dit een serieus bericht :icon_shifty: ?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Umimeis »

Volgens mij is het een troll.....
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Kat is al een week weg

Bericht door JLC »

Dat zei mijn gevoel ook al...
En toch trappen we er toch weer in door te reageren. ;-)
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Kat is al een week weg

Bericht door tacuma »

Dit soort lui verpesten het voor anderen: de volgende keer dat er zo'n berichtje komt, denkt
iedereen dat het wel weer een troll zal zijn, en reageert er niemand. En dan zal je net zien dat
dát berichtje wel van een overstuur zijnde kattenbezitter is... Blijven reageren dus met adviezen,
en als daarop niet meer gereageerd wordt, weten we wel hoe de vork in de steel steekt!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Admin »

tacuma schreef:Blijven reageren dus met adviezen
Mee eens, aangezien veel mensen niet behept zijn met al te veel kennis over katten en de verzorging ervan. Daarnaast speelt leeftijd ook een rol (en daarbij niet in het minst de onwetendheid en naïeviteit die sommige mensen tentoonspreiden) en de leefsituatie van een persoon.

Speculeren in een topic of het gepost is door een 'troll' is niet nodig. Als dat duidelijk wordt, dan wordt het topic altijd gesloten. Het speculeren erover vervuilt alleen het topic maar en zorgt er ook voor dat de topicstarter vaak niet meer reageert, omdat deze niet serieus meer wordt genomen.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Sannie_xx »

Maar dan rest wel de vraag... wat kunnen wij eraan doen om de kitten te zoeken?

Tip:

- posters met foto ophangen
- asiels inschakelen

En verder..... mocht hij nog terugkomen, niet meer naar buiten doen tot hij echt heel wat maandjes ouder is. (echt niet voor 6 maanden)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Cari »

Als je de tekst van het bericht goed leest, weet je dat het niet klopt.
Een kitten van net 2 maanden.....een week zoek en dan pas vragen...... :shock:
"anders een echte huiskat" ...voor het gebruik van de term "anders" is het kitten veel te jong.
De vragen "hoe komt dit? daar verwacht je geen antwoord op." Komt hij nog terug?" Dat weet nooit iemand.
Geen enkele vraag over "wat moet ik doen?"
Na 2 dagen geen enkele reactie van de steller.
Sorry, dit is geen speculeren. Het is zonde om op zo'n bericht in te gaan. Mag van mij, maar ik vind het dan wel terecht om de op dit forum zo behulpzame mensen erop te wijzen dat ze misschien voor de kat d'r k.t bezig zijn ;-)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kat is al een week weg

Bericht door Admin »

Cari schreef:Sorry, dit is geen speculeren. Het is zonde om op zo'n bericht in te gaan.
Mijn laatste bericht gaat niet zozeer om dit topic, maar is bedoeld in het algemeen. De vraagsteller vragen om meer details of wijzen op dingen die niet kloppen in hun verhaal, mag altijd ;-)
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Plaats reactie