Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Heel veel sterkte Lisa.

Ik ben zelf ook ooit een poes kwijt geweest en weet dus precies hoe je je nu voelt! Gelukkig heb ik die poes na een week intensief zoeken én met hulp van flyers in de brievenbussen in de buurt teruggevonden.

Hou moed!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
mara30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2005 20:34

Bericht door mara30 »

Ik zag dat je aangeeft alle asielen te hebben gebeld, maar haal uit jouw verhaal nog niet of je ook met dierenambulance hebt gebeld.
Niet dat je nu van het ergste uit moet gaan, maar ambu haalt ook dode katten op om zo herkenning voor baasje nog mogelijk te maken. Zou je in elk geval zekerheid hebben.
Verder zou politie misschien nog optie zijn. Mogelijk hebben mensen melding gedaan van gevonden kat of zwerfkat in de buurt zonder dat ze dit hebben gemeld bij asiel. Overigens geeft politie dergelijke meldingen vaak ook weer door aan dierenambulance.
Succes met zoeken in elk geval en beperk je gebied niet te veel. Ik denk dat je verbaasd kunt zijn van de afstanden die een kat kan afleggen.

Gr mara
Lisa
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:41

Bericht door Lisa »


Hey,

ik ben jullie vergeten te vertellen dat ik in België woon en jammer genoeg niet in Nederland .. In België heb ik geen weten van een dierenambulance. Politie heb ik nog nooit weten opkomen voor dieren bij ons in de regio dus ik zou zeer verwonderd zijn moesten ze voor mijn kat wel moeite doen.Denk eerder dat ze me wat zullen uitlachen. Ooit heb ik klacht willen indienen bij politie tegen het circus met wilde dieren die in veel te kleine vieze kooien werden vervoerd en gevangen werden gehouden. Ze zeiden me doodleuk dat ze die klacht niet aanvaarden omdat ze anders geen standgeld meer kunnen ontvangen van het circus... dus pff corrupte boel !

Mensen bellen me wel om te zeggen dat er daar en daar een kat dood ligt en dat ze een zien die op onze Remie kan trekken maar niemand echt met concrete gegevens. HEt is echt een heel mooie kat en een hele lieve dus zou er neit van schrikken moest iemand hem meegenomen hebben. dan hoop ik alleen maar dat hij zich daar super thuis voelt en dat ze hem nog beter behandelen als dat wij deden... wat me niet echt mogelijk lijkt want zou hemel en aarde bewegen voor dat beestje ! :cry:

Ik blijf gewoon hopen dat hij nog zelf naar huis komt. Vanavond ga ik met men vriend nog maar eens bij ons in de bossen roepen en zoeken en met wat eten staan... misschien vanavond geluk... :?:

Lisa
Gebruikersavatar
GiNi
Poema
Poema
Berichten: 253
Lid geworden op: 17 apr 2006 20:55
Locatie: Mechelen

Bericht door GiNi »

hey lisa, ik denk ook niet dat er bij ons (belgie) dierenambulances zijn. politie is inderdaad geen goeie plek om naartoe te gaan met zulke klachten! ik denk dat je alleen bij een asiel/dierenbescherming terecht kan in belgie met zulk soort problemen.

spijtiggenoeg kan ik beamen dat er af en toe katten worden gestolen (ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat dat bij jou niet het geval is!!). de nonkel van mijn poes is ook op een keer verdwenen, hij was zwart met witte pootjes en witte ster vooraan, dus er is een vermoeden dat het om de pels kan zijn :(
ik zou elke tip wel proberen na te gaan, wie weet zit er eens een goeie bij (ook al zijn het vage gegevens).

blijven proberen hoor lisa, het is echt de periode voor katten om de wijde wereld te gaan verkennen deze tijd van het jaar, dus geef de moed niet op!
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Er zijn wel een paar dierenambulances maar da's allemaal privé en echt bedoeld zoals een ambulance voor mensen. Dus die gaan geen dieren zoeken of ophalen of zo. Alleen dus al ze dringend naar de dierenkliniek moeten vervoerd worden of zo en ik denk dat je er dan ook wel heel wat geld voor kwijt bent.
In elk geval komen die hier geen dode dieren ophalen ;)

Heel veel sterkte nog met je zoektocht/wachten, lijkt me echt vreselijk.
:kissykissy:
Lisa
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:41

Bericht door Lisa »


:grin:
SUPERGOED NIEUWS !!!
onze Remie is gisterenavond ineens bij ons binnengewandeld !!!!!
Hij had nogal verhalen bij want hij heeft een half uur gemiauwd zonder ophouden !! :lol:
Hij is geen meter van mijn zijde geweken... het lijkt echt of hij me heeft gemist !
Het manneke is wel heel mager dus misschien heeft hij inderdaad ergens vast gezeten want normaal gezien vinden katten hun eten wel he ? ! Ook heeft hij heel veel gedronken. Dat moet ik int oog houden want heb eens ergens gehoord of gelezen dat het niet normaal is als een kat veel meer drinkt dan normaal... misschien wat uitdroging? Kan inderdaad wel als hij ergens tien dagen heeft vastgezeten.
In ieder geval, ben superblij dat hij terug is! Nu moet hij terug wennen aan onze andere katten en onze andere katten ook aan hem... Ze kunnen elkaar nu niet meer verdragen.. blazen en vechten ... Vandaag zijn mijn vier bengels dus terug voor het eerst met vieren alleen thuis ! Hopen dat ze elk hun draai terug vinden en elkaar het leven niet zuur maken !
Allen bedankt voor jullie steun ! Het heeft me echt geholpen !!! :kissykissy:

Lisa
x
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Lisa wat fijn dat dat hij eindelijk weer terug is!!!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Lisa schreef:Het manneke is wel heel mager dus misschien heeft hij inderdaad ergens vast gezeten want normaal gezien vinden katten hun eten wel he ? ! Ook heeft hij heel veel gedronken. Dat moet ik int oog houden want heb eens ergens gehoord of gelezen dat het niet normaal is als een kat veel meer drinkt dan normaal... misschien wat uitdroging? Kan inderdaad wel als hij ergens tien dagen heeft vastgezeten.
Fantastisch dat hij weer terug is! Je hoeft je echt geen zorgen te maken over zijn gezondheid, want dat komt vanzelf weer goed.

Je kat hoeft niet vast hebben gezeten, want voor huiskatten kan het best lastig zijn om eten te vinden, vooral in een stad. Ze zijn niet echt getraind om muizen en vogels te vangen en de vuilnis staat naar 1 keer per week aan de straat. Dat kan ook de reden zijn dat hij zo vermagerd is. Het spijsverteringssysteem van huiskatten is niet zoals bij zwerfkatten aangepast aan soms wel en soms niet eten.

Wat betreft het vele drinken hoef je je ook geen zorgen te maken. Als hij buiten heeft gelopen heeft hij voldoende binnengehad omdat het veel heeft geregend. Als hij wel vast heeft gezeten dan heeft hij toch kunnen drinken, want na 10 dagen zonder drinken zou hij niet meer op zijn pootjes kunnen staan.

Hij is pas echt uitgedroogd als alle veerbaarheid uit zijn nekvel is. Probeer het maar, als zijn nekvel hard en onveerbaar aanvoelt is hij uitgedroogd. Hij kan dan ook niet meer zelf drinken en moet dan aan een infuus.

Ik denk dus dat jouw kat dus gewoon dorst en honger had. Verwen hem maar lekker en tussen hem en de andere katten zal het ook wel weer goed komen!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Wat fijn om te lezen dat jullie Remie weer terug gekomen is. Het geeft me hoop.

Onze Barrel, de eerste kat van ons kwartet is sinds gisteravond weg. Nooit is ze de buurt in geweest (binnenkat) en ik begin nu al moedeloos te worden :???: .

Wij hebben Amivedi al geinformeerd, ze staat daar ook al op de site, en in de buurt hebben we flyers in de brievenbussen gestopt. Morgen hangen we de flyers ook in de winkels.

We zijn echt een beetje wanhopig.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Daan, ze vind haar weg naar huis wel hoor, zodra ze op verkenning gaan onthouden ze de buurt wel waar ze moeten zijn.
Ik denk niet dat ze ver van huis is gegaan, Jessie was ook al de tijd dat ik haar kwijt was dichtbij.
Alleen verstopt omdat ze bang was.
Ik hoop dat ze gauw weer thuis is meid :kissykissy:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Of misschien ergens per ongeluk opgesloten? Een openstaand schuurtje waar ze zich ging verstoppen, wat later is dichtgedaan... misschien even vragen of buren hierna willen kijken? Lastig hoor :???: Heel veel succes!!! Hopelijk vinden jullie elkaar gauw!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ze is er nog steeds niet :-( . Wij beginnen nu allemaal peentjes te zweten..... het is zo raar en stil zonder haar in huis. En we zijn ook zo van de gewoontes, he.... gewoon vier schoteltjes vullen en zo :-( .
We missen haar gebler als ze een "prooi" heeft, in haar geval was dat altijd een sok of een washand uit de badkamer, de hele trap lag er vol van.
Alles, maar dan ook alles hebben we nu gedaan, en we doen het nog.... rondjes lopen, roepen als het gaat schemeren... meer kunnen we stomweg niet doen :???: .
Vriendjes van de kinderen zoeken mee, ouders zoeken mee..... alle hulp, maar geen enkele reactie op de flyers :-( .
Ik hoop dat Barreltje morgen ook op de site van het dierenasiel komt, met foto en dat dat dan misschien iets op zal leveren.
De onzekerheid is vreselijk!

Misschien is er iemand die haar hier zal herkennen, je weet het maar nooit, daarom plemp ik hier voor de zekerheid ook nog even een foto neer.

Barreltje, een blauw/grijze EK..... wij missen haar:
Afbeelding
Afbeelding
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Nog steeds geen Barrel :???: .
Vandaag heb ik geregeld dat ze in twee huis-aan huis krantjes als vermist komt te staan hier in Den Helder en omstreken. Die worden echt aan elk huisadres afgeleverd.
De advertenties komen in de kranten met kleurenfoto én de vraag of men in schuurtjes en/of garage wil kijken van mensen die op vakantie zijn.
Als ze onverhoopt bij iemand in huis zou zijn die haar misschien nu al niet meer kwijt wil is er vast wel een bezoeker die ons daarvan op de hoogte stelt. Hopelijk (en ik put daar vreselijk veel moed uit) levert dit wat op.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

:multi: BARREL IS THUIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :multi:
Ze is vermagerd en uitgehongerd......
Ik zag haar staartje over de schutting gaan, vloog naar buiten en riep haar. Luid mauwend kwam ze op me af gerend.
Ons meisie is er weer!!!!!!! :grin: :grin: :grin:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

WHOEHOE!!!! En nu platknuffelen die handel! :grin: :grin: :grin:
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Plaats reactie