[=TERUG] Vermist katertje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vermist katertje

Bericht door rieneke »

ik heb niet het idee dat het in je voordeel is, deze gesprekken.
je wordt alleen maar geintimideerd.
ik zou me terugtrekken, en geen gesprek meer aangaan.
heeft mevrouw trouwens bewijzen dat ze de kat als vermist heeft opgegeven toendertijd?
ben ik wel benieuwd naar.
anders heeft ze geen poot om op te staan, dus laat je niet gekmaken.
ik kan me je paniek goed voorstellen, maar ik denk dat die rechtszaak blufpoker is.
meissie hou je rug recht!

hoe doet tony het ondertussen, binnen?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vermist katertje

Bericht door Boomer »

Heej , laat je niet gek maken en zeker niet intimideren.
Zowiezo mag een agent geen partij trekken en dat doet hij nu wel door op je in te praten.
Als de politie zeker weet dat je fout zit dan hadden ze het echt wel tegen je gezegt en zou je Tonny meteen terug moeten geven.
Dat die dochter nu huilt heb jij geen boodschap aan! Hadden ze hem maar niet in huis moeten nemen. Weet jij veel wat ze nu tegen die dochter hebben gezegt.
Waarom hebben ze er toen niet alles aangedaan om die dochter te troosten? Of had ze toen niet gehuild? Als je dochter verdriet hebt om een huisdier dan ga je als ouder zijnde er toch alles aan doen om je dier terug te vinden zoals flyers, zoeken, aangeven enz enz.

Blijf helder morgen en probeer je gevoelens uit te schakelen (hoe moeilijk ook). Dan kunnen ze ook niet op je gevoelens inpraten. En neem zeker iemand mee die het over kan nemen van je als dat nodig is. Jij hebt overigens meer troefen in je handen (vrienden die weten hoe hij eraan toe was, DA kosten enz , flyers nu je hem zoek was enz )
Overigens zou ik van die dreigementen wel een aangifte doen.

Heel veel sterkte morgen, zal aan je denken !!
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vermist katertje

Bericht door tacuma »

Als je vandaag naar het gesprek gaat, wil ik je heel veel sterkte wensen!
Ik hoop dat er iemand met je mee kan gaan. Je had het over je schoonvader, die jurist is.
Is het mogelijk dat hij samen met jou daar heen gaat?
Ik zou tijdens het gesprek ook zeker aanhalen dat je telefonisch bedreigd bent, en ook via
internet lastig gevallen bent. In principe zou je daar zelfs wel aangifte van kunnen doen...

Wat mij ook bevreemd, is dat die mensen blijkbaar nooit veel moeite hebben gedaan toen
hun kat (??) de eerste keer weg was. Zij hebben jou flyers wél gelezen, dus als zij ooit
flyers opgehangen zouden hebben, had jij die dus ook wel gezien, lijkt me, en jouw vrienden
ook. Hoe graag wilden ze hem toen terug hebben?

Hoe dan ook, veel wijsheid en sterkte vandaag!
Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Vermist katertje

Bericht door fazerdriver »

Ik heb heel je verhaal gelezen. Wat een ellende zeg.
Ik wens je voor vandaag heel veel sterkte en succes.
En zoals de meeste al gezegd hebben, laat je niet gek maken.

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vermist katertje

Bericht door Piekje »

Hoe is het vandaag gegaan? Heb je een gesprek gehad of heb je hier vanaf gezien?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

zometeen het gesprek. 7:30

ik heb een pleidooi waar je eng van wordt :D mede dankzij sandra ;)

ik laat het weten als ik terug ben
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vermist katertje

Bericht door tacuma »

Duim, duim, duim, duim, duim, duim...
Hopelijk kom je straks met goed nieuws terug; je 'klonk' in ieder geval strijdvaardig genoeg!
Duim, duim, duim, duim, duim, duim...

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Hmz... Ik weet niet hoe ik dit moet brengen maar ik geloof dat het goed nieuws is. Slecht voor de kat in het verleden maar goed voor ons in de toekomst.

Ik heb met de vrouw gesproken. Zij was zeer emotioneel maar wist haar emoties in bedwang te houden. Ik heb mijn emoties opzij gezet om ze erna te laten lopen.
Ik heb haar gezegd dat als zij aan de volgende voorwaarden zou kunnen voldoen ik in overweging zou nemen de kat terug te geven. Natuurlijk zou ik dan wel een vergoeding voor de dieranartskosten vragen ca. 250 euro

- zij een entingenboekje kan laten zien van de kat
- zij de facturen van de dierenarts kan laten zien
- zij foto's kan laten zien van de kat met haar of haar dochter.
- zij kan uitleggen hoe de kat in die staat is gekomen dat vijf mensen waaronder een dierenarts geloven dat de kat is verwaarloosd.

Dit was haar antwoord (en daar draait het om, de rest van het hele gesprek is niet belangrijk als je kijkt naar deze uitspraken)

"ik heb een kind, nog een andere kat en een hond. In de tijd dat ik deze kat bij mij nam lag ik in een scheiding die al mijn geld opeiste. Die tijd had ik geen cent te makken, nu nog steeds niet. Ik heb geen geld om de kat noch de andere dieren 'zomaar' naar de dieranarts te brengen."

Ik wil niet heel erg grof klinken maar ik vraag me af waarom een persoon een nieuw dier in huis neemt terwijl er al grote geldzorgen zijn en terwijl er al twee andere dieren in huis zijn?

Deze kat, mijn kat, heeft dus nog nooit in zijn leven medische hulp gehad. geen injectie tegen niesziekte, geen injectie tegen kattenziekte... de meest basale dingen. Hij is waarschijnlijk niet eens gecheckt na zijn geboorte... Hij was niet gecastreerd wat maakt dat hij veel meer vecht en dus ook meer kans heeft op FIV, daarnaast kon hij alleen al in een maand weet ik hoeveel nestjes veroorzaken

Misschien ligt het aan mij maar als dat geen verwaarlozing is? En dan dit boven op het feit dat de kat in een verwaarloosde staat is gevonden... het gaat mij boven mijn pet... ik kan dit niet begrijpen.

En na dit alles te hebben verteld, bekend, voelt zij nog steeds dat zij de kat terug moet hebben gezien het haar kat is....

Ik heb haar gezegd dat dit feit, dit verhaal wat zij nu net aan mij verteld, mij sterkt in de mening dat als het al ooit haar kat is geweest zij het recht op het bezit van de kat heeft verloren omdat zij het heeft verwaarloosd.

Ze bekent in mijn gezicht dat ze geen geld heeft om te zorgen voor het beest maar toch eist ze hem terug. Ze brengt zijn leven in gevaar en dat van andere katten omdat zij geen geld heeft om voor het beest te zorgen. Toch neemt zij hem in haar leven terwijl zij weet dat er geen geld is.

Morgen meer, het is laat en ik ben moe...

Groetje en nog steeds veel dank,

Leonie
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Vermist katertje

Bericht door Lotte »

Jeetje joh, wat eigenlijk een absurd verhaal.
Hoe kan ze Tony nou willen hebben als ze geen eens geld heeft om hem te onderhouden.

Volgens mij moet deze dame wel heel vindingrijk worden wil ze op een of andere manier een legitime reden vinden dat hij weer naar haar moet.
Lijkt me dat jouw verhaal heel wat sterker is!

Trek je het allemaal nog een beetje? Kan me voorstellen dat dit een complete emotionele uitputtingsslag is.
Sterkte in ieder geval!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: Vermist katertje

Bericht door fazerdriver »

Lijkt mij dat jij volledig in je recht staat om te zeggen dat Tony jouw kat is.
Zij zegt alleen maar dat Tony van haar is maar kan het totaal niet aantonen/bewijzen.
Plus dat ze zelf toegeeft dat ze Tony niet kan onderhouden.

Als hier niet het besluit wordt genomen dat Tony bij jou hoort weet ik het niet meer.

Nog heel veel sterkte met het wachten op het besluit.

Groetjes,
Karin
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ik ben inderdaad erg moe van het hele gebeuren.

Ik kan gewoon niet geloven / begrijpen dat iemand in staat is de beslissin te maken een kat op te nemen terwijl je geen rooie rotcent hebt en al moet zorgen voor een kind, een andere kat en een hond.

Hoe kan je met zo een uitgestreken gezicht zeggen "ja als hij ziek wordt.... dat zien we dan wel weer" Die kat heeft nog nooit in zijn leven een arts gezien....Oei ik ben zo pissig. Niet in geënt, tegen niets. Niet tegen kattenziekte! niet eens dat. Ik kon haar wel slaan. Niet gedaan natuurlijk. Ben koel gebleven.
Vandaag stuur ik haar een e-mail met daarin mijn beslissing. Als zij dan inderdaad zover wilt gaan om naar het kanton te gaan dan moet ze dat maar doen. Maar ik zou denken dat het geld wat ze daar aan uit zou geven beter kan gebruiken voor haar kind en haar andere dieren.

Liefde en een zak voer is niet genoeg!

Getver, Ik ben er misselijk van!

Dank jullie voor de steun nog steeds.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vermist katertje

Bericht door tacuma »

Tsja, zo te horen heeft deze vrouw geen been om op te staan. Het feit dat ze dit zo openlijk
zegt, is behoorlijk dom van haar, want ze kan op haar vingers natellen (als ze dat kan, tenminste :twisted: )
dat dit absoluut niet in haar voordeel spreekt. Geen rechter zal het ooit
in zijn hoofd halen haar gelijk te geven.

En na alles nog eens overgelezen te hebben, kan ik alleen maar concluderen dat ze géén
inentingsboekje kan hebben, geen facturen van een dieranarts kan overleggen, maar hooguit
foto's kan tonen van Tony. En is dat bewijs?? Ik kan de kat van mijn overburen ook naar
binnen lokken, en er foto's van maken... En als er al foto's zijn, zal daar zeker op te zien zijn
hoe slecht Tony eraan toe was! Ik zou zeggen: 3-0 voor jou! En er schiet me nog iets te binnen:
geen cent te makken, dus ze zal het zeker niet op een rechtszaak laten uitdraaien! 4-0!

Maar wat een zware en lastige tijd voor jou, zeg! Hopelijk komt er nu snel duidelijkheid, en
kan Tony voorgoed bij jou blijven.

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Gelukkig ga ik ook over een niet al te lange tijd verhuizen. :grin: Ik ben hier heel erg blij om, niet alleen omdat verhuizen leuk is, maar ook omdat we dan weer quitte staan wat betreft adres gegevens. Zij weet dan niet waar ik woon, en ik weet dannog steeds niet waar zij woont.

En stel nou dat ze een rechtszaak start. Kantonrecht is voor de gedaagde gratis. En voordat de zaak uberhaupt voor het kanton komt moeten er een hoeveelheid officiële brieven heen en weer zijn gegaan.

het staat inderdaad 4-0

Ik ben moe maar gelukkig. Toen ik vanmorgen wakker werd lag mijn schatje op mijn benen. luid knorrend. Ik hou zo van hem! :verliefd:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vermist katertje

Bericht door tacuma »

... en dan weet je weer waar je het allemaal voor doet!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Vermist katertje

Bericht door Lotte »

Wat komt die verhuizing goed uit!!
Dat was namelijk het enige waar ik nog over zat na te denken, hoe je ging voorkomen dat ze hem niet weer binnen zou insluiten. Maar als je toch al gaat verhuizen, is dat probleem ook gelijk opgelost!

Als die mevrouw voor de entingen geen geld had, heeft ze zeker geen geld voor het Kanton. Dus hopelijk loopt het nu met een sisser af.

Laura heeft over die foto trouwens helemaal gelijk. Er zijn zat foto's van mij met katten die echt niet van mij zijn ;)

En zo'n spinnende man op je benen, dat maakt alles de moeite waard he ;)
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten