Zwerfkatje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Evake

Zwerfkatje

Bericht door Evake »

Hey,
Ik heb een vraag : sinds kort loopt er een klein katje rond(waarschijnlijk achtergelaten.. en we zouden daar graag voor willen zorgen.Weet iemand hoe we zo'n katje kunnen vangen ,zeg maar. :roll:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Probeer z'n vertrouwen te winnen door bijv. wat eten neer te zetten en daar in de buurt te gaan zitten. Of hem uit te dagen met bijv. een verenstok.
Zo kun je stapje voor stapje een beetje dichterbij komen ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
evake

Bericht door evake »

daantje schreef:Probeer z'n vertrouwen te winnen door bijv. wat eten neer te zetten en daar in de buurt te gaan zitten. Of hem uit te dagen met bijv. een verenstok.
Zo kun je stapje voor stapje een beetje dichterbij komen ;-)

Bedankt!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik ben heel blij dat je dit katje in huis wil nemen, maar weet je wel zeker dat het een zwervertje is en dat er niet ergens een verdrietig baasje zit te wachten? Misschien is het handig voor de zekerheid her en der briefjes op te hangen en dit katje aan te melden bij de speciale vermissingsdiensten, het asiel, de dierenbescherming en de dierenambulance.

Wat betreft het vangen van zwervertjes werkt niets zo goed bij het winnen van het vertrouwen als eten geven. Misschien kun je steeds eten in je schuurtje of in je keuken zetten en dan de deur sluiten als de kat binnen is.

Mocht het vangen niet lukken kun je ook de dierenbescherming of de dierenambulance bellen. Ik weet uit ervaring dat ze vangkooien en vangnetten hebben, ook al willen ze die helaas niet altijd gebruiken, maar wellicht willen ze je helpen als je aandringt.

O ja, vergeet het katje niet te laten checken door een dierenarts, want ze kunnen heel veel onder de leden hebben én ze moeten ontvlooit, ontwormt en ingeënt worden.

Succes met het vangen van dit katje en veel plezier er mee!

groetjes,
Sandra
R.Knuvelder
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 mei 2007 23:35

Bericht door R.Knuvelder »

Je moet eerst zijn-haar vertrouwen hebben. Als je zijn-haar vertrouwen hebt dan zou je kunnen proberen hem-haar naar binnen te lokken. Ik heb zelf ook een poes van de straat ( Tijgertje ) ze is ongeveer 4/5 maanden bij mij en het gaat heel erg goed ( Garfield-Blacky ) met de andere katten. Ik hoop nu ik dit schrijf dat het intussen voorelkaar is. Heel erg veel sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

R.Knuvelder schreef:Je moet eerst zijn-haar vertrouwen hebben. Als je zijn-haar vertrouwen hebt dan zou je kunnen proberen hem-haar naar binnen te lokken. Ik heb zelf ook een poes van de straat ( Tijgertje ) ze is ongeveer 4/5 maanden bij mij en het gaat heel erg goed ( Garfield-Blacky ) met de andere katten. Ik hoop nu ik dit schrijf dat het intussen voorelkaar is. Heel erg veel sterkte ermee.
Ja dat zal, denk ik, na ruim een jaar wel gelukt zijn ;-). Muis zei het al in een ander topic en ook ik heb het al een keertje gemeld, dus PLEASE R.Knuvelder kijk eerst even naar de datum van het topic om te zien of het nog relevant is voordat je reageert!

groeten,
Sandra
Gesloten