Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Gevonden / Vermist

Bericht door sokje »

hey, we hebben gisteren een kat gevonden en ze mee naar huis genomen. Ik denk dat ze drie-vier maand is. De oudjes vinden het niet zo tof en nu is het altijd ruzie en blazen en grommen. Kan ik hier iets aan doen??? help!
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Als je van plan bent om haar te houden, zou ik haar heel rustig aan je andere poezen laten wennen. Dus eerst even apart houden (ook met het oog op eventuele ziektes). Vervolgens kun je ze langzaam aan elkaar laten wennen. Over dit kennismakingsproces zijn allerlei topics.

Succes ermee en lief dat jullie haar opgevangen hebben! :wink:
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Ik zou haar eerst aanmelden bij Amevedi (of iets dergelijks). Er kunnen wel eens heel goed mensen naar haar op zoek zijn. Verder kan je haar melden bij de dierenasiels, dierenartsen en dierenwinkels. Foto en of beschrijving van de kat en wanneer en waar je haar hebt gevonden.
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

mijn vriend heeft de straat af gedaan en niemand weet van wie het is. de kennismaking is al gebeurd. maar het blijft oorlog.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

sokje schreef:mijn vriend heeft de straat af gedaan en niemand weet van wie het is. de kennismaking is al gebeurd. maar het blijft oorlog.
Daarom moet je die kennismaking ook heel rustig laten verlopen.
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

daar is het nu te laat voor. ik had ze in een reismand gedaan, eerst gesloten. de katten gingen snuffelen en die kleine blaasde direkt. Na een tijdje heb ik het open gedaan en de kleine liep er direkt uit en wilde spelen ook met de grote. Maar die gromden en blaasden en slagen. De kennismaking is dus niet goed verlopen.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Dat kan je ook bijna niet verwachten. Laat ze rustig aan elkaar wennen door ze niet constant bij elkaar te laten. Dan kunnen de oudjes ook weer even bijkomen. Hun veel aandacht geven kan het ook makkelijker voor ze maken.Verder zal het kleintje zijn plek moeten leren kennen, dat kan er dus wel even heftig aan toe gaan en het kan ook allemaal wel even duren dus geduld, geduld en nog eens geduld :smile:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

Precies, het heeft hier ook een week geduurt voordat het gegrom en geblaas over was en na drie weken sliepen ze voor het eerst samen op een stoel.
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
Marg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:59
Locatie: Roosendaal

Bericht door Marg »

sokje schreef:mijn vriend heeft de straat af gedaan en niemand weet van wie het is.
Ben je ook al nagegaan of ´het beesje´ gechipt is....de dierenartsen kunnen het evt. nagaan...een vriendin van me was ook een keer haar kat kwijt en heeft hem op die manier teruggekregen!
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

de eigenaar is boven water gekomen, maar hij wil ze niet terug. hij zat met een nestje met een paar jongen waar hij niet vanaf geraakte en deze was gaan lopen al een paar dagen. ze waren nog niet gechipt of ingeënt.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ach ja ook lekker goedkope manier om van je kittens af te komen. Zulke 'mensen' maken me woest :evil:
Die moeten ze ondersteboven aan een boom hangen en langzaam in zoutzuur laten zakken..
Onze Buffy was ook zo'n ongewenst kitten alleen zij was nog jonger, met 8 weken was zij buiten gevonden en naar een opvanghuis gebracht alwaar wij haar gehaald hadden 2 weken later.
Er was hier een week flink gegrom en geblaas onder elkaar maar daarna is het vrij snel steeds beter gegaan, je moet ze nu is zien samen. :wink:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3044
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik hoop dat het lekker gaat lukken met je andere katten. Met geduld zal dit best gaan :wink:
Wat die mensen betreft...Sandy zei het al :evil:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sokje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2004 16:18
Locatie: Mechelen

Bericht door sokje »

de middelste en de nieuwe spelen al heel veel met elkaar. die kleine houdt mijn twee oudjes jong. er is nu alleen soms wat gevecht, omdat die kleine best wel de baas wilt worden en dat willen die oudjes natuurlijk niet.
Mollie, 15 jaar(overleden op 281008)- Steffie, 13 jaar, kort haar tijgerprint - Noukie, ?, kort zwart haar - Dizzy, 3-4jaar, kort haar tijgerprint
Anonymous

Kat kwam na 14 maanden terug

Bericht door Anonymous »

Hoi,

Ik weet niet juist waar ik dit berichtje moet plaatsen dus zet ik het hier maar.
Wij hebben al verschillende katten gehad en ook al gehad dat die zomaar verdwijnen zonder dat we weten waar ze naartoe zijn.
Gisteren stond hier opeens na 14maanden één van onze katten terug.
Weten jullie hoe dat kan? Heeft iemand anders dat al eens meegemaakt? Nu op haar rug hangt haar haar zeer sterk samengeklit. Zo een strook van ongeveer 10cm en 2cm breed boven op haar rug. Waarvan zou dit kunnen zijn? Het is precies samengeperst ofzo... Ik heb dat nog nooit gezien. Kan iemand mij helpen?
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Hi,

Tjeetje joh, wat goed dat ze terug is na zo'n tijd :-P
Ik zou even naar de dierenarts gaan met haar om haar te laten checken. Ze kan heel wat avonturen hebben meegemaakt in die tijd. Waarschijnlijk is die "streep" een gevolg van ergens vast gezeten hebben.
Dat katten soms terug keren naar de vroegere honk ... tja, je leester zoveel verschillende dingen over. Van kleine afstanden tot hele staten die ze overbruggen. Honden doen dat ook ;-) Ik heb het antwoord niet, maar ik vind het wel super dat sommige dit doen. Waarom zou het ene dier dit wel doen en het andere niet denk ik dan ....
Heel veel geluk met haar...ik neem aan dat je haar weer bij je houd?

Groetjes,
Cis
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Plaats reactie