Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de foto`s zoals beloofd.
Laatst gewijzigd door ingrid f op 07 dec 2005 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Zoals ik het zelf zie is ze dus niet zwanger.

Ik heb wel nog even een vraag Moppie wil nu al twee dagen niet eten en ik zit behoorlijk met mijn handen in het haar, met de vraag hoe dat kan.
Weten jullie iets misschien?
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi Ingrid,

Je zit met heel wat vragen hé, rond het al of niet zwanger zijn, en nu rond het niet eten, als ik van jouw was zou ik toch nog eens langs de da gaan, moppie is nu al een tijdje bij jullie, heeft zich aangepast, en is wat in" haar plooi gevallen" , zoals wij dat zeggen (tot rust gekomen). Toen je de eerste keer naar de da ging, stond ze nog onder stress, ze had pijn van de blauwe plek, beestje was misschien uitgehongerd van een paar dagen niet te eten enz...Dat maakt toch dat de da toen nog geen echt goed beeld van haar kon maken. ondertussen weten jullie hoe ze zich gedraagt, eet, slaapt enz...en dus zou de da haar nu grondiger kunnen onderzoekken, Moppie zal hanteerbaarder zijn, en jullie kunnen héél wat info over haar vertellen.

Rond het niet eten, dat kan vanalles zijn, wanneer hebben jullie haar ontwormd ? Dit moet regelmatig gebeuren. Het kan ook zijn dat haar darpmjes ontregeld zijn door de overvloedige natte voeding die jullie haar geven, heeft ze ook diaree ?
Het kan ook nog zijn dat ze met een haarbal zit, die haar maag vult, waardoor ze eigelijk met een vol gevoel loopt, en niet meer wil eten, dit is ook pijnlijk voor een poes.
Het kan ook nog zijn dat ze vroeger zo verwaarloosd geweest is, op vlak van voeding, dat toen ze bij jullie kwam gaan bij-eten is, dus haar schade qua voeding is gaan inhalen, en dat ze nu op een punt gekomen is, dat ze eindelijk wat verzadigd is, en stilaan minder behoefte heeft aan voedsel. Jullie Moppie at erg veel, in vergelijking met andere poezels, dus het zou kunnen dat ze aan't bij-eten geweest is.
Wat ook nog zou kunnen, is dat, als ze zwanger is, de bevalling op gang komt, dan eten ze dikwijls minder of niet meer, maar dan zou je ook nog andere symtomen moeten gaan zien, zoals nestdrang bv.

Ja Ingrid, een hele boterham hé, maar ik probeer maar zoveel mogelijk dingen te noemmen van wat ik weet. In elk geval ziet ze er op de foto's gelukkig en gezond uit.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Dankjewel lieve veronica voor je antwoord, erg lief.

Tja ik heb ontwormingsmiddel vanavond bij haar eten gedaan maar ze eet dus niet helaas.
Ze vraagt overdag en in de avond ontzettend veel aandacht en waar ik ook zit of sta daar is Moppie ook.
Af en toe wordt ik er wel gek van hoor ;-)
Ik denk inderdaad dat het even beter is om toch even terug te gaan naar de da maar dan neem ik wel een ander, die ik nou heb heeft Moppie oppervlakkig onderzocht, ik had er meer van verwcht eingelijk.

Ik kan het gewoon niet aanzien dat ze niet eet, maar das mijn karakter dat had ik bij de honden ook hoor :grin:
Dan zat ik daar maar op de grond net of ik van het eten at en af en toe gaf ik het eten wel eens met een vork, zodat ze maar aten.

Tja ik weet het even niet meer, daarom zal ik maar even voor de zekerheid een afspraak maken bij de da.

Ze heeft overigs geen diaree normaal poept ze twee a drie keer per dag nu nog maar 1 keer maar dat ziet er goed uit.

Ze begint wel steeds meer te mauwen vooral in de avond rond 23;30.

Ik zal jullie op de hoogte houden.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Aangezien ze tot voor twee dagen altijd goed en veel heeft gegeten, heeft ze nu wel wat reserve, en kan ze wel even zonder eten. Je moet wel goed opletten dat ze blijft drinken, 24 uur niet drinken en daarbij dan ook niet eten (in de natte voeding zit veel vocht), kan héél snel leiden tot uitdroging, ze worden dan heel snel heel ziek, en kunnen zonder ingrijpen snel sterven !

Uitdrogen bij een poes merk je als ze minder actief, slaperig en hangerig word, en als je dan haar huid vastneemt en opheft, en het blijft zo staan, valt dus niet direct terug mooi glad, dan is ze al serieux aan't uitdrogen, en moet je vlug ingrijpen.

Goed dat je een afspraak maakt bij de da, als je een goede treft, zal hij je heelwat kunnen duidelijk maken.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Nou Moppie eet weer :-P ik moet er wel bij gaan staan of zitten, maar dat maakt me niet uit zolang ze maar eet.
Ze drinkt ook eindelijk water.
En knabbelt veel aan het kattengras.
Dus gelukkig weer even een zorg minder.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Moppie weet wel wie ze uitgekozen heeft ;-)
Ik kon ook wel antwoord geven maar Veronikske had het al zo goed en uitgebreid verteld dat dat overbodig was :grin:

Vanaf de bovenkant gezien lijkt het er niet echt op dat ze zwanger is, aan de zijkant is het vanwege het zwart niet te zien.
Het hangbuikje is geen indicatie voor een zwangerschap.
Laten we maar uitgaan van het positieve dat ze gewoon heel wat schade heeft ingehaald bij je ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Ik lees dit hele verhaal net pas. Wat een avontuur zeg!

Een vriend van me is onlangs verhuisd en had binnen een week ook een aanloper, die blijkbaar geen huis (meer) had. Als ik het me goed herinner is de termijn voor het moeten teruggeven van een dier aan de rechtmatige eigenaar twee weken, maar dat weet ik niet helemaal 100% zeker. Volgens mij zijn jullie (en Moppie, die trouwens als twee druppels water op mijn Puk lijkt) dus in the clear.
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Volgens de LID is het een half jaar, maar zouden mensen nu nog voor de kat komen en je aanklagen voor diefstal, dan mag jij hen aanklagen voor verwaarlozing. En dan win je 8-)

Probeer wel je vragen te catechoriseren s.v.p., dus vragen over eten bij Voeding (eerst even zoeken graag ;-) ), zodat het niet een Moppie-topic wordt, maar alle informatie overal waar nodig terug te vinden is.

Alvast bedankt ;-)
h.g. Emma
Kuiltje20
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2005 11:33

Bericht door Kuiltje20 »

Hoi,
Allereerst: lief dat jullie het beestje hebben opgevangen. Maar aan de andere kant: wat ontzettend sneu voor de mensen van wie het katje eigenlijk is (als die mensen er zijn natuurlijk). Op dit moment ben ik ruim 2 weken mijn ontzettend mooie Main Coon-kruising kater Koen kwijt. Waarschijnlijk is hij zo'n 2 weken geleden in een hitsige bui achter een poes aan gelopen (hij was toen nét gecastreerd, maarja dan kriebelt het nog wel een beetje denk ik) en hij kan altijd naar buiten (katteluikje). En ik hoop echt dat er bij mij in de buurt niemand Koen vasthoudt en hem verzorgt net zoals jullie. Ik heb al in een straal van 3 km. overal postjertes hangen, maar tot nu toe geen resultaat... En Koen heeft ook nog eens geen bandje om, dus dan kunnen mensen ook denken dat hij van niemand is... Amivedi inschakelen en de dierenambulance bellen is iets wat ik allang gedaan heb, maar ook nog geen reslutaat...
Tot die tijd mis ik Koen verschrikkelijk en hoop echt dat er mensen zijn die de postertjes zien of Amivedi bellen als ze een mooie rode kater gevonden hebben.
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Kuiltje, ik ben er ook wel zeker van dat ze overal een bericht achter hebben gelaten dat ze haar gevonden hebben,.. Het is niet dat ze deze kat zomaar hebben gehouden, zonder te kijken naar een eigenaar...

Hoe gaat het met moppie trouwens? al een tijdje niks meer gelezen...

In jouw geval Kuiltje.
Vooral katten zoals Coons zijn gewilde katten om in huis te trekken of te stelen.

Tenzij je ergens woont waar nauwelijks onbekenden komen, zoals hier waar ik woon, of je hebt een veilig buiten, zou ik zo'n kat zoiezo al niet naar buiten laten...

In een dorp verderop is een noorse boskat kitten van 11 maand meegenomen, zelf heb ik haar weleens gevraagd, hoe durf je ze los te laten, ben je niet bang ze kwijt te raken, maar ja, toen was haar kitten weg...

En in een dorp waar ik ook voor mn werk kom, loopt ook een coon rond, maar die laat zich niet vangen. Ik zou in een gewone buurt om diverse redenen mn katten niet zo naar buiten laten, maar juist in een afgeschermde tuin, laat staan een dure kat als een coon of een andere raskat. Het kan goed gaan, maar zo zie je maar dat het ook mis kan gaan..

Ik zou als ik jou was de asielen in de buurt en opvangen ook nagaan, want een kat kan binnen zijn gekomen, maar dat ze de kat niet linken aan jouw bericht. Dus zelf een kijkje nemen is wel zo verstandig...
Ik hoop dat je hem terugkrijgt, en mijn tip is om hem dan een ren te geven.
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Misschien is het een goede tip om ook een aantal dierenartsen in de buurt te bellen. Misschien dat zij hem een keer tegenkomen!

Ik hoop dat je schatje snel weer thuis is! Succes ermee!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

De meeste dierenartsen hebben inderdaad een vermist/gevonden-boek waarin je je kat kunt melden.
En ja, na een sterilisatie is er nog één zaadlozing mogelijk, die nog in de zaadstreng zit, en moet je de kater 2 weken binnen houden. Dan pas is het sperma opgelost en is de kater steriel.
Ik hoop dat je Koen snel terugkrijgt
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Met Moppie gaat alles perfect, zoals ze veranderd is met toen ze hier kwam, das ongelofelijk.
Ze bijt niet meer, ik kan haar lekker knuffelen, ze eet heel goed te goed zelfs :smile:

Goh Kuiltje ik hoop dat je Koen snel terug hebt, tuurlijk is het voor de ander erg als zijn of haar kat weg is.
Maar het is ook fijn dat er mensen zijn die zo`n katje opvangen, inplaats maar laten zwerven.
En we zijn 4 maanden bezig geweest de eigenaar op te sporen maar zonder resultaat.
Nu af en toe kijk ik nog steeds in kranten en bij amevidi, maar geen reacties.

Succes Kuiltje, ik hoop dat je hem gauw terug hebt.
een lieve groet vanuit een warm hart
Kuiltje20
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2005 11:33

Bericht door Kuiltje20 »

Dankjewel voor de tips allemaal. En ik bedoelde het ook niet beschuldigend naar jullie toe (hoe kan ik boos zijn op mensen die van katten houden?! daar zijn er niet veel genoeg van!) maar meer met het idee dat iemand die op dit moment Koen binnen zou kunnen houden dit misschien kan lezen.
En natuurlijk kan ik Koen, zodra hij terug komt (áls hij terugkomt :cry: ) binnenhouden, of er een ren voor bouwen, maar dat vind ik zo tegen de natuur in. Mijn andere kater Loes kan ook gewoon de hele dag door naar buiten en naar binnen en die is vorig jaar al gecastreerd en heeft dit jaar dus nergens last van. Loopt niet weg, zeg maar.
Volgens de dierenambulance komt het de laatste tijd niet zo vaak voor dat er katten worden gejat en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand Koen vermoord heeft omdat hij bijv. een vogel uit de lucht gevangen heeft, maarja, die mensen zijn er wel natuurlijk.
ik hoor de laatste tijd wel veel verhalen van mensen waarbij hun kater na een week of drie weer terug kwam na hun jacht.
Dus ik blijf hopen dat mijn Koen weer terug komt. En als dat het geval is dan krijgt meneer een chip en een bandje om.
Plaats reactie