mijn kat is uit het raam gesprongen ( 2 hoog )

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
misty-tillie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 01:02

mijn kat is uit het raam gesprongen ( 2 hoog )

Bericht door misty-tillie »

hallo allemaal,
Ik ben erg bedroefd :cry:
mijn poesje is uit het raam gesprongen, heb haar nu 4 weken en ze is al 8 jaar.
Ze is erg schuw en nog nooit in haar 8 jaar eerder buiten geweest.
Ze begon net te wennen en kwam af en toe op schoot.
Weet gewoon niet wat ik nu moet doen :cry: :cry:
Ze kent niks van buiten, geen auto's niks.
Ze kruipt al in een hoekje als er mensen langs lopen of als ik rond loop ( dit was bij de vorige eigenaar ook het geval).

Iemand tips??
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Hallo Misty,

Ik begrijp volledig wat je nu doormaakt. Nog niet zo lang geleden waren wij Nerrivik kwijt. Uiteindelijk bleek ze ergens in een kot opgesloten geweest te zijn en is ze nu veilig terug thuis.

Ik weet niet wat je er aan hebt maar wat ik gedaan heb:

- met een foto bij de directe buren (straal van 50 m) gaan vragen om in hun tuin (achtertuin) te mogen kijken. Een kat kruipt in de onmogelijkste plaatsen: tuinhuisjes, koten, keldergaten,... In de meeste gevallen zit ze ergens in de nabije omgeving. Ze reageren in deze stresssituatie slecht op hun naam. Gebruik een blik met droogvoeder waar je mee kan schudden of iets dergelijks.

- politie verwittigen

- alle dierenartsen in de buurt verwittigen

- flyertjes posten in een straal van 1 km met de vraag aan de mensen overal in hun huis en tuin te gaan zoeken

- op drukke plaatsen posters uithangen

- de vermiste kat melden bij de dierenbeschermingssite (CAD of BinnenBeest.be of in Nederland heb je beslist ook zulke sites)

- de dichtstbijzijnde asielen op de hoogte brengen

- regelmatig je ronde doen in de buurt (vooral tegen het schemeren aan)

Ik wens je veel geluk! Steeds het beste blijven hopen! (De meeste katten worden teruggevonden in de directe omgeving ook al kan het soms weken duren)

Aranea
Eerst eten dan de moraal
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Een van onze mormels heeft ooit ook zo'n stunt uitgehaald. Hij had bij het neerkomen wat dingen gebroken en was daardoor redelijk makkelijk te vangen, maar het kan ook zijn dat je kat gewond is geraakt en ergens in een stil hoekje is weggekropen. Goed zoeken in en achter schuurtjes en dergelijke dus!
De politie inlichten heeft (in Nederland in ieder geval) geen zin. Die geven de prioriteit aan het in struikgewas verstoppen met een lasergun. Bel wel de dierenambulance en Amivedi.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
misty-tillie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 01:02

BEDANKT

Bericht door misty-tillie »

Bedankt jongens ik ga me best doen.
Heb inderdaad meteen amivedi en dierenambulance gebeld en gemailt.
Ik ga zeker flyeren want dit beestje is doods bang nu.
Tip van amivedi is een spoor in de omgeving met oude kattenbakkorrels maken tot de plek waar ze gesprongen is: dit gedaan.
Helaas zijn er erg veel struiken en veel groen in dit dorp maar doe me best.
Het is hier zo stil nu!! :(:(

nogmaals bedankt.
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Bericht door eeke »

en... is je poes alweer boven water?????
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
misty-tillie
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2007 01:02

Bericht door misty-tillie »

eeke schreef:en... is je poes alweer boven water?????
NEE!! :(:(
ik heb zelf gezocht
flyers opgehangen in de buurt
dierenambulance gebeld
amivedi gebeld

Wat kan ik nog doen??
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Niet echt veel, behalve blijven zoeken, roepen en fluiten. Zet je eten neer en kan je eventueel een vangkooi lenen, omdat je kat zo schuw nog was en nog maar pas bij jullie woonde.
Heel veel sterkte, ik hoop hier snel te kunnen lezen dat ze weer veilig terug is bij jullie.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Hallo Misty,

Hoe moeilijk het ook is, het goede blijven hopen! Ik kan je de wildste verhalen vertellen van katten die weken nadien terug komen opdagen. Blijven regelmatig zoeken! Heb je al aan de buren gevraagd om samen in de kelders of tuinhokken of andere koten te mogen kijken?

Ik blijf meehopen!
Eerst eten dan de moraal
Gesloten