Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Lies82
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2007 12:43

Verloren kat?

Bericht door Lies82 »

Vorige maandagavond vonden mijn vriend en ik een poes voor onze poort toen we kwamen aanrijden met de auto. Ze kwam luid miauwend naar ons toe en was heel aanhankelijk. We hebben haar eten en drinken gegeven omdat ze echt uitgehongerd was. Verder lijkt ze een huiskat te zijn (ze gebruikt de kattenbak); ze is wel mager en heeft last van teken... Nadat ze gegeten had, hebben we haar weer buitengelaten. Woensdag hetzelfde verhaaltje; weer kwam ze 's avonds laat aangewandeld en was ze heel hongerig. Gisteravond was ze er weer... We hebben haar nog nooit gezien, terwijl we weten welke katten van de buren zijn. Ze lijkt wel verloren gelopen... Overdag zien we haar ook nooit, ze komt enkel tevoorschijn als het donker is. Gisteren hebben we haar wel binnen gehouden. Vanmorgen is ze weer naar buiten gegaan. Als ze blijft terugkomen, gaan we eens informeren in de buurt of iemand haar kent. Ze is welkom bij ons hoor, dus stiekem hoop ik dat ze aan huis blijft komen... ;-) De kater van mijn vriend is namelijk onlangs overleden en een nieuwe kat zou heel welkom zijn... We zien wel; ik wil wel zeker zijn dat ze geen eigenaars heeft. Maar als dat het geval is, zijn het geen goeie baasjes; ze is telkens uitgehongerd!

Kunnen jullie me goede raad geven?

Groetjes,
Lies
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Lies, als ze teken heeft en mager is zou ik het zeker proberen met haar. Wel eerst bij eventuele andere katten vandaan houden ivm eventuele besmettelijke ziektes.
Probeer via Amivedi en dierenambulance een eventuele eigenaar te achterhalen en spreek ze aan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
frikaatje
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2007 00:06

Bericht door frikaatje »

Wij hebben sinds een jaar een kater, een verloren jong uit een nest (hij stond hier gewoon op een dag). We verzorgen hem, maar hij leeft buiten. Hij is een maand geleden (ongev. begin juni) verdwenen. Hij bleef wel vaker een paar dagen weg, maar dit leek ons abnormaal. We hebben flyertjes in de bussen gestopt, en iemand uit de buurt (eigenlijk maar een straat verder) belde ons op: er zit al ongeveer een maand een kater achter zijn kattin, en blijkbaar eet die kater soms ook mee. We zijn gaan kijken, maar het was donker: we weten niet zeker of het onze kat is, we denken van wel. Hij vluchtte wel van ons weg, hoewel we zijn naam riepen.
Mijn vraagjes:
- is het mogelijk dat een kater een maand "blijft wonen" bij een kattin?
- kan het zijn dat hij ons na een maand niet meer herkent?
- hoe kunnen we hem vangen om te zien of het wel degelijk onze kat is? (de eigenaar van de kattin heeft het al geprobeerd, het blijkt onmogelijk)
- wat als het onze kat is, hoe houden we hem dan terug bij ons?
omeuris
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2007 11:53

Vermist

Bericht door omeuris »

Onze poes Laila is sinds een week spoorloos, heb al affice met foto verspreid. Verder de hele buurt al regelmatig afgezocht. Dierenarts, Gemeente, Politie, Asiel en Dierenambulance gebeld.
Ze is gechipt en draagt een bandje met kokertje en belletje.
Ik ben bang dat iemand haar binnen houdt.

Als iemand haar binnen houdt zou ze dan na verloop van tijd toch weer bij ons terug komen?
Wie heeft er nog tips?
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Is Laila een binnenpoes?

Dan zou het nl. goed kunnen zijn dat ze zich ergens verstopt heeft. Wij hebben dit ook gehad met Barreltje vorig jaar. Ze kwam uiteindelijk sterk vermagerd en met rood verbrande oortjes thuis. Waarschijnlijk heeft zij uit angst zich ergens verstopt.

Maarrrrr...... ze kwam wel thuis. Elke avond en elke morgen hebben we in de buurt geroepen en op een ochtend heeft ze het aangedurfd om terug te komen.

Je hebt alles gedaan wat je kon doen, en het afwachten met de onzekerheid is echt vreselijk!!

Oh, en wij hadden nog bijna een advertentie in de weekbladen laten zetten met een kleurenfoto...... maar die is niet geplaatst omdat ze weer thuis was. Misschien is dat nog een tip?

In elk geval...... veel blijven roepen ;-) .

Sterkte!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik weet uit ervaring hoe erg de onzekerheid is als je kat vermist is. Mijn kat heb ik gelukkig na een week teruggevonden door veel zoeken, roepen aanbellen (om te vragen of ik de tuin en schuur mocht kijken), flyers ophangen en flyers in brievenbussen doen.

Ga vooral 's-avonds zoeken en roepen, want dan is het rustiger en dan durft je kat eerder tevoorschijn te komen. Sterkte!

groeten,
Sandra
omeuris
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2007 11:53

Bericht door omeuris »

Nee, Laila is geen binnenpoes maar bleef wel meestal in de tuin.

Een advertentie heb ik al opgegeven en als het lukt komt hij
woensdag in het plaatselijke krantje, anders een week later.

Ik maak me grote zorgen, het is nu zo warm en misschien ligt ze ergens gewond en heeft ze geen water.

Ik hoop maar dat ik net zoveel geluk heb als jij en dat ze er snel weer is, ik blijf in ieder geval roepen.

Groetjes en bedankt voor je reactie,
Oda
omeuris
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2007 11:53

Bericht door omeuris »

Bedankt voor je tip van de brievenbussen.

De briefjes heb ik nu ook klaar gemaakt gaan we zo meteen in de brievenbussen stoppen in de wijk waar ze wel eens kwam.
Ook heb ik verschillende mensen gebeld en ik hoop dat het zich op deze manier rond spreekt.
Ik hoop dat ze weer thuis komt of in ieder geval dat we weten waar ze is.

Groetjes en nog bedankt voor je reactie,
Oda
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Eindelijk even de tijd om hier een berichtje op te zetten op verzoek van Kattenbella ;-) Een tijd geleden was ik hier aktiever, maar door omstandigheden niet meer zo heel erg.

Sinds 12 augustus is mijn superlieve Thomas vermist nadat hij uit huis is ontsnapt en vervolgend bang is weggerend. Sinds die tijd is hij nergens meer gezien of gehoord. Hij is een bange kat dus ik vrees inmiddels het ergste. Het idee dat hij ergens bang verstopt zit en niet naar huis durft vind ik toch zó erg dat ik er helemaal ziek van ben.
Meteen op die maandag heb ik hem overal aangemeld. De gemeente is op de hoogte voor als zij een dode kat van de weg moeten halen. Ik heb posters opgehangen, briefjes uitgedeeld, hij is op de KabelKrant te zien, hij staat in de lokale krant. Elke avond ga ik roepen en zoeken, maar geen enkel teken van leven. Alle buren zijn op de hoogte en ik ben inmiddels ook in hun tuinen geweest, maar ze zouden het zelf ook in de gaten houden en mij bellen als ze maar een glimp van hem zagen. Maar tot nu toe dus helemaal niks.

Hij verdient dit helemaal niet. Toen hij met 6 weken bij mij kwam was het zo'n bang, zielig katje. Hij was inmiddels (binnen) een stoere pestkop geworden en zo vreselijk eenkennig en aanhankelijk.

Afbeelding

Had hij maar een bandje omgehad dan had ik gehoord welke richting hij op was gegaan. Nu heeft hij niks om en de buurt hier denkt niet zo snel aan een chip, want gechipt is hij gelukkig wel.

O laat hem alsjeblieft de moed verzamelen en zelf naar huis terug gaan. Ik hoop zo dat hij de weg weet en nog steeds in leven is. Of dat hij bij mensen om hulp vraagt want zowat iedereen weet dat hij vermist is (nieuws gaat snel in een dorp)

Hij is weggelopen in Budel, dus als iemand daar toevallig zo'n kat ziet dan is er een grote kans dat het Thomas is want er lopen hier niet zoveel Cyperse katten rond.

Groetjes Hilde
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Och jeetje, Hilde :-( . Wat erg!

Je hebt er nu wel alles aan gedaan om Thomas terug te vinden. Heb je ook al briefjes (met foto) in supermarkten in de buurt opgehangen?
Meid, ik ken dit gevoel maar al te goed. Ik hoop toch zo op een goede afloop! Echt..... het niet weten maakt je wanhopig, he?

Als het je goed voelt, schrijf hier maar elke dag, hoor! ;-)

Een dikke kus van mij! :kissykissy:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
hilde
Lynx
Lynx
Berichten: 141
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:57

Bericht door hilde »

Hij is nu al bijna 2 weken spoorloos. Waar zit ie toch. Was hij maar 'al' na 4 dagen teruggekomen, want ik begin steeds vaker te denken dat ik em nooit meer terug zal zien.

Dan denk je ze veilig binnen te houden. Hij heeft totaal geen ervaring in het buitenleven.

Groetjes Hilde
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hilde,

Blijf moed houden meid! Ik kon er even niet voor je zijn, want mijn toetsebord was stuk. Ik las op je MSN nog steeds geen vrolijke aanhef :-(
Ik blijf aan jullie denken en fijn dat idereen meezoekt!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 290
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Vermist in Heerhugowaard: Indy (maine coon)

Bericht door Wendy »

Sinds mei van dit jaar is Indy vermist in Heerhugowaard.
Indy is een kater, Maine Coon, en hij loopt kreupel met zijn voorpootje. Hij heeft hier medicijnen voor nodig.
Hij heeft een lange witte streep op zijn neus en verder witte pootjes.

Afbeelding

Zijn baasje heeft al heel haar buurt afgezocht, maar waarschijnlijk is Indy heel hard weggerend. Hij is namelijk geschrokken door een laag overvliegende helicopter. Mocht iemand hem gezien hebben, neem dan contact met mij op, ik neem dan contact op met de eigenaresse (Monique).

Ik hoop dat Indy gevonden wordt!

Groetjes,
Wendy
Shumie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2007 22:41
Locatie: Zwolle

Bericht door Shumie »

Hey daar,

Ik huur een kamer op een boerderij en daar hebben ze ook vijf katten die ik verzorg.
Sinds al een hele poos zijn twee van de katten vermist, ik heb al overal in de buurt gezocht, en ben de weilanden afgelopen en ook heb ik langs de weggekeken of daar 1 van de twee lag, maar niets hoor.
Ik ben inmiddels al wel bang dat 1 van beide, of misschien allebei, overleden zijn...

De een is een grijze kater, gecastreerd en ik geloof ook gechipt maar dat is niet zeker, omdat hij een gratis behandeling heeft gekregen bij de dierenarts en als 'zwerver' is bestempeld. Hij was echter geen zwerver, hij werd hier goed verzorgd op de boerderij. Hij wasr een van de leukste katers die ik ken. Als je hem aaide was het echt een 'aai poesje, aai poesje, rotkat!' idee, als je ophield met aaien sloeg hij je. Verder had hij echt een gaaf karakter.
Hij wordt al vermist sinds juli, en voor hem ben ik het minst bang dat hij dood is, omdat hij een mooie kater was vermoed ik dat hij meegenomen is door iemand (ik vind het stelen want hij is van de boer waar ik woon). Maar ja, hopen dat hij een goed tehuis heeft gekregen.

De andere is een poes, zwart met wit, ook gesterilliseerd. Ze is de grootste schat die ik ken, volgt je overal op de boerderij en blijft maar mauwen om je aandacht, en als ze die van je krijgt geeft ze dikke knuffels en likjes terug. Ze was echt bevriend met iedereen.
Om haar maak ik me het meest zorgen; ze had een heel erge vlooien allergie waar niks aan gedaan kon worden omdat ze ook allergisch was voor de meeste middeltjes. (kan het trouwens ook een mensen-allergie zijn geweest? Daar hoorde ik laatst iemand over...)
Ze zat helemaal onder de korsten, en had vreselijke jeuk, maar niet altijd, dat was echt bij vlagen.
Verder was ze een heel goede jaagster.. Ik denk ook dat ze zo is afgedwaald van de boerderij omdat ze weer eens op jacht was op de dijk of in de weilanden.
Ik ben alleen bang dat haar iets is overkomen, ik was altijd van plan haar mee te nemen als ik verhuis en had haar dus ook al als mijn kat bestempeld...
Zij is overigens sinds ongeveer 2,5 weken weg. Heel onnatuurlijk voor haar...

Misschien dat iemand me informatie kon geven, of ze gezien zijn o.i.d, ik heb al op diversen sites van me laten horen maar nog steeds geen reactie gehad. Het maakt het ook heel lastig natuurlijk dat ze niet gechipt zijn of dat het nummer niet bekend is bij mij :(
Heeft iemand nog tips voor me?
Myron
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2007 17:05
Locatie: Kerkrade

MYRON VERMIST!!

Bericht door Myron »

myron is vermist :-(

sinds maandag 12 november heb ik hem niet meer gezien.
ik denk dat ie door andere katten is verjaagd uit z`n territorium. kwam er vanavond achter dat ik een opvangtehuis heb voor katten! lag er doodleuk ene te slapen in de hangmat van myron. hij was vrij stevig, en myron is maar klein en iel. dus dat wint ie nooit. heb de laatste tijd vaker andere katten hier naar binnen proberen zien komen. als ze mij zagen bleven ze stokstijf staan en gingen ze weer weg.

denk dus dat hij niet meer terug durft te komen of dat ie niet meer welkom is ofzo. :-(

ik heb hem al als vermist opgegeven bij de databank voor gezelschapsdieren (hij is gechipt). heb de amivedi gebeld en hem als vermist opgegeven, dierenambulance gebeld, dierenasiel, nergens een melding van hem. ik hem een blaadje gemaakt met vermist en foto`s, die ik nu eindelijk van mijn telefoon op de pc gekregen heb (zal hier dit weekend een foto van myron plaatsen), en die ga ik morgen overal ophangen. ook even naar het dierenasiel, en daar een pamflet achterlaten, en maar eens kijken of hij toch niet daar is. na 2 weken mogen ze hem verkopen :-(

ik maak me zoooo`n zorgen om hem. tis nu veel te koud en hoop dat er niks is gebeurt :-(

myron, pleeease come home :(
Plaats reactie