Van 7 naar 13

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Van 7 naar 13

Bericht door Pamvd »

Zo heb je 7 kattenbeestjes rondhuppelen, zo heb je er 13.............
Had manlief had vorig jaar al 2 moederloze preamtuurtjes gevonden op zijn werk (in de kruipruimte!!) en mee naar huis genomen, (die heb ik 1 week geflest, maar ze hebben het helaas niet gered; te vroeg geboren.....)
Vanavond kwam hij thuis met 1 moederpoes met 5 kittens van +/- 1 week (??) oud???
Gevonden op het dak (!!) op zijn werk, een zwerfpoes die daar al een tijdje te eten kreeg.
Mams en kittens maken het goed, en liggen lekker warm in een lekkere mand op onze logeerkamer, maar ik moest wel even slikken............
Mams (we noemen haar D(N)oortje) houden we, ze is zó lief!!!!
Voor de 5 kleintjes zoeken we een goed tehuis, )en anders houden we ze wel ;-) .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Van 7 naar 13..............

Bericht door Miranda »

Lief van je man dat hij ze steeds meeneemt naar huis. Zulke mannen moesten we er meer hebben! ;-)

Complimenten dat jullie ze zo goed opvangen en de moederpoes (kunnen) houden en een goed huisje zoeken voor de kleintjes. Hopelijk blijft alles goed gaan.

Houd je ons op de hoogte van hoe het gaat met Doortje/Noortje en haar kleine kroost?
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Van 7 naar 13..............

Bericht door Katrin »

De moederpoes zal jullie eeuwig dankbaar zijn, wat zielig op het dak :-(
Maar kan me voorstellen dat het even slikken is, bijna een verdubbeling van het aantal katten wat je nu had.
Ik hoop dat je voor de kittens een goed huis kunt vinden.
En fijn dat de moederpoes mag blijven.
Zitten trouwens mooie kittens bij, met dat lichtgrijs.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Van 7 naar 13..............

Bericht door Boomer »

Wat TOPPIE van je man !!!!

Zo te zien heeft mama poes het helemaal naar haar zin bij jullie !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Van 7 naar 13..............

Bericht door beestenbende »

dus een klein asiel run je nu? Ontzettend goed van jullie, dat jullie haar en haar kittens opvangen. Ziet er inderdaad erg tevreden uit op de foto. :eclap:
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Van 7 naar 13..............

Bericht door Pamvd »

Ja, ik heb inderdaad een klein poezenasieltje nu :lol: :lol: , maar dat komt wel goed.
We kunnen het betalen, én we hebben de ruimte in ons huis en hart.
Noortje en haar kroost maken het héél goed.
Ze zijn stuk voor stuk kerngezond, en drinken goed.
Vandaag zijn er een paar kleine spleetoogjes te zien, só sweet.
Voor 2 hebben we waarschijnlijk al een tehuis gevonden, en -bijna zeker- willen 2 collega's van mij er ook allebei één. Als we nog één jonkie overhouden dan is dat niet zo erg ;-) .
Vanmorgen was er even een korte vechtpartij met de andere poezen, die zaten op de overloop (nieuwsgierig als ze zijn), en ik lette er vooral op dat zij niet de babykamer inglipten, maar toen glipte moeder Noortje eruit en vlóóg de anderen aan!! :shock:
Niet zo gek; ze heeft kleintjes én kent die van ons nog niet.
En die goedzakken van ons wisten niet wat hun overkwam, met grote ogen zaten ze (achteraf, nadat moeder weer veilig bij haar kids lag!) met zijn 7en op zolder bij te komen......
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, niemand gewond (alleen ik), en voortaan letten we nóg beter op!
Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
robijntje
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:21

Re: Van 7 naar 13

Bericht door robijntje »

Mooie poes.
Wellicht,dat zij gechipt is?
Zou dit toch wel even l;aten nakijken,voordat je besluit om haar te houden.
Super,dat je man haar gevonden heeft!
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Van 7 naar 13

Bericht door Pamvd »

Ja, dat checken we zeker als ze straks geënt worden. Stel je voor dat ze wél van iemand is en verdwaald is (heb haar wel opgegeven bij Amivedi)
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Van 7 naar 13

Bericht door Kattenbella »

Heerlijk om te zien. Deze dame heeft echt geluk gehad! Mooie poes ook.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Re: Van 7 naar 13

Bericht door Poezebal »

Ik denk dat ze wel een poes is geweest die ooit een thuis had, gezien haar karakter en doen en laten.

Wel super dat jullie ze hebben opgevangen.
Hebben ze allemaal inmiddels een thuis gevonden en is er al bekend of ze een baasje had of niet?
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Van 7 naar 13

Bericht door Pamvd »

Ik ben hier lang niet geweest........
Maar het gaat super met poezenmams en de kids.
De moeder heeft inderdaad vast een baasje gehad, ze is echt heel sociaal en heel netjes en lief in huis.
Ze was niet als vermist opgegeven, en ook niet gechipt.
Wie mist er zo'n lieverd nu net????
Inmiddels is ze én gechipt, en gesteriliseert; ze blijft bij ons wonen.
De kids zijn nu 13 weken, één heeft een geweldig goed huisje gevonden bij een collega van mij,(hij komt volgende week weer logeren), de andere 4 houden we.
Totaal 12 poezels, maar het gaat super en het is erg gezellig, we zitten nu wél vol! :lol:
Paar foto's van vanavond:

'DRINKEN' BIJ MAMS BLIJFT GEZELLIG, OOK AL STAAT ZE AL EVEN 'DROOG' :edance:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JIP-MORRIS EN DAANTJE
Afbeelding

JIP-SUUS EN MORRIS
Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Van 7 naar 13

Bericht door Camoth »

Owh wat een poepies!! En wat geweldig dat jullie ze in huis hebben genomen en zo goed voor ze zorgen! Heel bijzonder hoor. Respect! Ze zien er prachtig uit.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Van 7 naar 13

Bericht door tacuma »

Wat een gezellige boel bij jullie thuis! Gaat het inmiddels ook goed tussen de nieuwkomers en de
katten die je al had? Deze vondelingen hadden het niet beter kunnen treffen!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Van 7 naar 13

Bericht door Pamvd »

Dankjulliewel, we zijn ook erg blij met ze, ze zijn superlief, de hele groep, alle 12 zijn geweldige lieverds :thup: :verliefd: :verliefd: :verliefd: :verliefd:
De kittens worden 'op handen' gedragen door alle volwassen katten, behalve door de oudste poes van 7, Mick, die vindt ze te druk ;-)
Maar behalve wat blazen naar ze doet ze ze niets hoor, en de kleintjes laten haar met rust, De rest vd poezels zijn allemaal lieve oom en tantes voor ze, ze zijn écht superverwend :lol: :lol: Afbeelding
Afbeelding

Tussen moederpoes Noortje en de andere volwassenen gaat het ook goed, het gaf wel wat bonje,omdat Noortje de kittens steeds wilde beschermen, maar nu ziet zij ook wel dat de anderen dol op ze zijn, en kan ze dat loslaten.
Noortje wilde de anderen domineren, maar heeft zich er nu bij neergelegd dat Renee de baas is. (die gaat gewoon met zijn 10 -!!! :shock: - kilo bovenop haar zitten :lol:
Ze krijgt wel wat Bach-druppeltjes om het makkelijker te maken voor haarzelf, maar die zijn we nu aan het afbouwen.
Alleen tussen haar en Simoontje (het tengere cyperse, ex-wilde poesje) klikt het absoluut niet; de dames mogen elkaar gewoon écht niet, en af&toe knokken ze flink, , maar we kunnen het redelijk 'sturen'; Simoontje is graag op de bovenverdieping (met Mick en als wij werken met de kittens want Suus kruipt nog door het gaas!), en Noortje is graag beneden en in de tuin met de rest.
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Gebruikersavatar
Pamvd
Lynx
Lynx
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 dec 2008 16:57

Re: Van 7 naar 13

Bericht door Pamvd »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Onze familie: 11 cats; Micky- Simoontje-Puck-Minoes-Noortje- Gorden- Renee- Morris- Daantje-Jip- en Suus, and 1 doggie: Joep
Plaats reactie