Zwerfkat naar asiel gedaan

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Madeentje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2009 14:01
Locatie: Brugge

Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Madeentje »

Hallo, gisterenavond heeft mijn pa een zwerfkat die al een maand rond ons huis zwierf naar het asiel gedaan. Ze was echt heel lief, sliep in het tuinhuis maar we wilden haar niet bij ons binnen laten komen, dus moesten we haar telkens naar buiten lokken met eten. Daardoor bleef ze dus nog langer hangen, en elke ochtend stond ze al klaar om naar binnen te glippen. We vonden het nogal irritant dus heeft m'n pa haar naar het asiel gedaan. We hebben zelf namelijk al 3 katten (op dit moment 5 omdat we nog 2 kleintjes hebben die volgende week weg gaan als ze groot genoeg zijn).

Ze was denk ik nog tamelijk jong, waarschijnlijk net 1 jaar geworden, zag er niet echt gezond uit, ze had al 1 oog verloren, en z'n ander oog zag er ook heel slecht uit. Denk dat het komt omdat z'n ogen ontstoken zitten. Ook was ze nogal kortademig, en laatst begon ze ook te hoesten.

Vond het wel heel zielig, was een superlieve kat, kwam direct op je schoot zitten en bleef rustig zitten en beetje om aandacht vragen. Ik denk niet dat het een zwerfkat was, maar dat iemand haar gedumpt heeft, want anders zou ze niet zo lief zijn denk ik. In de auto was ze ook heel rustig in bleef mooi naast me zitten.

Ik vraag me nu af wat er met haar gaat gebeuren in het asiel (ze is naar het Blauwe Kruis in Brugge, België gedaan). Het personeel daar zag er niet al te vriendelijk uit, en ze gaven een paar hinten dat ze haar hoogstwaarschijnlijk euthanasie gingen geven omdat niemand die kat toch moest hebben (omdat ze al zo ziek was, en maar 1 oog had).

Wat denken jullie? Heb ik tonnen schuldgevoelens...
Fientje -2 jaar
Louis - 2 jaar
Poes (heeft niet echt een naam) - 10 jaar
Gebruikersavatar
ktje
Poema
Poema
Berichten: 278
Lid geworden op: 17 mei 2009 17:08

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door ktje »

Ik zag laast een programma dat ging over belgie, en inderdaad geven ze in de asiels in belgie sneller een spijtje omdat ze overvol zitten. Dus de zwarfkatten en de slecht aan toe katten gaven ze vaak meteen een spuitje. Wil niet zeggen dat het toevallig bij dit asiel wel het geval is. Het is ook maar wat ik heb gezien. Dus kan niet met 100% zekerheid zeggen dat ze dit ook met dit katje doen. Ik hoop het niet, want als jullie zeggen dat ze zo lief is kan ze volgens mij nog best geplaast worden bij mensen die echt van katten houden.
Mijn trots: Lionell, Simba en Ziva
viewtopic.php?f=5&t=17663
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Seraatje »

oe..moeilijk, je hebt er wel goed aan gedaan om haar naar het asiel te brengen, maar om nou te horen dat ze waarschijnlijk euthanasie gaan plegen wordt je ook niet echt vrolijk van. misschien kan je haar nog terug halen, en zelf een baasje voor d'r zoeken? Ik weet niet hoe ziek ze is?
En in Hoeverre het realistisch is dat je dr terug haalt, maar dat is waarschijnlijk wat ik had geprobeerd.
maar schuldig hoef je, je niet te voelen, het had veel erger met d'r kunnen aflopen bijvoorbeeld als ze nog bij dat vorige baasje was geweest, en je hebt er toch een tijd verzorgt!

Groetjes Sera
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
Madeentje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2009 14:01
Locatie: Brugge

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Madeentje »

Ok, dank u wel allebei. Ik denk dat ik misschien wel eens ga langsgaan dit weekend (als ze tegen dan nog niet euthanasie gekregen heeft). We hadden geprobeerd de eigenaar op te sporen, of iemand anders die voor haar wilde zorgen maar zonder succes, hadden in veel winkels enzo affiches gehangen. En Seraatje, verzorgt hebben we haar helemaal niet, ze was superziek, ontstoken ogen, hoesten enzo, maar we hebben haar enkel gewoon eten gegeven niet de dierenarts gebeld (want dat kost direct ook weer 100€ voor onderzoek of zo). Op het uiterlijk zal niemand in het asiel haar waarschijnlijk moeten hebben, maar moest iemand haar beter leren kennen hebben (hopelijk heeft ze die kans gekregen in het asiel, misschien hebben ze haar direct euthanasie gegeven zonder te kijken naar haar karakter en dergelijke, ik weet het niet) zal ze hoogstwaarschijnlijk wel een baasje vinden, als het al niet te laat is.

Zou het kunnen dat ik een mailtje stuur naar hen om te vragen hoe het met haar is?
Fientje -2 jaar
Louis - 2 jaar
Poes (heeft niet echt een naam) - 10 jaar
Gebruikersavatar
Seraatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 mei 2009 14:55
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Seraatje »

nee oké maar je hebt er wel aandacht aan besteed, door lief te zijn en haar eten te geven, en een dierenarts is ook hartstikke duur!! ja misschien kan je een mailtje sturen, weet niet of ze die gaan beantwoorden, zou gewoon bellen of er heen gaan.
Een enkele kat in Huis maakt thuiskomen tot Thuis zijn
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door beestenbende »

Ik begrijp je reden om haar naar een asiel te brengen, maar om heel eerlijk te zijn snap ik niet waarom je haar daar achter laat terwijl je weet dat ze een spuitje gaat krijgen. In jou geval zou ik vandaag nog terug gaan naar dit asiel en haar bij een ander asiel brengen. Ik kan me namelijk voorstellen dat je hier spijt van gaat krijgen en je je erg schuldig gaat voelen. Bel een ander asiel op en leg de situatie uit, is ze te ziek na haar goed te hebben bekeken dan kan een spuitje altijd nog, maar niet in eeste instantie lijkt me. Probeer op tijd in te grijpen als je begaan bent met haar lot a.u.b. Sterkte en veel succes!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Madeentje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2009 14:01
Locatie: Brugge

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Madeentje »

Heel erg bedankt, maar dat is nu nogal onmogelijk. Ik kan er niet geraken (is 30km hier vandaan) en zou nu moeten studeren voor examens...Anders ga ik vrijdagmiddag eens langsgaan, dan maar eerst een mailtje sturen. En denken jullie dan dat een ander asiel bv. wel voor haar zou willen zorgen? In België zitten alle asielen tegenwoordig stampvol denk ik..Anders hou ik haar toch maar denk ik, eerst goed verzorgen en als ze erbovenop gekomen is, toch nog eens een baasje voor haar proberen te zoeken.
Fientje -2 jaar
Louis - 2 jaar
Poes (heeft niet echt een naam) - 10 jaar
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door beestenbende »

Ja is denk ik wel het beste idee, snel terug halen. Want ik ben echt bang dat je schuldgevoelens gaat krijgen straks. Dapper besluit meis!
Misschien dat een ander asiel ook dezelfde conclusie trekt, maar ik zou er op staan om haar eerst goed na te kijken en of het allemaal nog te genezen is. Een gezonde poes die wordt afgemaakt omdat de asiels zo vol zitten, is eigenlijk een schande (ik weet ook wel dat het vaker gebeurt, maar toch :-x ) Dan kan je straks tenminste tegen jezelf zeggen dat je je kat een eerlijke kans hebt gegeven toch!
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Madeentje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2009 14:01
Locatie: Brugge

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Madeentje »

beestenbende schreef:Ja is denk ik wel het beste idee, snel terug halen. Want ik ben echt bang dat je schuldgevoelens gaat krijgen straks. Dapper besluit meis!
Jongen :P, ja weet dat je het niet zou zeggen dat ik een jongen ben na al mijn heisa!

Maar je hebt gelijk ja, heb net een mail gestuurd om te vragen of ik er vrijdag mag om komen. Als het nog niet te laat is.

En wat ik vergeten te zeggen ben is dat ze hoogstwaarschijnlijk ook zwanger was. Na een tijdje had ze een tamelijk dikke buik, terwijl ze bijna niets at. Telkens ze eten van ons kreeg at ze heeel snel, net alsof ze al een hele tijd geen eten gehad had, dus ik denk niet dat komt van teveel eten (misschien krijgt ze ook nog eten van buren, maar ik denk het niet want ze verbleef vooral bij ons). Zou dat toevallig de kans kunnen verlagen dat ze haar dood doen?
Fientje -2 jaar
Louis - 2 jaar
Poes (heeft niet echt een naam) - 10 jaar
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Camoth »

Het kan ook zijn dat ze wormen heeft, daar kunnen ze ook een dikke buik van krijgen geloof ik.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door beestenbende »

Oeps, in dat geval goed gedaan man! haha
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Kattenbella »

Respect voor je inzet! Ik hoop zo dat het je gaat lukken! Belachelijk dat ze zo'n jong dier willen laten doden.
Ik heb een kat met 1 oog die gewoon helemaal goed gaat.

Hoe oud ben je en kan je tegen je ouders op? Helaas woon ik te ver van je af om je te kunnen helpen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Umimeis »

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, helaas woon ik ook te ver om je te helpen..... :-|

Ik zou inderdaad even daar naar toe bellen of mailen. Maar het beste blijft toch om er heen te gaan, dan kun je het met je eigen ogen zien en je kunt haar eventueel weer meenemen.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Madeentje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jun 2009 14:01
Locatie: Brugge

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Madeentje »

Camoth schreef:Het kan ook zijn dat ze wormen heeft, daar kunnen ze ook een dikke buik van krijgen geloof ik.
Ook dat nog...:/

Ik ben 17 (over paar weken) jaar..Heb al een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad. En is wel moeilijk om daar nu naar toe te gaan, zit midden in de examens...Vrijdagmiddag zal ik wel gaan, als het nog niet te laat is :(.
Fientje -2 jaar
Louis - 2 jaar
Poes (heeft niet echt een naam) - 10 jaar
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Zwerfkat naar asiel gedaan

Bericht door Kattenbella »

Kan je de kat reserveren om mee te nemen?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie