[=TERUG] Vermist katertje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ben op gesprek geweest. Heb een verklaring afgelegd.

De politieman was onder de indruk van de voorbereiding die ik had gedaan. We hebben het hele verhaal duidelijk uitgewerkt en gaat nu volgens de agent naar het OM. Daar wordt gekeken of het inderdaad een strafzaak is. :???: Dat kan volgens die vent vrij lang duren. Ik heb niets bekend, noch mezelf in een hoek gelult. Het gesprek verliep wat dattegaat prima.

Ondertussen weet ik het allemaal even niet meer. In afwachting kan je maar weinig doen geloof ik. Ik voel me best zeker van mijn zaak. De enige misstap die ik wellicht heb gedaan is het niet persoonlijk opgeven van de kat als zijnde gevonden. Verder heb ik alles gedaan volgens het boekje.

Pfffff, nouja.
Nogmaals dank voor alle steun en hulp mensen!
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vermist katertje

Bericht door Camoth »

De zaak naar het OM? Nou lekker dan. Wat een eikels zeg.

Ik zou vanaf nu overigens niks meer zeggen tegen die agenten zonder advocaat erbij. En als die vrouw contact zoekt: niet mee praten. Want als het dus een strafzaak wordt is het heel belangrijk dat je een advocaat hebt die je kan vertellen hoe of wat. Succes en hou ons op de hoogte!
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vermist katertje

Bericht door Kattenbella »

Heb je al bij een asiel gevraagd wat het beleid van de overheid is hierin. Zij hebben ook gevonden dieren die soms veel te laat weer opgeeist worden, veel eerder dan in jouw geval. Als het goed is moeten zij dit weten. Gewoon even bellen!

Sterkte en succes, belachelijk dit allemaal!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

@Camoth.
Ik zal vanaf nu niets meer zeggen, noch zal ik spreken met de vrouw. 9ik heb al 8 maanden niets van haar gehoord dus betwijfel of ze nu alsnog contact zal zoeken.

@Kattenbella
Voor asiels geld 2 weken wachttijd. Daarna mag het asiel alles met het beest doen wat het wil naar ik begrijp. Echter ik ben geen asiel, ik ben een particulier. Voor mij zou gelden (mits ik het dier had aangegeven bij de instanties) een wachttijd van 2? maanden geloof ik.

Even nog iets anders. De aangifte waar het nu om gaat is een nieuwe, aangemaakt in mei 2009. De vrouw is er dus weer mee bezig gegaan. :evil: grom. Erg vreemd na zo'n lange tijd lijkt me.
Maarja

Groetjes en een kattepootje van Tony.

P.s. Ik zal eens wat nieuwe foto's plaatsen, dat is al een poos geleden :)
Gebruikersavatar
JLC
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 31 mar 2009 17:21
Locatie: La Nucia, Spanje
Contacteer:

Re: Vermist katertje

Bericht door JLC »

Ik sluit me aan bij van Camoth. Nu niks meer zeggen zonder advocaat. Ik kan mij niet voorstellen dat het OM met deze zaak door wil gaan. Je hebt nooit het oogmerk gehad een kat te stelen.
Hou ons op de hoogte. Ik wens je er veel sterkte.

Zojuist nog even de delictsomschrijving van diefstal gelezen die Camoth al eerder heeft geplaatst. Het is nog maar de vraag of het OM aan kan tonen dat Tony aan een ander (lees de vrouw die aangifte tegen jou heeft gedaan) toebehoort. Hoe kan het OM dit aantonen als dit achterlijke mens dit zelf al niet eens kan aantonen?!
Nee hoor, een verstandige officier van justitie gaat hier geen belastingcenten aan spenderen. Grote kans dat de zaak geseponeerd (OM stelt geen vervolging in) wordt.
Groetjes Jaap, Lizzie, Christel
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Vermist katertje

Bericht door Kattenbella »

Dat is zo, hoe kan zij dit aantonen.? Jij hebt als het goed is wel je dierenartsen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ja joh! Hele papierbundels lagen er op dat bureau :D heb alles secuur bewaard en opnieuw opgevraagd toen al dit gedonder begon.

Ik heb er ook wel vertrouwen in. Als je het nog eens samenvat kan je het volgende zeggen.

Diefstal moet opzettelijk zijn, ik heb niet opzettelijk de kat weggehaald bij een eigenaar, ik heb hem meegenomen om hem de verzorging te geven die hij zo miste.
Daarnaast moet er sprake zijn van 'bezit', iets dat zij niet goed kan aantonen.
als ze al kan aantonen dat het haar bezit was, heeft ze er afstand van gedaan door er niet (meer) voor te zorgen.

Maarja, maak dat hen maar eens duidelijk. Ik kwam met al deze gegevens naar die agent. en hij vroeg "wat doe je eigenlijk voor je werk" ik zeg "ik ben kunstzinnig therapeut maar lees me graag in als mensen me beschuldigen van dingen die ik niet gedaan heb" Daar moest hij wel om gniffelen :D

p.s. Die foto's lukken niet zo goed btw... Ik stel het nog even uit (ze zijn te groot oid)
Gebruikersavatar
Siris
Panter
Panter
Berichten: 405
Lid geworden op: 13 mei 2009 17:45
Locatie: Beverwijk

Re: Vermist katertje

Bericht door Siris »

Verdorie :twisted: blijft dat mens bezig ongelofelijk :shock: Weer wachten, ik leef met je mee. Ik kan je alleen morele support geven. Al de dingen die ik wist zijn al genoemd, en zelf ben je ook heel erg goed bezig. Kan haast niet voorstellen dat zij tony mee krijgt.

Groetjes, Siris
Groetjes Daniëlle
Noa (17-5-13), Riley (25-1-16)& Marley (4-3-16)
(Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vermist katertje

Bericht door Boomer »

Meis, ik ben trots op je :eclap: :eclap: :eclap:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Brief gehad van de politie.
Geen wettelijk óf overtuigend bewijs. Zaak wordt gearchiveerd. Kan alleen weer geopend worden bij nieuw overtuigend bewijs of als de benaadeelde erg gaat zeuren ofzo (sie begreep ik niet helemaal)


Maar!!

Hij is dus ook volgens de politie van ons :D

/me doet dansje
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vermist katertje

Bericht door Boomer »

yes yes yes !!!!!!!!!!! Nu maar hopen dat dat mens een keer ophoudt !
:eclap: :edance: :eclap: :edance: :eclap: :edance: :eclap: :edance:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ja dat is ook mijn hoop!!

Ik ben zo blij :eclap:
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vermist katertje

Bericht door Umimeis »

Dat klinkt goed! :eclap: :edance:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Vermist katertje

Bericht door lievelijn »

nou bewaar die brief maar erg goed!! mevr. heft dus blijkbaar geen foto ofzo met poezel en dochter ofzo ;-)
mocht er nu ooit weer gerotzooi komen is een kopietje van die brief denk ik genoeg afschrikkend ;-)

*dansje doet met je* woeizzzz en nu de champange laten knallen en feesten!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
Katrin
Poema
Poema
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:04

Re: Vermist katertje

Bericht door Katrin »

Mooi Loonsy, dit heb je verdiend!!!!!! :eclap:
Gesloten