Gevonden / Vermist

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Oh jeetje :shock:

Da's even schrikken... Je hebt best kans dat het hun kat is inderdaad, maar wel een beetje vreemd dat ze helemaal niet gezocht hebben naar Moppie :???: ! Misschien kun je inderdaad met hun praten over dat Moppie bij jou kan blijven. Blijkbaar gaven ze niet zo veel om haar dat ze goed gezocht hebben... Maar je kunt ze nergens toe verplichten, helaas. Ik hoop voor je dat je haar mag houden. Hou ons op de hoogte!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als Moppie wel van hen is en ze haar terug willen, dan moeten ze wel de door jou gemaakte da-kosten betalen. Je hebt grote kans dat je haar dan mag houden ;-)
Zou ze inderdaad van hen zijn en er valt niet mee te praten, dan kun je zeggen dat je kunt aantonen dat er niet goed voor haar gezorgd werd, en als het echt hoog gespeeld moet worden (wat ik niemand gun of aanraad), en zij je aanklagen wegens diefstal, kun jij hen aangeven wegens verwaarlozing. En dan win je.

Ik hoop gewoon dat het zonder problemen goed komt en dat ze lekker bij jullie mag blijven!
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 426
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hé, geef Moppie niet zonder slag of stoot op hoor, volgens mij hebben ze geen poot om op te staan !!

Anders moet je eens een pb naar Freija sturen hier op het forum, zij is juriste, en kan misschien wel raad geven.

We duimen voor jullie !

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Bericht door tacuma »

Oei, dat is schrikken! Maar de kans zal groot zijn dat je er niets meer van hoort: als ze al geen moeite deden om briefjes op te hangen of haar als vermist op te geven -wat wij allemaal meteen zouden doen!!- zullen ze er nu ook niet zo achter aan zitten. Ik help hopen dat ze bij jullie blijft, waar ze helemaal op haar plaats is!

Groetjes van Laura.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

veronikske schreef:Hé, geef Moppie niet zonder slag of stoot op hoor, volgens mij hebben ze geen poot om op te staan !!
Zeg, als iemand mijn kat binnen zou hebben gepakt, zou ik haar ook gewoon terug willen hoor :shock:

Vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die bij verdwijnen van hun kat gewoon afwachten of ervan uitgaan dat ze overreden is of zo.
En het verhaal van de kat kennen wij ook niet, dus daar kunnen de eigenaars best uitleg over verschaffen.

Trouwens, als dat jongetje zegt 'die hebben precies zo'n kat', dan bedoelt ie 'een zwarte'. Er zijn heel veel zwarte katten ;-)
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Ik zou me niet voor kunnen stellen als ik een kat had en hij was weg dat ik dan maar rustig op mijn stoel ga afwachten wanneer ze terug komt, en het idee al dat ze aangereden zou kunnen zijn.
Ik zou er meteen achter aan gaan want je houdt van dat beesie.
Enne de kat is niet gepakt hoor, ze is aan komen wankelen.

Je hebt inderdaad gelijk dat we het verhaal niet kennen ze kan ook door een vreemde getrapt zijn of inderdaad tegen een auto maar dat laatste sluit ik uit.
Ze is niet voor niets bang voor schoenen.

En inderdaad er zijn heeeeeeeeeeeeeel veel zwarte katten, daar ben ik het mee eens.
Ik wacht gewoon af en ik zie dan wel.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Zap is trouwens ook bang van schoenen :geenidee:

Maar moet je nu wachten tot dat jongetje naar die mensen gaat? Of heb je iets van contactgegevens of zo?
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

Veel mensen zien hun beestje erg graag maar nét niet zo graag als wij en gaan er dus inderdaad van uit dat een kat zomaar ineens wég kan zijn. Dus als dit katje van iemand anders is, en die eigenaar wordt gevonden, dan moet ze in principe terug. Je kan natuurlijk wél met die mensen praten , én inderdaad je DA kosten laten terugbetalen (misschien willen ze haar dan al nét iets minder graag terug)

Ik zou er ook niet zomaar van uitgaan dat de vorige eigenaren haar wat hebben aangedaan, pitou is bij ons sinds ze zes weken was en is bang van plastic tassen, vraag me niet waarom :???:
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Jullie hebben ook wel gelijk hoor, maar omdat de da zei dat ze een flinke blauwe plek had en nu af en toe nog met haar achterkant omvalt als ze zich uitrekt, ga je natuurlijk verband leggen met die schoenen.
De buurjongen ging het navragen ikzelf heb geen gegevens van die mensen.
En de kosten hoef ik niet terug te vragen want ik heb niks hoeven te betalen bij de da :grin: hij deed dit voor het beesie zelf omdat hij zelf ook een vermoeden had dat Moppie een trauma achter de rug had.
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
freija
Poema
Poema
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 apr 2004 15:23
Locatie: lokeren
Contacteer:

Bericht door freija »

nou ja, er zijn tig zwarte katten, vraag alleszins naar een bepaald kenmerk ofzo, en kijk hoe moppie reageert als ze de mensen zelf ziet, in principe moet ze na drie weken d'r oude baasjes nog wel herkennen, als ze een trauma bij hen heeft opgedaan, dan zal ze wel als dusdanig reageren en dan kan je nog altijd zeggen dat je toch denkt dat het niet hun kat is.. Succes in ieder geval
How come people with a lot of money but no cats are still called rich?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

En je hoeft eerst toch niet te vertellen dat er geen da-kosten waren? :ewhistle: Dat hangt natuurlijk heel erg van hun reactie af 8-)
Gebruikersavatar
Ilse
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 23 jan 2005 00:27
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Je hebt helemaal gelijk Marjolein 8-) ;-)
Kopje van Mistey, Tijgertje, Calito, Beertje, Rexje, Mickey en Simba

http://www.catshelter-marmaris.mijnkat.nl
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Tot nu toe nog niks gehoord dus ze blijft nog bij ons en als ik iets hoor laat ik het jullie weten.
Het is een raadsel hoe Moppie vooruit is gegaan ze speelt lekker ze komt knuffelen ik kan haar oppakken en knuffelen dat vindt ze heerlijk, ook vindt ze Jumper mijn konijn wel leuk, ze doet erg vooruitgang en dat is voor mij het aller belangrijkste.
Alleen blijft ze erg veel om nat voer vragen ze krijgt nu 3 zakjes wiskas en daar bij brokjes maar das nog niet genoeg volgens madam :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Het gaat erg goed met onze Moppie en ook luisterd ze erg goed ik sta er zelf versteld van maar ben er erg blij mee.

Als ik meer weet laat ik het jullie weten
een lieve groet vanuit een warm hart
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

raar dat die mensen geen moeite hebben gedaan om hun kat te vinden
ik zou alles proberen om een vermiste kat te vinden. hopelijk mag ze bij jullie blijven. Succes ermee
Desire
Gebruikersavatar
ingrid f
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 nov 2005 17:24
Locatie: groesbeek

Bericht door ingrid f »

Tot op heden nog steeds niks gehoord.
Ik kijk nog steeds rond en hou nog steeds briefjes en advertentie`s in de gaten, maar ik denk dat ik daar maar mee stop.
Ergens krijg ik vaag het vermoeden dat deze mensen graag van hun kat af wilden, anders ga je toch wel op zoek of onderneem je iets.

Voor de rest gaat het heel goed met Moppie, alleen begint ze nu heel erg met miauwen ook snachts wat ik wel vreemd vindt.
Overdag dat komt omdat ze naar buiten wilt.
Voor de rest doet ze het goed ze eet heeel goed ook daar kan ze om blijven zeuren ;-)
Alleen vindt ik haar vacht iets achteruit gaan dus dat hou ik even in de gaten.
Maar ik heb wel het idee dat ze zich prima hier bij ons op haar gemak voelt.
een lieve groet vanuit een warm hart
Plaats reactie