Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marion
Lynx
Lynx
Berichten: 151
Lid geworden op: 02 jan 2003 18:54
Locatie: rijssen

Bericht door Marion »

Ooooh daan, wat fijn!!
:kissykissy:
Geef haar een dikke knuf van me, want dat is het ergste wat je kan gebeuren!!!
If you hold a cat by the tail you learn things you cannot learn any other way..
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

EINDELIJK....wat zullen jullie gelukkig zijn.... :mmwhistle: :mmwhistle: :pdtura: :pdtura: :pdtdan: :pdtdan: :multi: :multi:

En nu een boodschap voor Barreltje....POEZEKOP, NOOIT MEER DOEN HOOR...BRAAF BIJ DE BAASJES IN DE ZETEL BLIJVEN.... :lol: :lol:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Daan, valt het op dat ik blij ben :grin: :grin: :grin: :grin:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Lisa
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:41

Bericht door Lisa »

:-P

SUPER !!! Ben blij voor jullie !!!! Eind goed al goed !!!

Lisa
x
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Het is altijd zo leuk om lezen als er weer een kat veilig thuis is, als ik dan lees hoe blij kat en baasje zijn om elkaar weer te zien springen mijn traanbuisjes spontaan open.

Voor de mensen waarvan de kat er nog niet is: niet opgeven hoor, de kans is groot dat jou lieve schat vroeg of laat ook weer thuis komt
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Guusjes avontuur.

Hé lekker zo voor het raam in de slaapkamer van mijn held en de mensenmama, beetje naar de mensen kijken die voorbij lopen, de buurpoes die zit te miauwen voor zijn deur, al die vogeltjes die heen en weer vliegen in en uit de grote berk die hier staat.
Het raam staat een stukje open, zal ik het eens proberen? Ja, het lukt, het gaat een beetje verder open, mijn kop kan er zelfs door. Dat is leuk nu kan ik alles nog beter zien en horen. Ik wordt steeds nieuwsgieriger.
Maar wat gebeurt er nu? HELP IK VAL!!!!.
Past boem auw, dat doet even zeer. Wat is dit waar ben ik? Ik schiet maar onder de eerste de beste struik om even na te denken.
Wat zal ik doen naar de deur lopen en aanbellen? Of klepperen met de brievenbus? Ik kan daar nog niet bij ben ik bang ik ben ook nog maar 5 maandjes oud. Fristi loopt ook altijd buiten en die vind dat leuk nou ik helemaal niet. Ik ben bang en begin het koud te krijgen.
Na een lange tijd hoor bekende stemmen, ik hoor mijn naam geloof ik roepen, ja hoor maar: Guusje Guusje. Ik ben hier kom me maar halen, hé ze lopen langs me heen. Waarom miauw ik nou nooit?
Het begint al aardig donker te worden en ik zit hier nu al een paar uur.
Zouden Fristi en Pepsi mij missen? Ik hun wel. En mijn grote held Peet.
En puberkindje en de mensenmama.
Puberkindje moet morgen examen doen, zou dat wel gaan lukken als hij mij mist? Mensenmama had alvast een aanmoedigingstaart gekocht daar zullen ze ook wel geen trek meer in hebben.
Mensenmama en puberkindje lopen nu al een paar keer voorbij maar ze zien me maar niet.
Wie is dat? :-o mijn grote held!!!! Op een fiets, kijk hem nu eens hij fietst als een kip zonder kop door de straat heen en weer.
Hé daar is puberkindje met een fel lichtje en weer roept hij Guusje, Guusje.
Pap, Mam, ik geloof dat ik iets zie. De kip zonder kop en de mensenmama komen aangerend.
HOERA ik ben ondekt!!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Mijn grote held vouwt zich met zijn bijna 2 meter dubbel om onder de struik te komen. Ik durf nog niet zo goed te voorschijn te komen, maar dan komt er een grote vertrouwde hand en die pakt me stevig vast.
MIJN GROTE HELD!!!!!
Dat is gezellig zo in een optocht naar binnen.
Bah het ruikt een beetje vies binnen, mensenmama heeft de oven vergeten uit te zetten.
Eerst maar eens even mezelf wassen, en daaarna lekkere harde brokjes eten. Grote held gaat naar boven een dutje doen, wacht op mij!! Ik kom eraan even een slokje water. Zoals elke avond zit ik toch nog eerder op bed dan mijn grote held. Samen gaan we slapen, ik kan het toch niet laten om even mijn kop op te tillen. Het raam is dicht.
xxxxxGuusje.

Ps. Met dat examen en de taart komt het nu vast wel goed.
Zet hem op Spikey!!!!!!!!
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Jeetje Guusje, wat een avontuur! :shock: Misschien moet je toch eens leren mauwen, knulletje. ;-) Slaap nu maar lekker bij je grote held!!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Guusje toch, ik zat te lachen en te huilen tegelijk bij jouw grote avontuur.
grote kleine man, dit moet je toch maar niet meer doen hoor ! Blijf maar
veilig uit de buurt van ramen, op bed bij je grote held is het véééééél veiliger, lekker warm en gezellig.

Dikke knuf voor jouw Guusje :grin:
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
golsteijn
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2007 09:57

kat al 4 dagen weg, help!!!

Bericht door golsteijn »

Hallo, ik las net jullie berichtjes door en net zoals bij een paar van jullie is ook onze kat al 4 dagen niet meer teruggekomen. Het is al voorgekomen dat hij 1 nacht wegbleef maar normaal kwam hij 's avonds na hem te hebben geroepen weer aangetrippeld. We wonen vrij dicht bij een bos en vermoeden dat hij ergens van geschrokken is en nu in het bos zit. Hij heeft wel gelukkig een halsbandje met ons telefoonnummer om.
Is er nog hoop dat hij terugkomt? Ook al is hij misschien verdwaald? We worden gek van ongerustigheid en doen geen oog meer dicht!
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Jeetje, wat vervelend dat hij al zo lang weg is! Je hebt zeker al in het bos zelf rondgelopen? Misschien met zijn favoriete brokjes gerammeld? Ik zou ook even contact opnemen met Amivedi, daar kan je je kat als vermist opgeven en gevonden katten bekijken. Ook misschien overal briefjes ophangen? En veel in het bos rond gaan lopen en hem roepen.

De onzekerheid lijkt me ook heel naar inderdaad :-(.

Sterkte in ieder geval!

Wendy
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Als jullie kat een kater is en nog niet gecastreerd is, kan het zijn dat hij gewoon ergens een kattin heeft gevonden. Mijn dierenarts heeft gezegd dat de kattentijd in Februari het ergst is.
Normaal gezien zal je kat wel terugkomen. Mijn vriend z'n vorige kat bleef soms ook een week weg en dat was een gecastreerde kater!
Je kan hem altijd proberen te lokken met een speelgoedje dat lawaai maakt.

Groetjes Kathy en Kimba
golsteijn
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2007 09:57

Bericht door golsteijn »

Bedankt voor jullie snelle reactie! Hij is niet gecastreerd dus het kan inderdaad dat hij een vrouwtje is tegengekomen en nu de grootste lol heeft terwijl wij in de stress zitten :). We hebben al meerdere keren in het bos gekeken ja, en mensen gevraagd alert te zijn. Het ergste is dat knagende gevoel dat we hem tegen ons gevoel in naar buiten hebben gelaten..toen we hem kregen hadden we al met nadruk gevraagd aan zijn vorige eigenaars, of hij een kat was die nooit buiten kwam want dit vonden we belangrijk. maar blijkbaar kwam hij toch buiten want hij was niet meer te houden, gek werd hij binnen! En omdat we dat weer erg zielig vonden en de kat de nodige stress had lieten we hem 's avonds maar buiten als er bijna geen verkeer meer was. Maar goed, we hopen het beste. In ieder geval bedankt. Groetjes Chantal
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Vergeet ook niet het dierenasiel en de dierenambulance te bellen om je vermissing op te geven en na te vragen of hij al in het asiel zit.

Verder zou ik hem zeker castreren, want dan zal hij zijn hormonen niet meer achteraan gaan en dus wat minder snel weglopen. Ook voorkom je hiermee veel ongewenste zwerfnestjes (wat heel zwaar is voor de zwerfmoederpoes en haar kittens).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Inanna
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2007 16:16
Locatie: Echt

Bericht door Inanna »

Het leest heeel bemoeidigend te lezen dat deze poezen uiteindelijk terug thuis zijn gekomen. En dat heb ik hard nodig want na 3 weken treur ik nog steeds om mijn verloren Luna. Ik heb overal a4tjes gehangen en nu laat ik een advertentie plaatsen in 3 verschillende weekbladen.
Dus duimen jullie voor me??

Een ongelukkig vrouwtje.. snif..
Gebruikersavatar
serafina
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 mei 2007 09:55
Locatie: den haag

Bericht door serafina »

Ik ga voor je duimen hoor.

Ik hoop echt dat Luna weer thuis komt
groetjes Marion en een pootje van Serafina, Wolfie en Tom
Plaats reactie